Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier nogmaals. Bij mij was het het membraan dat in de kleppendeksel zit.
Hij floot ook een beetje bij stationair. Heb de gehele kleppendeksel vervangen en probleem was opgelost.
Gaat om een Astra J 1,4 turbo 140pk uit 2010
De vuldop heeft er altijd wel goed op gezeten. Wellicht dat het rubber te hard is geworden, volgens de garage kon dit ook een oorzaak zijn.
Verder ben ik nog naar de dealer geweest, die wist het eigenlijk al meteen. Boven bij de kleppendeksel zit een rond iets (lucht membraan ofzo?)
Volgens hem is deze kapot, want hij sist als een gek en zuigt heel veel lucht aan. Hij zegt dat dit valse lucht is en er daarom een arm mengsel is ontstaan.Plausibel?
Niemand enig idee?
Het is hier niet meer zo levendig als een aantal jaren geleden..Ja dat zou je bijna denken he, maar ik kan geen slang zien die echt los zit. Er is 1 slang waar ik over twijfel. Dat is die slang rechts met TEKLAS erop.. Toch voelt die slang niet nat op het moment dat deze droog gemaakt is.
Ik heb ook het idee dat er ergens teveel druk op staat en de olie ergens naar toe wil.. Maar hoe komt t dat deze druk zo hoog is.
Daarnaast weet ik ook niet waar de carterontluchting zit, anders kan ik die wellicht zelf schoonmaken…
Nog het volgende vergeten de vermelden.
De vorige tank heb ik Forté reiniger erin gegooid in de hoop dat het een en ander wellicht even schoongemaakt werd.
Vandaag dus netjes warm gereden en vervolgens een stukje gaan rijden. Ook af en toe wat hoger in de toeren (4500-5000). Wellicht dat wat riskant is, maar dat weet ik verder niet zo.Vervolgens doe ik de motorkap open en zie ik dit:
[IMG]http://i65.tinypic.com/157yxk.jpg[/IMG]
[IMG]http://i65.tinypic.com/29mrsz4.jpg[/IMG]
Ik heb er de afgelopen dagen ook echt last van.
Sterker nog: vanochtend was mijn voorruit aan de binnenkant bevroren… Wist niet dat dit kon.
Dealer vertelde vandaag dat dit normaal kon zijn vanwege het vochtige weer. Mocht ik het extreem vinden, willen ze er wel naar kijken.
Lijkt mij niet normaal toch? Vocht in de auto na een stukje rijden of na een nacht nachtvorst?
Het maakt qua geluid niet heel veel uit of het AAC is of MP3 en welke bitrate het is. Tenminste, niet merkbaar verschillend in de auto.
AUX geeft beter geluid, maar de functionaliteiten van USB is toch wel heel erg handig.
Het verschilt gewoon per nummer. Bij het ene nummer is er geen verschil qua bass, terwijl bij het andere nummer de bass helemaal is weggemoffeld lijkt het wel.Joe Bonamassa klinkt inderdaad erg lekker, vooral in AUX ;)
Het zou inderdaad de versterker of gewoon de radio zelf ook kunnen zijn. De normale 3 gang EQ kun je wel aanpassen, maar dat is het dan inderdaad ook wel.
Bij mijn aftermarket Pioneer radio kon ik veel meer instellen.Ik heb de bestanden al overgezet naar AAC 256 dus dat zou al beter moeten zijn.
Verder heb ik geen idee waar die versterker zich bevind. Bij de tourer kan ik hem wel aanwijzen, maar de hatchback heb ik hem nog niet gevonden..
Dat zou inderdaad de verklaring kunnen zijn.
Wel lees ik overal dat USB eigenlijk beter zou moeten zijn dan AUX. De iPhone zendt natuurlijk al een digitaal format naar de auto die het vervolgens nog een keer gaat vertalen.
Ik verlies bij sommige nummer bass en treble. Bijv bij Joe Bonamassa of bij Paolo Nutini met Iron Sky. Dat is wel de beste vergelijking.
Zou er een oplossing zijn? Want ik vind het scrollen via m’n stuur eigk wel handig. Ook m’n vriendin kan zo makkelijk even een nummer zoeken.
23 februari 2015 om 12:44 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274380Ik heb sinds 2 weken een Astra J uit 2010 met 81k op de teller.
Volgens het digitale onderhoudsboekje van MyOpel is bij 38k in maart 2013 de transmissie gereviseerd. Zojuist heb ik de desbetreffende dealer opgebeld om te vragen wat ze gedaan hebben.
Volgens de vrouw hebben ze de lagers vervangen voor een sterker soort.Tijdens het rijden hoor ik in versnelling 1,4,5 en 6 geen vreemde geluiden. In versnelling 2 en 3 hoor ik bij het optrekken een soort van metalig geluidje. Ik weet niet of dit ook de bak is of een lager, maar ze zouden allemaal vervangen zijn.
Qua garantie kon ze mij niks vertellen. Gelukkig heb ik 1 jaar bovag bij de dealer, dus mocht er iets zijn moet hij het maken.Hopelijk leert Opel hier iets van en gaan ze bij de volgende reviseringen sterkere lagers en een betere olie toegang leveren, wellicht dat het te maken heeft met koeling.
We blijven maar verder kijken, de auto in spe is reeds verkocht vandaag. Toch wel balen als je dan voor morgen een proefrit had staan -.-
Bedankt! Ik ga zaterdag eens kijken en vooral rijden. Was vooral bang voor distributieriem etc.
Verder geen rare klachten over flexride? Best complex systeem klinkt het
Mocht ik zoiets dergelijks horen, kan ik de dealer vragen om dit op te lossen en het probleem ook meteen te noemen?
Bedankt! Wat zou ik hier verder mee kunnen doen? Zeggen dat ze iets moeten maken?
Hij heeft 73k gereden.Ik las ook wat dingen op internet over een rammelend geluid tijdens lage snelheden. Ik heb een jaar garantie dus kan daar wel wat mee natuurlijk.
Ja ik ga morgenmiddag, als ik klaar ben met werken, even wat garages afbellen die ik ken. Dan weet ik ook meteen de kosten bij hun.
Schoonmaken ga ik sowieso doen, want hij is best wel bruin met zwarte troep erin.. Mag dus wel een keer schoongemaakt worden;)
Ik wil hem eerst een gaan schoonmaken. Schijnbaar kan dat al een hoop schelen
Het is een Z1.8xe
Ja dan is ook alles goed… Het is allemaal duidelijk :D Het is allemaal goed haha.. gelukkig..
Okee. Dan zal alles wel gewoon goed zijn. De auto start ook gewoon direct. Geen hikken of iets. Met rijden is er helemaal niks aan de hand.
Ik heb hier geen multimeters tot mijn beschikking. Ook de buurman heeft er geen…
Zal ik de afspraak met de garage gewoon afzeggen?
Ik heb de afspraak afgezegt.. Het is allemaal goed zo.. Vriend van me werkt bij opel en zei dat het normaal was… ook even doorgemeten en alles was goed.. De waardes zijn me even ontgaan haha
Daarboven is het ook niet het geval.. Als ik rij dan is alles ook normaal. Alleen als ik het knopje tijdens het rijden indruk is het zo. Voor de rest gewoon normaal. Accu laad ook gewoon op..
Nu heb ik hier geen meet instrumenten liggen om dat allemaal te kunnen meten.
Ik dacht dat dat niet normaal was.. Ook tijdens het rijden zakt hij even in.
De accu laadt wel gewoon bij. Dus hij zou dus niet helemaal kapot zijn? Of is hij nog gewoon goed?
Ik hoor namelijk wat tegenstrijdige dingen.
Volgende week dinsdag heb ik afspraak bij de garage waar ik de auto gekocht heb..
Als ik naar het naaldje kijk dat zal het zown 800 toeren zijn..
Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn Corsa B.. Vooral als het koud is dan trilt en schokt hij bij bepaald aantal toeren met wegrijden..
Opel heeft hier ook niks aan kunnen doen. Het was bij mij maar af en toe. Niet constant.. Ene dag wel, andere dag niet…
Bij mij hielp het om met veel toeren weg te rijden.. Mja dan klink je net als een oude opa haha..
Hee Marco,
volgens mij is die al oud, ik kan namelijk maar 3 dingen zien, Rules, meeting, Postmeeting ofzoiets..Nevermind. Het is al verholpen. Ik zal daar eens gaan neuzen :D Bedankt he!
haha ja klopt. Maar dan heb ik geen nieuwere auto ;) geen airco en dat soort spul ;)
Daarnaast ben ik op dat gebied nog niet echt handig.. Ik kan er wel een uitlaatje onderdoen en ik kan mn dashboardverlichting blauw maken, maar een complete motor erin leggen is teveel van het goede ;)
Maar je weet niet waar ik speciaal op moet letten? Bij de Corsa B was dat meestal de Bstijl enzo.
-
AuteurBerichten