Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toch vreemd want de RDW heeft de aslasten van zulke oude auto,s niet. Die zoeken ze op algemene auto site. Dit zijn geen officiële gegevens.
Wel voor Manta B maar 95% identiek
Ik heb een fout gemaakt de plus en min omgedraaid van de speaker aansluitingen. heb het bericht op MANTA Blog aangepast
De speaker stekker
Wit : linksvoor +
Wit/zwart : linksvoor –
Grijs : rechtsvoor +
Grijs/zwart : rechtsvoor –
Groen : linksachter +
Groen/zwart : linksachter –
Paars : Rechtsachter +
Paars/zwart : Rechtsachter –zie verschil dunne en dikke achteras. voor de verhouding deksel demonteren staat ingeslagen op kroonwiel. of de achterkant omhoog en omwentelingen tellen van de wielen tov aandrijfas
Ben erg benieuwd wat de motor gaat doen.
Zo,n set zuigers en drijfstangen zou mijn turbo motor ook kunnen gebruiken, maar twijfel nog over kleinere turbo met standaard zuigers.
maar :good-job:
4 april 2020 om 15:51 In reactie op: Voorpijp/Downpipe voor Opel Manta B CC 1.8S met simons uitlaat #18373642De 1.6S, 1.9S, 1.9N, 2.0E gaat zeker niet passen. Bij biesheuvel al geinformeert :)
Ga je een scherpe nokkenas gebruiken? Anders heeft compressie verhogen weinig zin. Kosten/baten. Om compressie echt te verhogen heb je zuigers met een verhoging (kam) nodig. Alles max vlakken 0.5 compressie verhoging. Zonde van je geld.
Eenheden zijn in mm, oppervlakte in mm2 inhoud in cc of mm3.
Maar praktische vraag onderblok 3mm vlakken gaan de zuigers dan niet de kop raken? bij de 2liter motoren zit de zuiger al boven in het blok. Heb je nog dikte koppakking over. Dus 2.2mm te kort aan ruimte.
Op het OHF forum staat ergens een reken tooltje hiervoor.
vb

-
AuteurBerichten