Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wrc1 wrote:
Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz
Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.
Sorry, maar de Duitse, Zwitserse en zelfs Franse wetgeving zouden dit niet toelaten. Zie:
http://www.exellent.be/nieuws/ik-ga-op-ski-vakantie-mag-ik-mijn-tomtom-of-coyote-meenemen” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je de Duitse wetgeving dus letterlijk neemt zou je niet alleen niet sneller mogen rijden dan 120 km/u, maar zou je wagen óók niet sneller mogen kunnen rijden.
Het probleem stelt zich overigens niet alleen bij Opel maar ook bij andere Duitse automerken.
In recente Audi’s, BMW’s en Mercedessen heb je dezelfde beperking.
Dit heb ik nagekeken bij de auto van mijn zoon, een recente Audi A6 Quatro met een originele navigatie, en daar kan je eveneens geen flitspaal informatie in opnemen.
TomTom zou voor Frankrijk een andere software versie uitgebracht hebben waar de wetgeving omzeild wordt door geen flitspaal info meer te vermelden maar melding te maken van ‘Gevarenzones’.
Misschien moet ik dan toch maar proberen mij te houden aan de snelheidsbeperkingenBen erg nieuwsgierig naar het vervolg.
Ondertussen heb ik een reisje gemaakt van een 800 kilometer en heb ik nog steeds niet het gevoel dat ik minder vermogen heb. Het is natuurlijk heel moeilijk om dit objectief te beoordelen op gevoel en daarbij bestaat de mogelijkheid dat het huidige “VW dieselgate” onze geest vertroebeld. ;)
Graag zou ik het vermogen laten meten maar ik heb hier in de omgeving nog geen geschikte testbank gevonden.
Van de dealer zelf echter geen slecht woord, klaarblijkelijk heeft hij zelf niet veel meer informatie dan dat we nu weten en heeft hij stipt uitgevoerd wat moest uitgevoerd worden. Beiden waren we wel verwonderd dat de verwijderde bougies in een nog perfecte staat verkeerden.
Over de service van Opel en de betrouwbaarheid van het merk kan ik verder niets zinnigs zeggen omdat het in 43 jaar autorijden mijn eerste Opel is, ben overstapt van Saab cabrio.
De modificatie niet laten uitvoeren was voor mij geen oplossing omdat ik dan de vijfjarige garantie op de motor zou verliezen.
Hopelijk komt voor U vooralsnog alles in orde,Beste forumleden,
Enkele dagen geleden heb ik de modificatie ’15-R-084′ laten uitvoeren op een Cascada 1.6 200pk versie.
Tot nu toe heb ik nog geen verandering kunnen vaststellen aangaande rijgedrag of -prestaties.
Moest dit in de nabije toekomst wel het geval zijn, dan zal ik dit op het forum zo vlug mogelijk laten weten.
Voor ik de aanpassing heb laten uitvoeren heb ik wel wat opzoekingswerk verricht en meen ik te kunnen opmaken dat deze wereldwijd wordt uitgevoerd op al de nieuwe SIDI motoren. Met andere woorden, niet enkel op de Cascada.
Indien U op het internet zoekt naar ‘Opel 15-R-084’ zal U enkele pagina’s vinden die het probleem behandelen, spijtig genoeg enkel in vreemde talen, vooral dan duits en oost-europees.
Indien ik het goed begrepen heb zou het probleem er in bestaan dat de bougies te heet worden waardoor de isolator kan barsten en gedeeltelijk in de cylinder terecht komt. Hierdoor zouden, vooral in Rusland dan, enkele motoren zwaar beschadigd zijn.
Dit zou de reden zijn dat er ‘koudere’ bougies geplaatst worden en dat het motormanagement via de ECU aangepast wordt. -
AuteurBerichten