sper!?

Forumindex Forums Modellen Manta sper!?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212857
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      weet iemand of en wat voor sper hierin zit?? Tis wel een Volvo as mar tis voor de Manta, weet niet waar ik t anders moet vragen…

      Op mijn vraag aan hem kreeg ik dit antwoord….:

      Hallo Mijnheer Tom, het is een 100% sperr als je ze nodig hebt,( grijpt in bij onbalans van een der wielen) welke wij laten maken hebben en zelf gebruiken, doch zelf bij drift duurt het een paar jaar eer versleten is, zo hebben wij er een versleten op een 3 tal jaren, merk geen idee,

      groet Tom

      #17533891
      Manta 24V
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2004

        Lijkt een platensper

        #17533892
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          :hmmz :hmmz Dat lijkt mij niet, ’t lijkt eerder een gefreesd onderdeel welke de beide tandwiellen vervangt of vastzet.

          Er wordt ook gesproken over een 100% sper, misschien een alternatief voor laswerk.

          #17533893
          Tomvt
            Lid sinds:
            2 July 2004

            ok volgende reactie van de man:

            Hallo Tom, neen geen platen sper, die zijn veel te duur en te snel versleten, er is een op Oostenrijk die er nog twee heeft en kosten 2300 per stuk dacht ik, toch de laatste keer dat ik hem gezien heb, reed 240 Group A ermede, nu gereviseerd uiteraard.

            Ik rijd ermede in dagelijks en street legal drift, maar dan wel niet in wedstrijden, daar is ze gelast.

            Een bedrijf en een kameraad heeft deze voor ons gemaakt, is net niet iets wat je zomaar kan vinden denk ik, al veel verkocht en nog geen een gehoord dat het niet geod werkt, verslijten doen ze ook, maar kost wel een 10de van de anderen.

            ook mar gelijk een linkje erbij:

            klik hier

            werkt een beetje als een viscosper als ik t goed begrijp!?

            #17533894
            Manta 24V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2004

              Dat is nogal een leuk setje, als ik het goed begrijp kan je deze op je originele diff plaatsen en is het dus 100% of gewoon. Een beetje ala Quaife

              #17533895
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                beetje vaag
                zodra die verschil merkt gaat die in een zoort van lock upp

                dus 100%sper

                tjah hoe geveolig is zo,n ding dan
                want zodra je een bocht neemt zit er al snelheids verschil
                in je linker en rechter wiel/steekas

                dan lijkt het mij eigenlijk het zelfde als een gelast diff:o:hmmz:hmmz

                #17533896
                henk 400rr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Vroeger was er volgens mij een soortgelijke sper te krijgen van 1 of ander Amerikaans bedrijf wat ook net zo’n werking had, deze kon volgens de leverancier zelfs een 40% sper imiteren, ik heb echter nog nooit iemand gehoord die dat gekocht had.

                  In ieder geval leek die sper op een paar platen die dmv een boutverbinding de procenten sper bepaalde.

                  Misschien is dit een verbeterde versie van die sper (als je dat zo noemen mag)

                  #17533897
                  Tomvt
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    ja ik snap t ook niet helemaal, heb dan ook geen verstand van sper, maar als t klopt wat hij zegt is t wel leuk. Vind liever eerst iemand die er ervaring mee heeft. Tis niet ff proberen en terugbrengen als t niet bevalt

                    #17533898
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      maakt redelijk wat herrie, dit type :D
                      niet echt ideaal voor de straat, bij klein beetje gas, slaat ie “vast”

                      voor motorsport: prima, voor straat, wat minder geschikt
                      Hij heeft of 0 % sper of 100% sperwerking.
                      Niet echt te vergelijken met platen sper, die continue de zelfde sperwerking heeft..

                      hangt er dus erg vanaf waar je hem voor gaat gebruiken
                      Ze zijn origineel gemaakt voor offroad gebruik in 4×4’s etc.

                      mocht je het merk perse willen weten kun je me een u2utje sturen..

                      is ie versleten, kun je hem weggooien, zitten geen slijtage delen in die vervagen kunnen worden.

                      voordeel is dat hij overbrenging onafhankelijk erin past, dwz het niet uitmaakt of je bv een 3.73 of een 3.31 hebt, wat bij een platen of ook quaife wel het geval is

                      Ik geloof er nix van dat ie ze zelf maakt of een maat van hem, je kan ze zo kopen :jerry

                      #17533899
                      mantastijn
                        Lid sinds:
                        29 October 2004

                        Kwa werking lijkt het wel op een ‘Detroit locker’

                        Check Link

                        #17533900
                        mantaevo
                          Lid sinds:
                          30 October 2004

                          is een soort wormwielsper
                          alles of niets

                          deze zijn niet zo goed voor weggebruik(vind ik persoonlijk )veel lawaai
                          en hoe louwe al zei
                          als je hard door de bochten gaat weet je niet wanneer ze inkomt en dan is het ook alles of niets

                          en altijd het klak geluid steeds als ze inslaat ,en uitslaat!
                          is niet zo prettig rijden op de gewone weg! :thumbdown

                          #17533901
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            mij lijkt het ook niets

                            dan maar beetje meer uitgeven
                            en een gebruikte platen sper op de kop tikken

                            komen nog wel eens voor bij zo rond de 500 eurie;);)
                            soms zelfs voor minder:o

                            en ik betaalde voor m,n commodore sper weer beduidend meer:jerry:jerry:thumbup

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.