Groter blok in manta a?

Forumindex Forums Modellen Manta Groter blok in manta a?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18394542
    Rens Fokkink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2020

      ik heb pas een manta a uit 1972 gekocht met een 1.9 motor. Maar ik wil er een groter blok in zetten als dat niet te veel werk is aangezien het mn dagelijks vervoer auto is.

      zijn er grotere blokken uit bijvoorbeeld een b manta die zo over zijn te zetten naar een a?

      of word dat dan veel las en slijp werk

      #18394543
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Een c24ne past er zo in. Zonder veel problemen is hetzelfde blok grotendeels.

        #18394600
        Rens Fokkink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2020

          Moet er dan ook ander spruitstuk enzo op? En past dat met de carterpan?

          #18394711
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            Een c24ne heeft een andere carterpan, die van de 1.9 overzetten incl. de aanzuigbuis.

            En die heeft ook injectie, moet je een kabelboom monteren en aansluiten, retour en aanvoer benzine en jawel de brandstofpomp.

            De uitlaatspruitstuk heeft een brede flens van de voorpijp, de 1.9 heeft een smalle flens.

            Kan zijn dat de koppelingsplaat andere spiebanen heeft, dan past die 4 bak van de 1.9 niet.

            Je denkt: De injectie er af en ik wil de carburateurset monteren?

            Mis gaat niet passen, de inlaatpoorten van de c24ne zitten hoger net als bij de 2.2E.

            Zou ook maar een 2.0E of de 2.2E monteren, de 2.4 is nou niet helemaal betrouwbaar.

            Zeker als deze al een heel leven bij zo`n puber heeft gehad, met koude motor vol gas weg.

            Maar vind maar eens een frisse goede motor!!

            #18394993
            MANTA Blog
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 November 2019
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.