Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2015 om 17:26 In reactie op: senator b 3.0 24v motor en automaatbak in senator b 3.0 12v #18286529
Hoi,
heb jij dan zomaar een 24v motor met automaat op de plank liggen om over te bouwen?
ik heb zelf ook een Senator b met 6 cilinder 3.0 automaat. Ook ik had graag een 24 v gehad en denk er ook wel aan om dit zelf te realiseren. Heb wel begrepen dat je dan ook een ander telwerk (digitaal) moet inbouwen.
Ben benieuwd. Maak je er een project van op deze site?Vorige week de defecte startmotor er uit gehaald en een nieuwe gemonteerd. Een volle accu er in en starten maar. De motor liep in een keer en de foutmelding is uit mn display weg. Zaterdag voor het eerst weer gereden, naar Duitsland. Geen problemen ondervonden.
alles weer onder controle gelukkig.
GSE en Monzaruba bedankt voor jullie reactie.
Aanvullend nog een vraag over de foutmelding in het display, verdwijnt deze vanzelf weer als ik de startmotor heb vervangen?
Ik heb vandaag nog even een booster op mijn accu gezet en een paar klappen op de startmotor gegeven maar geen reactie.
Ik heb een 3.0 liter 6 cilinder ( c30ne) en kan zo van boven af goed bij de startmotor. Omdat de wagen in mijn tuin staat en niet meer start wordt het lastig om een werkplaats op te zoeken.
Ziet er bemoedigend uit. Ik gaer binnekortgewoon aan beginnen.
Monzaruba, dank voor de tips.Ok. Bedankt voor je reactie. Ik vroeg er naar omdat ik ook las dat je je accu met een te hoge of lage oplaadspanning kunt verzieken. Ik ga hetdan maar proberen.
Bedankt voor je reactie Freestyler.
het was idd het olie niveau dat te laag was.
Alles is weer ok nu.Op de brandstapel hoeft nou ook weer niet. Maar een bedenkelijke manier van dit forum gebruiken laat het wel achter. :thumbdown
Hoi,
ik zie dat je op zoek bent naar een Senator B 177 pk automaat. Ik heb er een voor de deur staan. Deze verkeerd in nieuwstaat en heeft niet teveel kilometers op de teller. Als je belangstelling hebt verneem ik dat graag. Op deze site staaner ook foto, s van.[http://imageshack.com/a/img907/8969/LfWnH4.jpg]
Dit jaar ben ik met de Senator naar St.Tropez (zuid Frankrijk) gegaan. In totaal ruim 3000 km gereden als een vorst. Geen enkel probleem gehad, ook niet in de hitte in een ellenlange file. Ik ben verder geen enkele Senator tegen gekomen en had best wel veel bekijks. Het benzineverbruik is me mee gevallen ca. 1:11,5 met 4 personen, een volle kofferbak en twee kinderfietsen op de trekhaak. Ook best pittig doorgereden op de tolwegen. Ik miste wel af en toe de airco.
bij het strand van Pampellone stond zowaar ook een Opel Rekord in zeer goede staat met Frans kenteken. Ik heb er helaas geen foto van want had de camera niet meegenomen.Die donker rode Senator B in “tomorrow never dies” wilde ik ook melden. Vond het wel schokkend deze door de lucht te zien vliegen. Hadden ze geen vw of zo :D
Hallo opelmobilisten,
ik ben (nog net) 54 jaar en rij in een Opel Senator b 3.0i. Helaas geen 24v en ben bang dat dit er ook niet meer in zit.
ik rij nu een jaar rond met deze opel en ben er dagelijks mee naar mijn werk. Ik heb alleen nog een foto van mijn huidige auto. De rest is helaas verloren gegaan. :swear :pukevoor de Senator had ik een Vectra station,
een Astra twinport,
een omega c zilver kleur,
een Omega b donkergroen,
een Senator b 1990 bordeau rood,
een Senator b 1986 bronskleur
een vectra 1988 spierwit
een volvo 340
een Suzuki alto
een renault 14
een renault 16
een austin allegro
een vw keverHoi, mooi project hoor , maar, toch zonde van die Senator. Ik heb als Senator liefhebber en bezitter zeker wel belangstelling voor onderdelen. Op deze site heb ik al een poosje een zoekopdracht voor een linker buitenspiegelkap en ben ik op zoek naar bumpersteunen achter links en rechts. Een tankvlotter en benzinepomp, servo motortje rechter achterraam enz. Ben benieuwd welke onderdelen je straks in de aanbieding hebt en indien je niet te ver bij me vandaan woont (woon zelf in Dordrecht) zou ik best eens willen komen kijken.
succes met de werkzaamheden. ;)
Zo, je bent goed op de hoogte. ;) ik kies er voor om super te tanken in Frankrijk. Lijkt me het veiligst voorlopig. Wel prettig dat al de gegeven informatie mij heeft geholpen om tot deze conclusie te komen en ook meer inzicht in deze materie te krijgen. Thanks.
Alle forum leden die op mijn vraag hebben gereageerd, hartelijk bedankt. ik kom er verder wel uit zo. :thumb
ok, dank voor je reactie. ik ga het bekijken en laat het op dit forum weten.
op de site gezocht naar “hoe vervangen contactslot senator b” kwam direct een duidelijke tekening. is eenvoudig klusje dus als ik de cilinder heb effe vervangen.
dus, ge hoeft niet meer op dit topic te reageren.
gr. Leonard.
Zojuist voor 50 euro een nieuw contactslot besteld. Wel 2 verschillende sleutels dan voor deuren en starten, maar dat is niet erg.
iemand wel eens zelf een cilinder vervangen? Wat voor problemen kom ik tegen?Nee, het is een niet verstelbaar stuur.
kan gewoon het contactslot vervangen worden of moet het hele stuurhuis vervangen worden?
ik hoor hier dat het niet zo eenvoudig is. Ik kan nu helemaal niet meer starten dus moet snel wat gebeuren. Het stuurslot is ook niet het probleem. Ik heb de spanning losgekoppeld, dacht dat er misschien iets werdt vastgehouden onder spanning. Ook niet.Helaas nee, ik bedoel het drukknopje bij het deurscharnier. Als je de deur dicht doet gaat de binnenverlichting dan uit. Betreft de linker achterdeur.. ik hoop dat je die ook nog ergens hebt liggen :D
Ik heb geen raamslinger dus dat zou het dan niet moeten zijn.
bedankt maar weer.Ok dan. Ik ga er eens goed naar kijken en hopen dat het dat niet is. Heb geen zware daklast er op gehad en is er ook de auto niet voor (sedan).
Bedankt voor je reactie.19 maart 2014 om 18:16 In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan met je Senator,Monza KAD enz #18203495Vandaag mijn lichtmetalen velgen met zomerbanden even onder handen genomen. Remstof aan de binnenzijde er af geboend, zaakje licht opgeschuurd en netjes in de aluverf gezet met een rolletje. De zichtzijde was nog helemaal gaaf dus niks aan gedaan.ze lijken wel weer nieuw. Morgen gaan ze er weer onder.
morgen ook de pakking van de benzinevlotter vervangen want die lekt nog steeds een beetje. Dan is tie weer tiptop.
Denk dat ze mij niet in de gaten hebben, heb een andere wagen.. :D
vorige week ging er ineens 100 meter voor mij een arm van een agent omhoog, met een rode lamp er in. Jammer genoeg voor hem moest ik net linksaf mijn straat in. Kwamen nog wel even twee agentjes op de fiets om te kijken waarom ik me niet bij de agent gemeld had. Dachten zeker dat ik hem wilde smeren. Verder hebben ze het er bij gelaten. :assNou, ik heb nogal wat reactie losgemaakt met een envoudige vraag. De reactie van David was lekker kort door de bocht en geen antwoord op mijn vraag. Wel aannames doen en voor mij denken zelfs maar daarmee komen we niet tot een antwoord.
ik heb in een eerdere klus 600 euro (ja david, gewoon afgerekend). Een klus die bij automaker . Nl door 12 andere bedrijven was ingeschreven voor minder dan de helft. Helaas was de klus toen al aanbesteed anders was ik daar toch mee aan de gang gegaan. Mijn eigen garage had wel uitleg over die 600 euro maar het blijft dan te duur. Dus dacht ik het nu voor te zijn door het klusje voor de pakking eerst op automaker te zetten, kon ik met de uitkomst ook mijn eigen garage eens meten.
de auto is 23 jaar maar in zeer goede conditie, de boutjes konden zo losgedraaid worden en er is verder niets geks gebeurt tijdens de reparatie.
Wat automaker betreft, als het alleen maar om grote klussen (lees geld) gaat dan zal de site niet zo lang meer bestaan denk ik.Verder wou ik het hier maar bij laten.
8 februari 2014 om 19:47 In reactie op: Opel Senator en Opel Rekord in parkeergarage gespot. #18216256Bedankt voor het plaatsen van de foto, s.
-
AuteurBerichten