C20XE vonkt maar op 2 cilinders

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE vonkt maar op 2 cilinders

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266705
    lemmuh
      Lid sinds:
      29 July 2005

      Ik ben dus bezig met een C20XE in een Corsa A, nu is alles aangesloten.
      Motor gaat rond, maar vonkt maar op 2 cilinders, iemand dit ooit eerder meegemaakt?

      #18240718
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        dis motor ?

        #18240719
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik heb mijn (dis) bobine een keer laten vallen, was één cilinder kwijt. Overigens zitten dezelfde (dis) bobines ook in een Frontera, lastig te vinden.

          #18240720
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Zal geheid bobine zijn.

            #18240721
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              M2.8 zal het wel een Bobine zijn als je verdeler kap en kabels goed zijn

              #18240722
              Mr. Bone
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 September 2009

                @kiyamizio wrote:

                M2.8 zal het wel een Bobine zijn als je verdeler kap en kabels goed zijn

                Verdelerkap, bij een 2.8???
                :wtf

                #18240723
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  denk dat het een m2.5 is ,,,, dan zal de verdeler kap of twee bougie kabels slecht zijn denk ik

                  #18240724
                  lemmuh
                    Lid sinds:
                    29 July 2005

                    Het is trouwens een m2.5
                    Snap er geen zak meer van, was eigenlijk aan het testen of ie wel of niet vonkte voor ik de brandstofpomp daadwerkelijk liet draaien. Had maar op 2 cilinders een vonk.
                    Verdelerkap, rotor en bougiekabels gewisseld.
                    Alles aangesloten, toch geprobeerd, 1x rond en hij liep king:

                    Het enige wat me nu opvalt, de ene keer slaat ie direct aan, de andere keer blijft ie rond gaan zonder aan te slaan. Van contact af, nogmaals starten. Dan slaat ie wel gelijk aan.

                    #18240725
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Rot benzinepomp relais lijkt mij dan de oorzaak. Dan zijn de contacten gaar en gaat hij bij een tweede poging nog eens los en weer vast en dan maakt hij weer effe contact. Staan ze ook bekend om. Doe jezelf een lol en maak er twee aparte relais van, ben je van het gezeik af…

                      #18240726
                      bd.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 July 2009

                        origineel lag er een 1.0 in die corsa toch? meet dan eens de voltage van je bobine. een 1.0 heeft een weerstandsdraad naar de bobine waar maar 8volt op staat en dat veroorzaakt dus ook het probleem van slecht starten :thumb

                        #18240727
                        lemmuh
                          Lid sinds:
                          29 July 2005

                          Ik zal het relais eens wisselen, kijken of het verschil maakt.

                          Spanning zal ik ook even nameten

                          #18240728
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            @lemmuh wrote:

                            Ik zal het relais eens wisselen, kijken of het verschil maakt.

                            Spanning zal ik ook even nameten

                            Je kan hem ook voor de test gewoon overbruggen. Moet je gewoon de drie dikke contacten met mekaar kortsluiten. Ik denk dat het tweede contact naar de pomp trouwens niet het probleem zal zijn, maar eerder die klik doet op contact. Die voedt namelijk zowat alles wat maar met motormanagement temaken heeft, injectoren, LMM, lambda, stappenmotor etc. etc….

                            #18240729
                            lemmuh
                              Lid sinds:
                              29 July 2005

                              Helaas, een ander relais en doorverbinden lossen het af en toe niet aanslaan niet op. Spanning op de bobine is gewoon gelijk aan de accuspanning.

                              #18240730
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Kan zo veel zijn… Massakabeltje op injectorrail die beetje rot is bijv. of een ander minescuul draadbreukje, of loszittend contactje….

                                #18240731
                                lemmuh
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2005

                                  Daarom, opzich heb ik er weinig last van. Zolang die maar start, eerst zorgen dat ie verder klaar is en RDW gekeurd. Dan ga ik me eens verdiepen in die storing…

                                  #18240732
                                  camper
                                    Lid sinds:
                                    25 December 2011

                                    als je voor de auto staat met de kap open zie je tegen het schutbord
                                    bij de bobine een module zitten met twee stekkers haal de stekker eens en verbind ze met elkaar kan je zo
                                    in elkaar schuiven kijk dan eens hoe die loopt
                                    gr kees

                                    #18240733
                                    lemmuh
                                      Lid sinds:
                                      29 July 2005

                                      Stekkers waarvan? Motor hangt in een A Corsa, kabelboom is niet helemaal origineel meer…

                                      #18240734
                                      lemmuh
                                        Lid sinds:
                                        29 July 2005

                                        Nou, ik ben erachter waarom hij af en toe niet aanslaat. Zodra de accuspanning onder de 11,4V komt tijdens het starten slaat hij niet aan. Hang ik er de startbox bij, zodra de spanning de 11,4V of hoger aantikt slaat hij direct aan… Al diverse accu’s geprobeerd, maar ook allemaal moeite om boven de 11,4V te blijven tijdens het starten…

                                        Spanning gemeten op de accu, ik ga nu nog even op de ecu en op de centrale stekker meten.

                                        #18240735
                                        lemmuh
                                          Lid sinds:
                                          29 July 2005

                                          Nou, net nog eens gemeten. Met lopende motor heb ik op de accu 13,4V, echter op de geschakelde + naar de ECU en op de bobine meet ik met lopende motor tussen de 11,9V en 12,3V. Is dit een speciale afgeregelde spanning of hoort dit ook gewoon 13,4V te zijn?

                                          Jeroen

                                          #18240736
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Rotte massa, alle massa moet onderling onder belasting nul volt meten. Zo kun je de zwakste schakel in de massa redelijk snel vinden, door tactisch, tijdens bijv starten de massa’s onderling in de ‘ketting’ te meten. Zelfde geldt voor rotte + overigens…

                                            Twijfel je, smijt er maar eens her en der een startkabel overheen, als je zo ineens wel d juiste spanning hebt kun je door de overbugging steeds te verplaatsen zo ontdekken waar het slecht contact maakt. In het ergste geval, of voor nood zo even de overbrugging laten zitten…

                                            #18240737
                                            lemmuh
                                              Lid sinds:
                                              29 July 2005

                                              Duidelijk, maar +30 is die afgeregeld naar 12V of hoort dit gewoon laadspanning te zijn? Voor +15 eigenlijk hetzelfde, is deze afgeregeld naar 12V of hoort dit ook laadspanning te zijn?

                                              Ik vergeet te vermelden, alles hangt in een A Corsa, en er is niets met relais geschakeld. Waar ik eigenlijk op doel, als ik zelf een relais inbouw waarop ik de +15 voor de motorelektronica schakel, dan heb ik zeker een goede voeding op de motor, origineel lag er een 1.0S in. Deze had enkel een geschakelde plus voor de bobine nodig.

                                              En als ik een startbox over de accu heen zet, dan zakt mijn spanning net iets minder ver terug waardoor de motor wel iedere keer aanslaat.

                                              Jeroen

                                              #18240738
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Geen relais is erg gevaarlijk, want dan blijft de pomp ook bij een ongeluk doorpompen, zo heb je voor je het weet een vuurzee van jewelste veroorzaakt.

                                                Een extra starthulp accu er op maskeert enkel het probleem, er zit gewoon ergens een slechte verbinding… Alles krijgt gewoon laadspanning normaliter…

                                                #18240739
                                                lemmuh
                                                  Lid sinds:
                                                  29 July 2005

                                                  Nee ik wil sowieso het originele brandstofrelais laten zitten, maar wat ik bedoelde was dat het origineel een erg dun draadje +15 is wat de bobine van spanning hoort te voorzien. Nu zit op datzelfde dunne draadje de complete motorelektronica, nu was mijn plan om met dit draadje een relais aan te sturen zodat ik een fatsoenlijke voeding op mijn ECU kan zetten.
                                                  Alleen wilde ik zeker weten of de ECU geen speciale afgeregelde voeding heeft.

                                                  Maar ik ga eerst eens even meten hoeveel verlies ik meet van accu naar contactslot, en van contactslot naar motorkabelboom en meteen de massa even controleren.

                                                  #18240740
                                                  lemmuh
                                                    Lid sinds:
                                                    29 July 2005

                                                    Nou, zojuist gemeten.
                                                    Over massa accu naar massa op verschillende willekeurige plaatsen op de motor 0V verlies.
                                                    Met lopende motor ruim 1,5V verlies over de voeding gemeten op uitgang contactslot naar motorkabelboomstekker.

                                                    #18240741
                                                    lemmuh
                                                      Lid sinds:
                                                      29 July 2005

                                                      Nou, net ging de motor weer rond maar sloeg niet aan. Kabel van accu + rechtstreeks naar de motorkabelboomstekker, motor slaat meteen aan. Dus ik ga toch mijn geschakelde + naar de motor via een relais laten lopen, hierdoor hoef ik de Corsa kabelboom niet helemaal te opereren en blijven toch alle veiligheidsfuncties van het originele brandstofrelais aanwezig!


                                                      @Vinci
                                                      , bedankt voor de info!!!!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.