gaskabel blijft hangen!

Forumindex Forums Modellen Manta gaskabel blijft hangen!

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253646
    manta-gsi
      Lid sinds:
      1 November 2010

      Goede avond,

      Vandaag reed ik met mijn manta op de snelweg, toen net voor de afslag ik merkte dat ik ongewenst cruise control had gekregen, de auto bleef 120 rijden.

      Daarop de koppeling en rem ingeduwt, de motor kermde het uit. Toen het contact terug gedraaid en van de afrit laten rollen. Daar gekeken onder motorkap en de gaskabel blijft inderdaad hangen.

      Nu lijkt het erop dat er 2 ringetjes om de kabel moeten zitten alleen dat de voorste is afgebroken waardoor de kabel blijft hangen.

      Zou iemand mij een foto kunnen sturen van zijn gaskabel hoe het mechanisme zit om hem terug te trekken.

      Alvast bedankt

      #18084816
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        snap dr niks van.

        kun je zelf geen foto posten, om te laten zien wat je bedoeld.. dan komt de uitleg vanzelf hier.

        #18084817
        Maartuh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 August 2004

          Even los van het probleem, mocht je het weer tegenkomen, pas dan wel op met je contact, je wil niet dat hij in het stuurslot schiet :)

          #18084818
          rekordcar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2009

            is de veer die aan je gasklep zit niet gebroken?

            #18084819
            manta-gsi
              Lid sinds:
              1 November 2010

              Ik zal het probleem proberen te verduidelijken. Helaas kan ik geen foto maken omdat ik voor mijn werk al weer 200 km weg zit tot donderdag.

              Je hebt de een half maanvorig metalen stuk wat met 2 veren de klep bediend in het voorste gedeelte van de injectoren gedeelte. Deze is prima.

              Als je dan de gaskabel volgt richting de bestuurder zit er zo’n 10 cm verderop ongeveer tussen de schokdempers een rubber en een metalen buisje met groeven erin, met daarop volgens mij ringetjes. Deze ontbreken bij mij waardoor de kabel door het rubber heen getrokken word en blijft vasthangen.

              De gasklepveer is dus waarschijnlijk wel goed, zoals rekord man zegt. Ghanz ik hoop dat het hiermee duidelijker word.

              En voor Maartuh indd heb ik de sleutel er wel in laten zitten om het stuurslot te vermijden.

              #18084820
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006


                zo is’t op mijn GSI, daar waar de gaskabel door het rubber gaat moet er op dat “buisje met groeven” een clip op zitten
                die je gaskabel fixeerd op het rubber.
                Die clips kan je in elke betere auto-onderdelen zaak vinden. Ze worden ook gebruikt om bv koppelingskabels af te stellen.

                #18084821
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  inderdaad wat duidelijk :D

                  en H400 vulde de rest al aan.

                  #18084822
                  manta-gsi
                    Lid sinds:
                    1 November 2010

                    Super Bedankt, dan kan deze jongen weer aan het werk.

                    Of zullen we misschien de cruise control laten zittten :hmmz haha

                    #18084823
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      ik voel daar een bluf aan komen :P

                      succes :D

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.