Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zeer mooie A manta. Heb je hele topic altijd gevolgd.
Goed hoe je hem aangepakt heb en leerverf werkt uitstekend
heb gasten bij ons op de binnenkant van hun kisten zien gebruiken
en dat bleef gek genoeg ook prima zitten.Succes met verdere klusjes :thumb
Prima idee. Ik zal dit weekend eens de startmotor vervangen.
27 maart 2014 om 13:52 In reactie op: noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-(( #18224054Na al deze moeite en het jaren lange plezier lijkt me dit inderdaad ook niet direct de beste
keuze.Misschien moeten er met mensen hier van het forum wel even gekeken wat de mogelijkheden
nog zijn voor jouw manta. Want als je hier naar een paar jaar forum historie kijkt kom je de
meest gekke storingen tegen.Ik zet mijn manta gewoon altijd een paar maanden weg in de garage als ik het zo effe niet het
geld voor heb, meestal kan ik daarna alles in 1 keer goed aanpakkenVandaag ook begonnen om te proberen de deur pinnen eruit te trekken.
Speciaal bij brezan een scharnier pennentrekker gehaalt. En vervolgens
Vol goede moed begonnen.Maar die krengen zijn voor geen mogelijkheid eruit te krijgen, veel smeerolie
Erbij maar het is gewoon kansloosHet was een idee van een moer met daarop een opdraaibaar busje, dan een
Ijzer met inkeping op het vaste eind. En maar rammen maar,het beweegt nog
Geen millimeter. Wat kan er aan de hand zijn?De kriksteunen zijn inderdaad van klokkerholm. Ik had ook al de geruchten gehoord
van dat deze niet zouden passen en dus voor het monteren nog gecontroleerd.Ze passen echt niet :( . Daarom zelf een buisje met de juiste diameter gevat en iets
schuin erin terug gelast zodat ze ook niet in de buurt komen van de sideskirts als deze
er weer op zitten.Maar ik begrijp niet waarom ze bij reproductie de verkeerde diameter pakken :hmmz
Voor die gordel houder was ik ook in overleg met ronald van mantaparts
alleen daar hij kan hij nu zo snel niet bij, dus daarom vraag ik het hier ff.Maar zijn indd echt wel de standaard manta plekken. Alleen de vorige eigenaar
was nogal creatief geweest met plamuur helaasGoeiemiddag,
bedankt voor de tips. Als ik het goed begrijp moet ik deze vervangen dus aan de kant van
het spruitstuk? Want die kant is indd te laag.Wat opvallend is dat ik een ronde motorsteun heb aan de kant van de startmotor en niet
degende die bij copeparts als die kant word afgebeeld :hmmzGoeiemiddag,
Ik heb nog eens na zitten denken hoe ik hem kan terugpakken en
nu kwam het idee van plasti dip bij mij naar boven en om dit dan
op zijn geliefde motor te doen met roze plasti dip. Volgens mij geen
verkeerd idee toch?Alleen het probleem steekt hem erin dat roze nogal moeilijk te
vinden is in nederland. Iemand tips?Ja inderdaad, was ik echt niet blij mee toen. Werd van alle kanten gebeld.
Terwijl ik er juist toen super trots mee was. Ik moet nog steeds iets hebben
Om terug te pakken.He Ed, ik vind het zelf zeker ook nog een mooie auto.
Ik gebruik hem echt alleen voor plezier ritjes en normaal staat hij altijd binnen.
Voor mij is het meer ook een leerproject, het is mijn eerste auto. Van onder en
Motorisch heeft hij altijd wel werk. Alleen zoals iedereen hier heb ik weinig tijd:-).Ik geef een tip over de locatie, wfvandijk komt er zeer dicht bij vandaan en op
De foto bij het water is op de achtergrond de tolbrug te zien zoals hij lokaal
Genoemd word. Daarnaast is het een van de belangrijkste rivieren voor rotterdam.Succes :jerry
He Ghanz,
het zou kunnen dat hij daar rond heeft gereden maar dat is dan al toch zo’n 7 jaar geleden dan.
Daarna is hij in de buurt van Heerenveen geweest. En nu alweer ruim 2 jaar in de provincie Gelderland.DarkNL08 je zit helaas niet in de buurt…
Gisteren is er een nieuwe APK opgekomen dus vandaag een stuk wezen rijden door de regio.
Hier wat foto’s van onderweg:
Maar waar is dit? haha
Super Bedankt, dan kan deze jongen weer aan het werk.
Of zullen we misschien de cruise control laten zittten :hmmz haha
Ik zal het probleem proberen te verduidelijken. Helaas kan ik geen foto maken omdat ik voor mijn werk al weer 200 km weg zit tot donderdag.
Je hebt de een half maanvorig metalen stuk wat met 2 veren de klep bediend in het voorste gedeelte van de injectoren gedeelte. Deze is prima.
Als je dan de gaskabel volgt richting de bestuurder zit er zo’n 10 cm verderop ongeveer tussen de schokdempers een rubber en een metalen buisje met groeven erin, met daarop volgens mij ringetjes. Deze ontbreken bij mij waardoor de kabel door het rubber heen getrokken word en blijft vasthangen.
De gasklepveer is dus waarschijnlijk wel goed, zoals rekord man zegt. Ghanz ik hoop dat het hiermee duidelijker word.
En voor Maartuh indd heb ik de sleutel er wel in laten zitten om het stuurslot te vermijden.
Het zijn toch echt wel Hella’s heb hetzelfde systeem.
Eerder dit probleem gehad en toen opgelost volgens de oplossing van postbusmanta.
Hier is het topic:
Is het misschien een optie om een mal te maken voor deze dingen. Immers het plastic was
bij mij aardig op na 20 jaar, dan kunnen we ze zelf namaken.Effe topic kapen:
Ik zou deze ook graag willen hebben. Dus aub pm als je er 2 voor me hebt.
is inderdaad voor een hella systeem. :thumbhttp://www.youtube.com/watch?v=96VW95uJAMQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Op 0:50 een minder gelukkige b cc ;)
Ik zit zelf ook al tijd naar de Grupe a anlages te kijken en vind toch die van friedrich motorsport het mooist.
Nu staan op hun site 2 opties namelijk deze:
1. http://www.fms-tuning.de/product_info.php/info/p499_Gr-A-Anlage.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
2. http://www.fms-tuning.de/product_info.php/info/p7637_Gr-A-Rennsportanlage.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Verschil de Rennsportanlage is niet TUV gekeurd en nummer 1 heeft een EG Betriebserlaubnis. Waarom is nummer
2 200 euro goedkoper als nummer 1 ( filters? ) en welke levert dit geluid op.http://www.youtube.com/watch?v=CpGnRjycpo0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ben namelijk minder van dit geluid:
http://youtu.be/jRLSxp4oHIY” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is een kleppendeksel van een 2.2 injection motor (vlak model)
anders was het glas er al lang van af gevallen inderdaad :vertagIk kan helaas geen foto of filmpje maken want ik ben 2 weken niet thuis voorlopig
Ik heb er een glas met water opgezet aan de voorkant eerst, daar stond deze bijna totaal stil.
Aan de achterkant echter ging het water in het glas klotsen en moes ik uiteindelijk het glas eraf
pakken. Midden op staat hij ook steviger.Maar wat denken jullie van die informatie van het autoboek is dit juist of zal het ergens anders
inzitten?Doet ie het ook wanneer je gewoon stilstaat en gasgeeft?
Te net geprobeerd en als hij onbelast tussen de 2000-2100 toeren zit hoor je niks bijzonders.
Maar het is echt een ratel. :cry En ik wordt er altijd zo naar van als ik het hoor.Het merk en type van de toerenteller is gewoon de standaard van een manta gsi. Dus wat
sluit ik daarmee uit? De kleppendeksel een keer ophalen is wel een idee.Nu heb ik het ook opgezocht in een oude auto hulpboek en daar staat dat bij:
“een aanhoudend getik dat varieert met de belasting en het toerental van de motor:
Een versleten zuigerpenbusje, een kantelende zuiger of een gebroken zuigerveer”
Zou dat het ook kunnen zijn want nu moet ik wel toegeven dat de achterste zuiger
een beetje trilt. :hmmzIk heb het ook wel is gedaan het gene wat achter de slinger zit is dit:
Dus je kan hem waarschijnlijk wel met 2 andere platte voorwerpen wegduwen of met een doek
maar het blijft een vervelend klusje.Als je hem eruit hebt berg hem dan wel goed op
He mensen harstikke bedankt. Ik heb nieuwe besteld bij krause rennsporttechnik
effe nagevraagd bij manta 24v en die wist dat de wiellagers zouden passen.Dus bedankt voor de hulp en hierbij wordt het topic gesloten :D
-
AuteurBerichten