Corsa D schokken bij wegrijden

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D schokken bij wegrijden

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216838
    maurice007
      Lid sinds:
      30 January 2010

      hallo,
      ik ben nieuw op dit forum, dat kan ook niet anders want ik ben sinds kort in het bezit van een corsa D enjoy 1.2.

      Deze heb ik 2e hands gekocht bij een opel dealer
      auto met 6800km. Auto is altijd in onderhoud geweest bij de dealer.

      Nu is het zo dat de auto schokt bij het koud wegrijden in de eerste versnelling. Soms erg, soms een beetje en soms niet.

      Ben ermee terug geweest naar de dealer en ze hebben de koppeling naar eigen zeggen anders afgesteld. Dit klopt ook want hij voelde minder zwaar en pakte naar mijn idee wat hoger op.

      Het is toen iets minder geworden, maar met het huidige weer doet hij het toch nog steeds geregeld. Het is gewoon irritant, zeker aangezien ik veel kortere stukje rij.

      Ben erna nog een keer terug geweest en ze hebben gezegd dat ze m zo goed mogelijk afgesteld hebben, maar dat het toch echt een ‘exemplarisch’ probleem is waar ze verder nix aan kunnen doen.

      Nu vraag ik mij af wat de techneuten en eigenaren hier ervan zeggen.

      #17601698
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Rijdt er eens een goed stuk mee..

        kan zijn dat de motor wat moeite heeft met interne vervuiling.

        Willem

        #17601699
        maurice007
          Lid sinds:
          30 January 2010

          origineel gepost door wim-v6
          Rijdt er eens een goed stuk mee..

          kan zijn dat de motor wat moeite heeft met interne vervuiling.

          Willem

          bedankt voor je reactie
          heb er sinds de aanschaf zo’n 4000km mee gereden en rij er dagelijks mee. Het schokken is aanwezig wanneer ik weg rij met rond de 2000rpm als ook rond de stationair.

          #17601700
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            misschien gasklep vervuild

            kijk er eens naar
            krijg je vaak bij korte ritten

            Willem

            #17601701
            Kuhrtje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2008

              Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn Corsa B.. Vooral als het koud is dan trilt en schokt hij bij bepaald aantal toeren met wegrijden..

              Opel heeft hier ook niks aan kunnen doen. Het was bij mij maar af en toe. Niet constant.. Ene dag wel, andere dag niet…

              Bij mij hielp het om met veel toeren weg te rijden.. Mja dan klink je net als een oude opa haha..

              #17601702
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Scheelt gelukkig niet veel, een Corsa-B met Corsa-D.

                De motoren zijn echt HEEL VEEL veranderd.

                bij de corsa-B had het waarschijnlijk opgelost geweest met een GOEDE temp sensor.

                Willem

                #17601703
                maurice007
                  Lid sinds:
                  30 January 2010

                  ik ben er toch eigenlijk van overtuigd dat het echt iets met de koppeling te maken heeft. Ik kan het echter niet plaatsen hoe het mogelijk is.

                  #17601704
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    controleren kan totaal geen kwaad. en jij zegt schokje bij 2000 toeren, dan heb je de koppeling al volledig los en kan het de koppeling eigenlijk niet meer zijn.

                    willem

                    #17601705
                    Stornie
                      Lid sinds:
                      8 November 2009

                      Maurice,
                      Ik heb hetzelfde ‘probleem’. En ik heb begrepen dat er nog meer mensen zijn die hier ook last van hebben.
                      Mijn auto heeft nu 45000 kilometer gereden, niet echt een hoge kilometerstand. Hoe het in de zomer is weet ik niet, want ik heb mijn auto net 2 maanden.
                      Meld je anders aan bij http://www.corsa-d-drivers.nl/

                      #17601706
                      mrmonkey
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 February 2006

                        koppeling afgesteld bij een corsa d???????????????????? :wtf

                        het is het ‘bobberen’ van de koppeling, zitten oneffenheden op de koppelingsplaat.

                        Dit kan je goed oplossen door gewoon te rijden bijv. op snelweg en dan je koppelingspedaal in te trappen, wel je gas ingedrukt blijven houden…

                        Dan maak je de platen goed heet en is t weer voorbij!!! :thumbup

                        #17601707
                        Corsa16V
                          Lid sinds:
                          26 January 2005

                          Koppelingsplaat kan nog welleens problemen geven, schokkerig wegrijden. Komt ook heel veel bij een Astra H voor, 2 massavliegwiel is ook een probleem maar weet even niet meer zeker of een corsa D deze ook heeft.

                          De voering van de koppelingsplaten worden tegenwoordig van zulk hard materiaal gemaakt dat dit nog weleens zulke problemen geeft.

                          Afstellen van een koppeling corsa D kan niet, het is hydraulisch.

                          #17601708
                          maurice007
                            Lid sinds:
                            30 January 2010

                            origineel gepost door wim-v6
                            controleren kan totaal geen kwaad. en jij zegt schokje bij 2000 toeren, dan heb je de koppeling al volledig los en kan het de koppeling eigenlijk niet meer zijn.

                            willem

                            Ik bedoel de koppeling laten opkomen wanneer de auto bijv 2k rpm maakt. Het is dan natuurlijk wel sneller voorbij omdat je vrij snel de koppeling volledig op hebt.

                            origineel gepost door Stornie
                            Maurice,
                            Ik heb hetzelfde ‘probleem’. En ik heb begrepen dat er nog meer mensen zijn die hier ook last van hebben.
                            Mijn auto heeft nu 45000 kilometer gereden, niet echt een hoge kilometerstand. Hoe het in de zomer is weet ik niet, want ik heb mijn auto net 2 maanden.
                            Meld je anders aan bij http://www.corsa-d-drivers.nl/

                            ik zal mij eens aanmelden, altijd goed om wat meer mensen te hebben die misschien hetzelfde probleem hebben

                            origineel gepost door Corsa16V
                            Afstellen van een koppeling corsa D kan niet, het is hydraulisch.

                            is goed dat ik dat weet, kan ik ze eens wat meer ondervragen over hoe en wat. thxs

                            #17601709
                            koen cuypers
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 July 2008

                              Mijn Signum 1.8 doet dit ook. Bij het vertrekken met koude motor schokt de auto fel. Het is is niet echt slippen van de koppeling maar bodderen. Het is minder wanneer ge wat meer toeren geeft en de koppeling ietsjes laat slippen. Eénmaal de motor enkele km’s gereden heeft is dit probleem weg. Men heeft al voorgesteld om de koppeling te vervangen omdat men denkt dat deze versleten is? Dit betwijfel ik. Als deze moest versleten zijn gaat ze bij die 120PK wel slippen denk ik.
                              Wel vervelend moet ik zeggen!
                              :hmmz

                              #17601710
                              eric1961
                                Lid sinds:
                                31 October 2005

                                Voor zover ik weet hebben de meeste d-corsa’s hier last van.
                                Ik heb zelf ook een d-corsa 1.4 en heeft er vooral als het vochtig weer is, en de motor is koud is, problemen mee. De auto “bokt”. Gewoon met iets meer toeren wegtrekken.

                                #17601711
                                Corsa16V
                                  Lid sinds:
                                  26 January 2005

                                  Zoals ik al eerder heb gezegd, het is of je vliegwiel of je koppeling. Een 2 massavliegwiel slijt ook als er teveel speling op zit ga je hem ook meer voelen. Je kan het testen door 100 te gaan rijden gas los en weer gas geven voel je dan echt een schok (aan/uit idee) zit er speling op. Maar let op dit is al vrij snel en voordat het volgens opelnormen niet meer goed is moet er een flinke speling opzitten.

                                  Anders kan je het oplossen door je koppeling te vervangen, versleten is hij niet. Materiaal is gewoon hard, gaat lang mee maar dit soort problemen kan je er ook van krijgen.

                                  #17601712
                                  RB.C-GSI
                                    Lid sinds:
                                    13 March 2008

                                    Volgens mij heeft de dealer inmiddels al naar de wagen van Maurice gekeken.

                                    (ik heb er overigens geen last van, maar geef ook wat meer gas ;))

                                    #17601713
                                    evertfisherman
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 December 2009

                                      Hallo allemaal,

                                      Ik heb dit probleem dus ook met mijn Vectra C uit 2003.
                                      Ik heb de auto nu 6 maanden, en de eerste 4 maanden had ik geen last van bobberen/trillen/schokken bij wegrijden met koude motor, maar nu dus wel.

                                      Het is vaak het geval (soms ook niet) als ik wegrijd met koude motor in de 1e versnelling. Bij het overschakelen naar de 2e versnelling voel je het nog een klein beetje. Na 10 minuten is het gewoon helemaal verdwenen.

                                      Ik heb mijn auto teruggebracht om dit te laten maken onder garantie (09-04-10), maar vandaag merkte ik het probleem weer, daarom ga ik morgen ook even bellen om te vragen wat men ermee gedaan heeft.

                                      Als ik even wat meer gas geef met wegrijden, heb ik het geschok niet.

                                      Hebben jullie op dit moment al oplossingen voor dit probleem?

                                      Groeten,

                                      Evert.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.