C20XE vonkt maar op 2 cilinders

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE vonkt maar op 2 cilinders

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18240742
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      @lemmuh wrote:

      Nou, net ging de motor weer rond maar sloeg niet aan. Kabel van accu + rechtstreeks naar de motorkabelboomstekker, motor slaat meteen aan. Dus ik ga toch mijn geschakelde + naar de motor via een relais laten lopen, hierdoor hoef ik de Corsa kabelboom niet helemaal te opereren en blijven toch alle veiligheidsfuncties van het originele brandstofrelais aanwezig!


      @Vinci
      , bedankt voor de info!!!!

      Prima oplossing hoor, makkelijk en doeltreffend!

      #18240743
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Nou, de gouden oplossing met het relais was toch niet zo’n gouden oplossing… Auto slaat meteen aan, maar als ik deze van het contact afzet blijft de motor lopen. Nu heb ik gewoon de draad vanaf het contactslot afgetakt, zekering ertussen en deze naar voren gelegd en dit werkt 100% king:

        Jeroen

        #18240744
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Raar, als je het relais bekrachtigd met de geschakelde + uit het contactslot zou hij echt af moeten slaan als je hem uit zet. Zonder relais loop je kans dat je het contactslot overbelast misschien.

          Ik heb zo de zwart/rode naar mijn startmotor lopen over een relais. Relais spoel op massa, + van de spoel vanuit contactslot en het contact van het relais pakt direct via een zekering van 20A spanning van de accu, en weer op de oorspronkelijke zwart/rode naar de startmotor. Zo hoeft het contactslot bijna niks te doen. Die staan er bekend om om wel eens uit te roken op 3e contact, 2e contact weet ik alleen niet wat ze kunnen hebben en wat het precies trekt…

          Wel mooi een stap verder gekomen in elk geval zo! Beetje verder knutselen en dan moet de RDW keuring morgen toch wel gaan lukken denk ik?

          #18240745
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Tsjah, ik vond het ook vreemd. Misschien een slecht relais bedenk ik me nu net, heb geen andere geprobeerd :hmmz best stom eigenlijk…
            Maar inderdaad, ik had +15 naar 85, massa naar 86, kabel vanaf accu naar 30 en vanaf 87 naar motorkabelboom. Aanraken en lopen, alleen uitzetten moest ik 1 v/d draden van het relais loshalen.
            Ik vermoed dat als ik het contact afzette er nog ergens iets van spanning op een +15 bleef hangen waardoor het relais bekrachtigd bleef en zichzelf zo bekrachtigd hield. (nu ik dit aan het typen ben, ik had er ook een diode tussen kunnen zetten om dit te voorkomen)
            Maar in ieder geval, het werkt en als ik het contactslot verbrand… tsjah dan is dat maar zo en ga ik dan wel het een en ander veranderen.

            #18240746
            lemmuh
              Lid sinds:
              29 July 2005

              Nou, na een tijdje rondgereden te hebben begin ik me toch flink te ergeren aan een aantal dingen.
              * Lekkende carterpakking
              * Lekkende kleppendekselpakking
              * Motor bokt tussen de 2.000rpm – 3.000rpm, volgas loopt ie lekker maar in deellast bokt en schokt die toch teveel naar mijn zin. Net alsof ie zich een keer verslikt.

              Pakkingen vervangen is niet zo spannend, dat bokken, iemand toevallig iets soortgelijks gehad?

              Jeroen

              #18240747
              theunm
                Lid sinds:
                29 June 2004

                dunne slangetje van de carter ventilatie nog open ?

                #18240748
                lemmuh
                  Lid sinds:
                  29 July 2005

                  Als ik het slangetje aan de kleppendeksel loshaal hoor en voel je het zuigen, dus lijkt mij in orde.
                  Zou het kunnen zijn dat een LET branstofpomp een te hoge opbrengst heeft? Voor de rest heb ik rotor, verdeler en bougies vervangen. Bougiekabels gewisseld om te checken of dit verschil maakte.

                  Jeroen

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.