Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@jeff astra wrote:
…. denk zelfs dat de eerste keer ook niet je koppakkng het probleem was,,, succes
Daar twijfel ik ook sterk aan. Maar aan de andere kant, was het leuk om te doen en ik was van de straat.
@postbusmanta wrote:
Als ik het goed begrijp, moet je elke keer handmatig de koelvin aan- en uitschakelen…………….vertrouwende op je temperatuurmeter in het dashboard??? :hmmz :hmmz
What could possibly go wrong………………zou Jeremy Clarkson zeggen.
Ik denk dat je ondertussen het verhaal van de spanningsstabilisator achterop je dashboard wel kent??
Dit principe met handmatige koelvin werkt al jaren prima om m’n B-manta, why change a winning formula ;)
Spanningsstabilisator is bekende koek. Ik denk dat ik voor de zekerheid een extra (nieuwe) temperatuurmeter inbouw.@jeff astra wrote:
…. laat je ons nog weten wanneer het probleem opgelost is en wat het euvel was??
zal ik doen king:
staat een paar posts terug ;)Nou, net even aan het prusten geweest.
radiateur uitgespoeld. Met een stopwatch de doorstroming gemeten en vergeleken met een exemplaar wat ik op zolder had liggen.
Week nauwelijks van elkaar af.V’snaar dr af en aan de pomp gevoeld, geen speling en ik voelde iets wat weerstand, draaide soepel zonder rare schokjes ofzo. ff vergeleken met een los blok wat hier lag, en dat kun je dus niet vergelijken kwam ik achter….
Vervolgens de thermostaat eruit gehaald. radiateurdop los gelaten en de vloeistofstroom bekeken. Stationair nagenoeg niets maar als je een beetje gas gaf zag je de vloeistof stromen.Een thermometer in het gat van de radiateurdop gehangen. en de temp liep netjes op bij versneld stationair draaien. En toen viel het op. De temperatuur meter in het dashboard is niet meer de jongste…..
je raadt het dus al. Bij 90 graden koelvloeistoftemperatuur geeft de meter in het dashboard het eerste streepje na blauwe gebied aan. vervolgens de temperatuur laten oplopen, bij de 98 graden ging het vloeistofpeil in de radiateur omhoog en begonnen zich kleine luchtbellen te manifesteren…. De meter in het dashboard stond heerlijk te chillen tussen het eerste en tweede streepje na blauw…Vervolgens zet ik de electrische koelvin aan (de viscovin heb ik niet meer) en de koelvloeistof loopt terug naar de 90 graden…terwijl de meter in het dashboard relaxed rondhangt tussen het eerste en tweede streepje.Dus is het wel aan te nemen dat de koppaking er niet uit ligt, maar ik feilloos vertrouwde op de meter in het dashboard, terwijl de motor aan het koken was…
@Thijsje wrote:
de kop ook afgeperst? mischien dat er toch ergens een scheurtje zit..?
Kop is gereiningd, afgeperst en gevlakt. Dus dat kan het niet zijn
@H-400 wrote:
ik heb hier een 5WK 2 204 liggen, komt uit m’n GSI van ’87 met Le-jetronic.(gele injectors +
koudstartinjector). Toen die kapot is gegaan heb ik die vervangen door ééntje van een modernere
Opel, werkt prima.Is dat dan nog een specifiek type opel? en zijn gewoon nieuw te krijgen?
@Kale gek wrote:
heb even verder gekeken, nu met iemand erbij zodat die kan draaien enzo terwijl ik zoek, lijkt toch meer uit het staartstuk te komen….. mogen dus maar even de as eronderuit en verder kijken….
Hey Tom,
had jij ook dat je bij het overschakelen telkens een klap/bonk in het differentieel hoorde?
Moeders had me de tip ook al gegeven :thumb
maar ik heb de zone goed ingesopt met Soda water en goed nagespoeld. Er zit weer verf op dus nu een kwestie van afwachten…
ik heb de dynamo laten doormeten bij een revisiebedrijf (op een testbank) en daar bleek niets mis mee. Ik kreeg wel de tip: controleer je massa’s. En inderdaad de bouten waren wat gecorrodeerd, dus alles vervangen door nieuwe en de massapunten opgeschuurd. (verhoogd stationair toerental, zowel warme als koude motor) geeft de dynamo 13.8 volt en met alle verbruikers aan zakt ie terug naar 13.1 volt.
dus ik denk (hoop) dat het hiermee is opgelost.
@rpjverhoev wrote:
Soda neutraliseert het accuzuur…
Na het spoelen met soda even goed doorspoelen met water, soda alleen is ook niet al te best voor je lakwerk..
en dan even dit weekend goed in de zon zetten, ik hoorde dat het lekker weer wordt morgen, en als de boel goed droog is inspuiten meej tectiel ML..Volgens mij kun je gewoon je laadstroom meten met een multimeter, maar is je spanningsregelaar niet kapot gegaan door een kapotte accu?
(een kortgesloten cel oid? ’tis altijd handig om de rootcause te bepalen)Succes Stijn, en wellicht tot een “stoplicht-hallo-contact”
Thnx Rene!
Goei spul dat accuzuur trouwens. Ik heb de witte ‘bloemkolen’weggespoeld met water. Maar twee weken later (jaja ik rij dus echt niet zoveel met de manta) zag ik dat die er wit poeder op de vloermat binnen lag….en dat dus de lak aan de interieurkant ook al aan het afbladderen was…..dus dat accuzuur gaat vrolijk door staal heen?
Is het nu de bedoeling dat de soda (vandaag aan begonnen, ik weet het: schandalig) er droog op doe, of moet het een beetje vochtig zijn? en hoelang moet de soda erop blijven liggen? paar uur of een dagje?
15 maart 2011 om 20:58 In reactie op: manta gespot, misschien leuk voor de eigenaar die m nu heeft #17832568Deze poster hangt bijna in heel Tilburg
2 ascona’s en een manta
inderdaad
ik heb ook een stalen buis gepakt en wat nokjes in gelast en in de juiste vorm gevijld
18 maart 2010 om 18:02 In reactie op: Benzinemeter doet raar (en t is niet de spanningsstabilisato #17631261Anders kom bij mij maar een injectietank ophalen–> gratizzzzz
(is pa ook weer blij dat er minder zooi op zolder ligt king: )
17 maart 2010 om 17:21 In reactie op: Benzinemeter doet raar (en t is niet de spanningsstabilisato #17631257Ik heb anders nog wel een carburateurtank met vlotter liggen als je die eentje wil hebben!
origineel gepost door Stender
Zit gekit toch?Zit ook nog steeds te twijfelen, zeker omdat ik binnenkort sowieso naar de spuiter moet…
Nee, die zitten gewoon geschroefd.
Hier een plaatje, voor de juiste beslissing ;)
Das Toevallig, Ik ben vorige week gebeld door een of andere carnavals vereniging of ik zin had om mee te rijden in een optocht met de manta…..
Ik heb het aanbod toch moeten laten gaan, aangezien ik zelf liever naast de optocht sta met een schrobbeler in m’n hand:thumbup
origineel gepost door Yosta
Wat voor carterpan heb jij eronder zitten?
origineel gepost door manta dre
ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfenen de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid
staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt
In deze situatie passen er dan nog 13 inch velgen op? Bijvoorbeeld ATS classics
origineel gepost door postbusmanta
ET-waarden vermelden a.u.b. ;)Mijn 8J’s zijn et1
Op de 7J’s staat geen et waarde vermeld:hmmz
Ik had bij mijn 7J ats’jes met 205/60 R13 banden dat ik de randen van de achterschermen naar binnen moest tikken.
Ik heb nu (om te passen) er 8J’s met 205/60 R13 op de achteras zitten en dat gaat ‘no way hosé’
origineel gepost door LOSS
vrijdag 16 okt.
tilburg.
ringbaan west -> brug over het spoor.
bruine manta b met blauwe bestuurdersdeur.
eerst de wouten erachter en later de wegenwacht ervoor.:(
Was het een bruine B1 met blauwe platen (1976)? Want dan heb ik em een keer ontmoet.
Kwa werking lijkt het wel op een ‘Detroit locker’
Zaterdag 31 januari:
‘s middags op de Korvelseweg in Tilburg een appeltjes groene A-manta
‘s avonds (voor het stappen):
@Kale gek; zonder manta… maar wel gespot:Pvanmiddag gespot (18e januari)
in het centrum van Baarle-Nassau een oker gele manta A met vinyl dakorigineel gepost door mantaray
[IMG]was zo te zien in tilburg?? jaartal ben ik ff kwijtDat was dan op het rallycross/speedway cirquit (oude snelweg naar Eindhoven) in Tilburg oost?
Mijn ouders wonen daar een steenworp vandaan, hedentendagen is het een heel mooi fietspadking:origineel gepost door ascona marco
Weet iemand van wie die kp57gv in dat filmpje is? Nr plaat houder is van dealer bij ons in t dorp maar heb auto hier nooit gezien. Staat volgens rdw sinds 2003 geschorstJe bedoelt deze:
ik ken de huidige eigenaar en die i200 is in restauratie
Gespot in Eindhove rond 16.30 vandaag
matzwarte manta A met dubbele uitlaat, rijdende richting Berenkuil vanaf J.F. Kennedy. kenteken was ‘AU’ in het midden
Net vanaf de bosscheweg de ringbaan oost op (Tillyburg) onze welbekende @kale gek
-
AuteurBerichten