Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sorry heb zo weinig tijd
zoveel werk tegenwoordig
en dan de manta nog tussendoorsik ik heb nu steekassen laten maken bij nordrive.com
(zijn niet goedkoop )zij gebruiken specaal matriaal
is op maat gemaakt
anders pm me maar even dan leg ik het je uit
bij gunnarson in zweden bouwen rally auto’s en verkopen onderdelen
verkopen ze ook versterkte steekassen dit is wel 5×108 en deze hebben een verdikking bij de wielbouten (dus moeilijk om dicht te lassen en om te boren naar 4×100 ofzo ,matriaal is daar te dun voor anders pm me even je emailadress, ik heb detailfoto’s van deze steekassenik heb problemen dat de splining van de steekas die zich opdraait (vanaf dat ik met de semislicks rij achterop)!
7 januari 2012 om 22:16 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717054even aan het rondsnuffelen hier
mooie foto’s jeroen :D
die koets ken ik
veel sleutelplezier in 2012 man ;)hoi
ja rij inmiddels al zonder de trekstangen
waren op de meeting in os er al onder uit
deze zijn inderdaad overbodig
gaat net zo goed zonder merk je niets vanheb deze winter weer wat gesleuteld
andere turbolader echte garrett
throttle bodies met plenium van jenvey met 8 injectors!
en een methanol-water injectie bij geplaatstachter een week of 3 terug alles afstellen op de testbank
dan zien we welals er iemand nog een tussenas van een
manta b automaat zoekt
ik heb er nog 2 liggen :P
u2u maaris een soort wormwielsper
alles of nietsdeze zijn niet zo goed voor weggebruik(vind ik persoonlijk )veel lawaai
en hoe louwe al zei
als je hard door de bochten gaat weet je niet wanneer ze inkomt en dan is het ook alles of nietsen altijd het klak geluid steeds als ze inslaat ,en uitslaat!
is niet zo prettig rijden op de gewone weg! :thumbdownhey bedankt rabbitopc
os was wel een fijne meeting ,
,was zeer kontent met mijn 1ste plaats manta bsevenum was ik ook stonden ook mooie manta’s
helaas nog niet er toe gekomen voor een filmpje te maken alex
maartuh hoop dat het lukt nou bij jou manta!filmpje zal voor volgend jaar zijn de grote turbo is er al afgehaalt
was niet zo een goed e kwaliteit van turbolader (xspower)
nu komt er een garrett gt3076r tegen is bestelt
dan nog iets veranderen aan de carterontluchting ,
en wil even de lagerschalen kontroleren uit zekerheid van de winter
en cilinderkop flowen , dus gaat ie kompleet terug uit mekaar de motoren ben aan het twijfelen ,throttle bodies erop
of een spalt (high flow) inlaat zie foto s
of de throttle bodies en dan de verzamelbak namaken hoe de high flow inlaat!
iemand suggesties hoor het graag ;)
de throttle bodies zien wel mega uitik heb het alleen vergeleken met
een orginele manta b gsi as 3.44 vertanding
en dan de volvo vertanding
dan zie je duidelijk dat de tanden van de volvo dikker zijn
en iets meer gebogen dus meer grip op de tanden,
daar bedoel ik mee
(dat er meer oppervlakte van de tanden gebruikt wordt)dus betere krachtverdeling op de tanden,
dus kunne ze sowieso meer aan
het pignonwiel staan de tanden ook veel schuiner
voor meer raakvlak te hebben dus betere krachtverdeling
dat is wat ik gezien heb ! en me opgevallen is en er over kwijt kan
en in zweden rijden ze met niks anders als deze assen (is ook niet voor niets ,zowel onverhard als verhard dus krijgt de as zeker veel te verduren !
en kale gek de volvo as is van een 240
weet nog een te koop
prijs ligt meestal rond de 200e standaart asje zonder remmen
anders mail me maar weet nog een voor de helft liggenhoi
ben er nog eens
de manta motor gaat van de winter volledig terug los ,alles nazien
en er wordt een en ander verandert
nieuwe turbolader ,garrett gt3076r
1 maatje kleiner ,dan komt ie iets eerder in en komt ie nog wel aan de 450pkwaarschijnlijk andere inlaat met 8 injectors
draait ie iets mooier voor te vertrekkende amerikaanse as is inderdaad zwaar
natuurlijk ook meer gewicht op de achterzijde (grip)
daarmee dat ik het vermeld heb :thumbup
en zelf een volvo as gemonteert hebwou geen 4link onder mijn manta
daarmee heb ik de as anders opgehangen
4link is natuurlijk beter
maar ga hier mijn hele bodem plaat niet aanpassen onder mijn oltimer
nu kan ik immers altijd nog de orginele as monteren in geval dat ze
oltimers terug naar de keuring roepen ! weet maar nooit!en de wegligging is super zo ben content ,
ik bedoelde ook dat ik nooit de steekassen kapot gereden heb !
alleen de de vertanding van de as die in de stalen trompet zit! en de vertanding zelf pignon kroonwiel
was meschien een beetje slecht uitgelegd !zou als ik jou was een volvo as nemen
kunnen standaart een 600pk aandeze assen en je hebt nog versterkte steekassen dan kunnen ze 900 aan
ligt natuurlijk ook aan het koppel wat je rijd
dit zijn de waardes die ze me een zweden doorgegeven hebbenals je de vertanding van zo een as
kroonwiel pignon
vergelijk dat maar eens met een opel asje! lachertjehoi
heb nog een gesperde achteras liggen
van een ford 9 inch as
deze kunnen heel veel hebben
wou ze ook eerst onder mijn manta bouwen
maar is een redelijke grote as en zwaar !
daarmee heb ik de plannen gewijzigd
en er nu een volvo as onder zitten zoals jullie weten (forem)
gaat prima zit momenteel aan + -450 pk op de as
de sper voor zo een volvo as dat is iets minder
die kost 2000 euro los dan moet je ze nog inbouwen , rechtstreeks uit zweden (gunnarson)heb zelf ook al ervaring met achterassen kapot trekken van een opel manta
en meestal is het dus de binnen as in de stalen trompet
of de vertanding pignon -kroonwiel
steekassen zelf nog nooit overgetrokken ook niet de vertanding eraf getrokken dus dat is volgens mij niet zo het probleem
wens je succes met de ombouwheb er momenteel 400km opstaan nog 1100 te gaan
dan kan ie terug de testbank op
loopt netjes!
ja owke ging wel netjes vooral die rotondes e
:cool:
jaloers (geloof ik heb er ook 2.5 jaar aan gebouwd,en gekwijlt:P
voor dat ik ben waar ik nu sta :angel:cool:hee andy
je hebt ook een hele manta garage :)
ziet er allemaal goed uit :thumbup
en nog heel wat werk zo te zien nog een paar staan voor te restaureren ;)
nooit onderdelen genoeg heehey mantaandy
die 400 ziet er ook verdomd goed uit nette wagen :thumbup
robby
ja het is ford kleur
en vespa piaggo heeft de kleur ook
als je het perse wilt weten kan je de laknr wel even opzoeken
zit bij de rest van de ombouwpapieren netjes genoteert
morgen dus eindelijk poetsen en wat rondrijden
heb uitlaat nog vermaakt
maakte me teveel herrie 1pot nu hangen er terug 3 uitlaatpotten onder
ben benieuwd morgen ;)heb momenteel zelf nog geen filmpje
wacht liever tot ie ingereden is!
heb hem wel al afgeduwd voor te kijken hoe ie gaat! :thumbup
maar nu even rustig inrijden en dan zien we wel
zodra ie ingereden is zal ik een filmpje posten!
de eps is van een corsa !zelf omgebouwd zodat dit past in de manta!
is zeker een aanrader hier voor de gene die met brede velgen (banden) rijden en of klein stuurke of verkort stuurhuis hebben ingebouwd
ikzelf heb klein stuurke 30cm en kort stuurhuis en brede velge werkt perfect!
er zit toch een duitse goedkeuring bij! van mattig! bij de motorkap!
krijg je deze dan niet gekeurd???andy mijne hoeft niet naar de keuring is oldieen moet hem dringend eens poetsen nog niet de tijd voor gehad:o
dinitrol hangt nog op de achterflanken en alles onder de stof hihi
king:hier nog een foto van de eps
heb ik al aangepast voor in de manta!
heb er al mee gereden werkt prima!
en dan de fotos van de test bank
hij is begrenst nu voor het inrijden!5000 t min
nu een 1500km inrijden
en dan gaat hij terug de testbank op! voor alles tot 8000t min af te stellen
had nu al 180 kw op de achteras gemeten bij 5000 t min en nog maar 0.6 bar turbodruk!
hoi
heb er even druk ingezeten
manta is klaar hij loopt eindelijk!
oliedruk is prima nu 5kg op 1000t/min als ie warm is
als ie koud is zelfs 6 tot 6.5 kg bij 1000/min!
nu nog even afspreken voor op de test bank te zetten,
hoop binnen dit en 2 weken!
ben in tussentijd ook bezig met eps in te bouwen !:thumbup
electric power steering
stuurde een beetje zwaar met het korte stuurhuis daarmee!
:Dja koen
ben ook benieuwd hoe ie gaat lopenmaandag alles terug in elkaar bouwen ! heb
een andere krukas laten balanceren nu nog terug inbouweneindelijk
jongens bedankt voor het meedenken ;)
maar heb het gevonden
maat van me heeft specaal produkt meegebracht voor de krukas te controleren op scheuren,
dacht eerst ook da kan toch niet maar ja! de krukas heeft dus een scheurtje!
bij de eerste laager ! deze was ook het ergste ingelopen na de tests nu
heb er maar gelijk ook een andere gecontroleerd voor ik deze terug liet balanceren ,weet ik zeer dat ie goed is want da balanceren is ook niet goedkoop!
eerst rood ingespoten ! laten intrekken dan afvegen!
en dan het wit erover! als het rood terug erdoor komt ! is er een scheur
en kan je het eventueel nog eens afvegen en herhalen
ja hoor
heb een andere krukas laten balanceren bij v max!
gisteren teruggehaalt
volgende week het zootje terug in mekaar bouwen! en eindelijk terug de test bank op!
hee louwe
de zuigerbodemkoeling heb ik inderdaad laten zetten door vmax
omdat het me te lang duurde voor ik de stiften terug had voor de mal! waar ik door moest boren voor de zuigerkoeling! deze moesten gehard worden!
en ik wou toen naar de meetings motor moest klaar!
maar ja nu zit ik nog met hetzelfde probleem
zal nog wat zoeken worden!dacht ook al aan de turbo
omdat het een kogelgelagerde is
maar heb ik gecheckt zit een restrictror in de aansluitflens specaal voor kogelgelagerde met een gatje van meschien maar 1mm! aansluiting voor de voeding oilie aan turbo
dus is het ook niet! maar dan moest ie het dus ook hebben als ie koud wasga morgen de krukas terug uitbouwen en opmeten!
hoi
oliesproeiers voor
de zuigers
zijn er door vmax(duitsland) ingezet! dus zou in principe in orde moeten zijn!geert aanzuigbuis te dun zou ie het ook moeten hebben bij koude motor
denk ik ??dan is olie nog dikker! dus!ja is ook om zot van te worden
maar ja zo heb ik er niet veel aan
e kurter zit nu 10w40 op
voor in te rijden
wil achteraf 10w60 erop doen als ie ingereden is achter een 1500kmmaar ja eerst het probleem nog zoeken
heb oliepomp al los gehad
ligt het dus niet aan had niet anders verwacht is een nieuwe
maandag verder zoeken en los gooien
:hmmzis het dus ook niet:( de aanzuigbuis )
maar weer de motor heel uit mekaarverdomme toch:hmmz
iemand suggesties??????
hoi
keesoliepompdeksel glad schuren!
daar zie ik niet echt het problem denk ik,of heb je wat meer uitleg ,alle hulp is welkom natuurlijk!
toch bedankt voor mee te denken!
de oliepomp is splinternieuw
en het is een versterkte!
ale een van de z20let
ben nu bezig met de aanzuigbuis denk dat daar het probleem zit
is nog even zoeken maar waar ik de oliepomp gekocht heb!
hebben ze me een flens meegegeven !nagemaakt!
die ik aan de orginele aanzuigbuis moest lassen!heb dit met tig gedaan is zeker dicht!
nu twijfel ik omdat er dus geen o ring tussen zit ,(hier zit geen uitsparing voor
dus is ie geplaatst met alleen pakkingvervanger!
en denk dat ik daar het probleem mee heb!
als ie warm is zuigt ie volgens mij daar ook vacuum(lucht aan)minim natuurlijk
hoe verklaar je anders dat de oliedruk omhoog gaat bij gasgeven
en als ie koud is de druk goed is!
denk dat ik daar ergens moet gaan zoeken
lagers zijn versterkte glyco’s
en pas vervangen ,omdat het fout liep op de testbank
dus motor maar weer loshalen maar eerst het probleem zoeken nu
hij hangt in de katrol en vooras eronder uit kan ik goed eraan onderkant
zodat ik hem kan starten en warm draaien als de aanzuigbuis verandert is
zodat ik zie dat de druk blijft
als het dat niet is moet alles er terug uit! en moet ik weer alles opmeten
hoop dat het de aanzuigbuis is
morgen andere flens eraan met uitsparing o ring(hoe het hoort en orgineel is
en dan proberen!
grtzhoi manne
voorlopig geen updates!
heb ermee gereden ! maar nog altijd een oliedrukprobleem
als motor koud is perfect 4.5kg bij 1000t/min
motor warm nog net 1kg 1000t/min geef ik gas gaat ie wel onmiddelijk naar 3bar bij 3000t/minzou het iets te maken hebben met de zuigerbodemkoeling!
moet het weer opnieuw nakijken vertrouw de zaak niet:mad:
heb er wel weer goesting in nu ik eens een testritje gemaakt heb
dat bolt als de turbo inkomt! :o
niet normaal:D
laat jullie wel iets weten en filmpjes zodra ie op de test bank staat!
(hoop snel) :( -
AuteurBerichten