startmotor defect in Senator B

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD startmotor defect in Senator B

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271863
    Leonard59
      Lid sinds:
      12 January 2013

      Van mijn B Senator is mogelijk de startmotor defect. De wagen staat al geruime tijd stil (v.a. februari). Als ik start hoor ik een ratelend geluid. Tikken op de startmotor helpt niet. Inmiddels is er ook een F melding in mijn display.
      ik wil de startmotor zelf vervangen en heb een prijsopgave gevraagd bij auto-electric. Kent iemand dit bedrijf?
      zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten bij vervangen of is het een kwestie van losdraaien, bedrading overzetten en starten maar weer?
      en laatste vraag, zou de foutmelding kunnen komen omdat bijv. De weerstand van de startmotor er de brui aan heeft gegeven want als ik nu start gebeurt er namelijk niets meer.

      hoop dat iemand me op weg kan helpen met deze vragen. Bij voorbaat dank.

      #18284176
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        30 min werk hooguit in een werkplaats A deraf B derop,maar dit kan je heel goed zelf zijn nl maar 3 bouten 2x 17 of 19mm op de sleutel en 1x 13mm op de sleutel en de bedrading en dan heb je het ding in je handen..

        Bij een Monza Senator gaat het heel goed van bovenaf maar bij een B senator zal der wel knommel in de weg zitten zoals ABS of iets in die geest..

        #18284177
        monzaruba
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2009

          klopt, wat GSE zegt…in ieder geval bij de 24V…!

          gemakkelijker van onderen… :thumb

          #18284178
          Leonard59
            Lid sinds:
            12 January 2013

            GSE en Monzaruba bedankt voor jullie reactie.

            Aanvullend nog een vraag over de foutmelding in het display, verdwijnt deze vanzelf weer als ik de startmotor heb vervangen?

            Ik heb vandaag nog even een booster op mijn accu gezet en een paar klappen op de startmotor gegeven maar geen reactie.

            Ik heb een 3.0 liter 6 cilinder ( c30ne) en kan zo van boven af goed bij de startmotor. Omdat de wagen in mijn tuin staat en niet meer start wordt het lastig om een werkplaats op te zoeken.

            #18284179
            monzaruba
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 October 2009

              als ik jou was…zou ik eerst uitlezen, wat de foutcode is….(kan je gemakkelijk zelf doen, met de ‘paperclip methode’…)

              Daarna het euvel verhelpen…en de accu loskoppelen…is je foutmelding weg… :thumbup

              #18284180
              Leonard59
                Lid sinds:
                12 January 2013

                Vorige week de defecte startmotor er uit gehaald en een nieuwe gemonteerd. Een volle accu er in en starten maar. De motor liep in een keer en de foutmelding is uit mn display weg. Zaterdag voor het eerst weer gereden, naar Duitsland. Geen problemen ondervonden.

                alles weer onder controle gelukkig.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.