Achteras Kadett C, welke heb ik?

Forumindex Forums Modellen Kadett Achteras Kadett C, welke heb ik?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18391303
    RubenC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2015

      Hallo,

      Ik heb een Kadett C sedan gekocht uit 1979, origineel een 1.2 automaat.

      Nu ligt er een C24NE met getrag 240 in, en volgens de vorige eigenaar een achteras uit een Kadett C 1.9 en een verzwaarde vooras uit een 1.6.

      Ik zie echter dat een 1.9 achteras een overbrengverhouding van 1:3,67 zou moeten hebben en als ik ga rekenen met snelheid en toerental denk ik toch dat er een overbrengverhouding van 1:4,11 in zit (zo’n 3250 toeren bij 100km/h).

      Hoe kom ik er achter wat voor achteras er onder mijn Kadettje ligt? Ik kan alleen maar vinden dat een 1.9 as “dikker” is dan een 1.2, maar niet hoe dik die dan precies is. Ik heb geen 1.2 as om er naast te leggen…

      Alvast bedankt!

      Mvg, Ruben

      #18391431
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Welke nummers staan er op het differentieel huis?

        #18391514
        RubenC
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2015

          Ik heb even gezocht, kan alleen onderstaande vinden. Volgens mij staat er XX 77.

          Of moet ik ergens anders op het differentieelhuis zoeken?

          kadett diff huis

          #18391749
          MANTA Blog
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 November 2019

            Achteras Ascona en Manta B

            zie verschil dunne en dikke achteras. voor de verhouding deksel demonteren staat ingeslagen op kroonwiel. of de achterkant omhoog en omwentelingen tellen van de wielen tov aandrijfas

            #18391756
            RubenC
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2015

              Bedankt, dat is duidelijk! Ongeveer 66mm dus toch een dikke as. Als ik weer op de brug kan ga ik omwentelingen tellen of het deksel demonteren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.