steekasvraagje Calibra Turbo

Forumindex Forums Overige 4×4 steekasvraagje Calibra Turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270151
    anoniem
      Lid sinds:
      30 June 2004

      bij mijn Calibra kun je daar waar de cardanas in de tussenbak steekt volgens mij een gedeelte van de kogels van het lager zien, is dit normaal,
      ik heb er een paar foto’s van proberen te maken maar de kogels zijn niet goed te zien
      is gewoon een as die in de bak gestoken is, je zou er iets om heen verwachten maar misschien is dit ook wel niet zo omdat de as draait en de rest stil staat, misschien ook niet verkeerd om dan de bak een keer verversen

      #18269882
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Normaal zit daar een rubber hoes omheen.
        http://www.gema-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p158_Kardanwellenmanschette.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18269883
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @lemmuh bedankt voor de reactie, is hij trouwens ook ergens in Nederland leverbaar?

          kun je hem eenvoudig overzetten?

          #18269884
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            Hennie boomkamp misschien, of de dealer misschien.

            groeten.

            #18269885
            anoniem
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel is hij niet meer leverbaar heb hem al besteld bij Gema
              nog bedankt voor het adres van Hennie, weer een hoop wijzer geworden, zoals ik het begreep moet de hele cardanas er onder weg met bevestigingsbalken anders moet je hem opnieuw afstellen
              wat voor vet moet er trouwens achter het rubber, het zelfde als bij de homokineet?

              #18269886
              anoniem
                Lid sinds:
                30 June 2004

                vandaag de rubber afdichting van de cardanas vervangen

                het rode kleine stukje is van het oude rubber, de rest zat naar binnen gevouwen

                origineel niet meer leverbaar dus een nieuwe besteld bij Gema-Motorsport in Duitsland

                ook de homokineel moet helemaal uit mekaar en dan borgveer verwijderen van de as en binnenring van homokineet heet stoken en dan er ook af slaan, anders krijg je het rubber er niet op

                zo nu kan hij er weer 23 jaar tegen

                wat een klusje van een uur leek was bijna een hele dag maar nu is ie ook weer dicht

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.