Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Onlangs heb ik een set gekocht op de Duitse Ebay van een Omega voor €70,- incl. verzenden naar Nederland.
Gister nog even bezig geweest met de Rekord, bij mij in de buurt een andere tellerunit kunnen krijgen.
Uiteindelijk was mijn tank/temperatuurmetertje gewoon kapot. Nu klopt de temperatuur in ieder geval, tankmeter heeft nog even aandacht nodig, maar dit zit in de tankvlotter.Hmmm, dan zou ik die nog even kunnen wisselen. Motor komt volgens mij uit een E Rekord, maar het thermostaathuis van de originele motor heb ik nog liggen met bijbehorende sensor.
Heb de meters even vergeleken met een andere Rekord, mijn brandstofmeter zakt zover omlaag dat het wijzertje buiten beeld gaat. De temperatuurmeter komt met een spanningsstabilisator van een ander type Opel niet verder als halverwege, met de originele die er in hoort gaat hij een stuk voorbij het rode.
Zou iemand mij deze handleiding willen mailen? jeroen_lemmen@hotmail.com
Das toevallig, via google in dit topic terecht gekomen… Die Dukes rekord heb ik een paar weken geleden in Zeeland ergens opgehaald.
Alleen zat er geen 1.9 op lpg meer in maar een 1.7 met een ingelope nokkenas
Inmiddels hangt er een 2.0 in die wel weer op lpg moet gaan lopen…
Aan de foto’s te zien heeft ie wel t een en ander geleden de laatste jaren :afro5 februari 2015 om 14:32 In reactie op: Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes* #17472858Zonde van de informatie die in het topic stond, ik heb deze altijd met plezier gevolgd. Echter iedereen moet zelf weten wat hij/zij wel of niet deelt op een forum…
Normaal zit daar een rubber hoes omheen.
http://www.gema-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p158_Kardanwellenmanschette.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Als ik het slangetje aan de kleppendeksel loshaal hoor en voel je het zuigen, dus lijkt mij in orde.
Zou het kunnen zijn dat een LET branstofpomp een te hoge opbrengst heeft? Voor de rest heb ik rotor, verdeler en bougies vervangen. Bougiekabels gewisseld om te checken of dit verschil maakte.Jeroen
Nou, na een tijdje rondgereden te hebben begin ik me toch flink te ergeren aan een aantal dingen.
* Lekkende carterpakking
* Lekkende kleppendekselpakking
* Motor bokt tussen de 2.000rpm – 3.000rpm, volgas loopt ie lekker maar in deellast bokt en schokt die toch teveel naar mijn zin. Net alsof ie zich een keer verslikt.Pakkingen vervangen is niet zo spannend, dat bokken, iemand toevallig iets soortgelijks gehad?
Jeroen
Tsjah, ik vond het ook vreemd. Misschien een slecht relais bedenk ik me nu net, heb geen andere geprobeerd :hmmz best stom eigenlijk…
Maar inderdaad, ik had +15 naar 85, massa naar 86, kabel vanaf accu naar 30 en vanaf 87 naar motorkabelboom. Aanraken en lopen, alleen uitzetten moest ik 1 v/d draden van het relais loshalen.
Ik vermoed dat als ik het contact afzette er nog ergens iets van spanning op een +15 bleef hangen waardoor het relais bekrachtigd bleef en zichzelf zo bekrachtigd hield. (nu ik dit aan het typen ben, ik had er ook een diode tussen kunnen zetten om dit te voorkomen)
Maar in ieder geval, het werkt en als ik het contactslot verbrand… tsjah dan is dat maar zo en ga ik dan wel het een en ander veranderen.Nou, de gouden oplossing met het relais was toch niet zo’n gouden oplossing… Auto slaat meteen aan, maar als ik deze van het contact afzet blijft de motor lopen. Nu heb ik gewoon de draad vanaf het contactslot afgetakt, zekering ertussen en deze naar voren gelegd en dit werkt 100% king:
Jeroen
Nou, net ging de motor weer rond maar sloeg niet aan. Kabel van accu + rechtstreeks naar de motorkabelboomstekker, motor slaat meteen aan. Dus ik ga toch mijn geschakelde + naar de motor via een relais laten lopen, hierdoor hoef ik de Corsa kabelboom niet helemaal te opereren en blijven toch alle veiligheidsfuncties van het originele brandstofrelais aanwezig!
@Vinci, bedankt voor de info!!!!Nou, zojuist gemeten.
Over massa accu naar massa op verschillende willekeurige plaatsen op de motor 0V verlies.
Met lopende motor ruim 1,5V verlies over de voeding gemeten op uitgang contactslot naar motorkabelboomstekker.Nee ik wil sowieso het originele brandstofrelais laten zitten, maar wat ik bedoelde was dat het origineel een erg dun draadje +15 is wat de bobine van spanning hoort te voorzien. Nu zit op datzelfde dunne draadje de complete motorelektronica, nu was mijn plan om met dit draadje een relais aan te sturen zodat ik een fatsoenlijke voeding op mijn ECU kan zetten.
Alleen wilde ik zeker weten of de ECU geen speciale afgeregelde voeding heeft.Maar ik ga eerst eens even meten hoeveel verlies ik meet van accu naar contactslot, en van contactslot naar motorkabelboom en meteen de massa even controleren.
Duidelijk, maar +30 is die afgeregeld naar 12V of hoort dit gewoon laadspanning te zijn? Voor +15 eigenlijk hetzelfde, is deze afgeregeld naar 12V of hoort dit ook laadspanning te zijn?
Ik vergeet te vermelden, alles hangt in een A Corsa, en er is niets met relais geschakeld. Waar ik eigenlijk op doel, als ik zelf een relais inbouw waarop ik de +15 voor de motorelektronica schakel, dan heb ik zeker een goede voeding op de motor, origineel lag er een 1.0S in. Deze had enkel een geschakelde plus voor de bobine nodig.
En als ik een startbox over de accu heen zet, dan zakt mijn spanning net iets minder ver terug waardoor de motor wel iedere keer aanslaat.
Jeroen
Nou, net nog eens gemeten. Met lopende motor heb ik op de accu 13,4V, echter op de geschakelde + naar de ECU en op de bobine meet ik met lopende motor tussen de 11,9V en 12,3V. Is dit een speciale afgeregelde spanning of hoort dit ook gewoon 13,4V te zijn?
Jeroen
Nou, ik ben erachter waarom hij af en toe niet aanslaat. Zodra de accuspanning onder de 11,4V komt tijdens het starten slaat hij niet aan. Hang ik er de startbox bij, zodra de spanning de 11,4V of hoger aantikt slaat hij direct aan… Al diverse accu’s geprobeerd, maar ook allemaal moeite om boven de 11,4V te blijven tijdens het starten…
Spanning gemeten op de accu, ik ga nu nog even op de ecu en op de centrale stekker meten.
Stekkers waarvan? Motor hangt in een A Corsa, kabelboom is niet helemaal origineel meer…
Daarom, opzich heb ik er weinig last van. Zolang die maar start, eerst zorgen dat ie verder klaar is en RDW gekeurd. Dan ga ik me eens verdiepen in die storing…
Helaas, een ander relais en doorverbinden lossen het af en toe niet aanslaan niet op. Spanning op de bobine is gewoon gelijk aan de accuspanning.
Ik zal het relais eens wisselen, kijken of het verschil maakt.
Spanning zal ik ook even nameten
Het is trouwens een m2.5
Snap er geen zak meer van, was eigenlijk aan het testen of ie wel of niet vonkte voor ik de brandstofpomp daadwerkelijk liet draaien. Had maar op 2 cilinders een vonk.
Verdelerkap, rotor en bougiekabels gewisseld.
Alles aangesloten, toch geprobeerd, 1x rond en hij liep king:Het enige wat me nu opvalt, de ene keer slaat ie direct aan, de andere keer blijft ie rond gaan zonder aan te slaan. Van contact af, nogmaals starten. Dan slaat ie wel gelijk aan.
3 juli 2014 om 06:41 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717110Auto staat braaf in een hoekje te wachten tot ik er weer tijd/zin in heb king:
Had een nieuwe daily nodig, dus heb tussendoor een Corsa A C20XE opgebouwd…
Dit was alles bij elkaar meer werk als gepland, daarbij ben ik ook nog gaan samenwonen, maar over een aantal weken begin ik weer.Al met een deurpen-trekker geprobeerd?
-
AuteurBerichten