Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ter info, de motor hangt in m’n blitz, en daardoor is het (zonder demontage van het front) niet te doen om met een lamp de timing te controleren.
Echter is de ontsteking nooit gewijzigd.
Inmiddels zit de genoemde 2.5E er toch in, en ga ik het hier mee proberen.
De motor komt uit een rijdende monza, dus dat hij het doet weet ik in ieder geval zeker
Wel heb ik een aantal vragen over de aansluitingen van de draadboom.
Ik heb een vacuum schakelaar (zit met een dunne leiding aangesloten bovenop het inlaaatspruitstuk) maar deze stekker kan ik kwijt op 2 plekken aan de draadboom. 1 binnen de auto (na het doorvoerrubber zegmaar) en 1 in de motorruimte nabij het brandstofpomprelais.
Kan iemand mij vertellen waar deze schakelaar voor is?
Verder zit er een ovaal stekkertje vastgetaped aan de draadboom net voor de motorcomputer. Hier zit 1 draad (pennetje) in. Zal wel voor een optie zijn oid, maar welke? Ik heb hem sowizo niet nodig, want de stekker ziet er uit alsof hij nooit aangesloten heeft gezeten.
En last but not least, de aansturing van de brandstofpomp… Volgens de schema’s die ik heb gevonden loopt er vanaf het relais een draad via een stekker naar de pomp (blauw). Deze draad vind ik alleen nergens terug. Het enige wat ik ‘over’ heb is een 4 polige stekker die vlakbij mn brandstofpomprelais zit, alleen komen daar de kleuren niet van overeen met het schema. Is dit de stekker waar ik een draad vanaf moet halen voor de brandstofpomp? Wat ik heb gemeten staat op 3 (of 4?) draden een 12v+, en wordt naar het lijkt dus niet geschakeld door het relais.
Ook heb ik een temperatuur sensor aan de draadboom zitten (in het deel vanaf de ontstekingsmodule) en die heeft vermoedelijk in de radiateur van de monza gezeten. Doet het motormanagement iets met deze waarde, of kan ik hem er gewoon af laten?
<p style=”text-align: right;”>Bedankt voor de uitleg!</p>
Het lijkt er op dat ik een compleet 25e blok ga kopen, en zit er zelfs aan te denken deze ook gewoon te gebruiken.Het is geen c30ne, maar toch een stuk meer vermogen dat mijn huidige brakke blok. Verder kan ik natuurlijk altijd nog swappen naar een c30ne als hij niet bevalt.
Ik heb ook met deze blokken geen ervaring, maar zijn er hele grote tegen-argumenten te noemen om het vooral niet te proberen?
[quote quote=18352631] Mijn advies maar dat ben ik: C30NE nemen van een Omega A Senator B (177pk) en als je op LPG gaat rijden heel de onsteking en injectie eraf en der een spruitstuk van een Monza 25E (de dunne versie inlaat spruitstuk nemen) en een electronische ontsteking zonder al te veel poes pas nemen zoals van een 83tiger Monza/Senator. [/quote]
Ik wist trouwens niet dat je een dunne en dikke uitvoering had. Zijn hier nog specifieke kenmerken voor? En is een dikke gelijk aan een 3.0 inlaat?
Bedankt voor de tips!
Ik ga op jacht naar een knappe C30ne, en ontsteking + inlaat van een 25e (van voor 83). Volgens mij ben ik dan het beste uit, en vergemakkelijkt dit ook de zoektocht doordat ik de inlaat en ontsteking van 1 motor kan pakken. :smiley-car:
Klinkt inderdaad alsof ik eerst even opzoek moet naar een c30ne.
Is de ontsteking van een 25e niet te gebruiken dan?dat zou voor het zoeken wel schelen om dat van de zelfde motor te pakken
Wat ook nog kan is een 30NE. Dus zonder de C. Heeft wel kleine kleppen, maar lees hier verdomd weinig over op internet.
Iemand bekend met dit blok, en de prestaties? :help:
Een enkelwerkend systeem is alleen mogelijk door slangen te verknippen/verleggen omdat je het systeem totaal anders aan moet sluiten.
A: dit is geen porem en B: het moet gewoon origineel en mooi zoals de rest van de auto.Optie 2 zou dan zijn een thermostaathuis van een carb motor, alleen mijn injectie huis heeft nog 2 extra sensoren in het huis zitten voor de injectie, dus dat gaat hem niet worden.
De temperatuur is uit mn hoofd 88 graden. De stroming moet inderdaad zichtbaar zijn (dat zie je dus ook duidelijk als je het systeem aansluit met een enkelwerkende thermostaat) wat ik reeds geprobeerd heb.
De omloop is mij ook bekend, evenals het niet verkeerd kunnen plaatsen van de slangen (en heb het uiteraard dubbel gecheckt omdat je toch een oorzaak zoekt)
Radiator is gereviceerd, en heeft na revicie nog geen jaar gereden. Die is dus perfect.
Waterpomp werkt ook naar behoren, alleen zou ik de spanning van de v-snaar nog even kunnen controleren. (die zal ook wel iets opgerekt zijn na de motorrevicie, want hij is nieuw)Zonder thermostaat draaien heb ik nog nooit gedaan, want dan klopt de hele omloop van het water idd niet. Dan zou het warme water uit je blok gelijk de waterpomp in gezogen worden, en dus nog meer opwarmen.
Het vreemdste is nog dat dit absoluut niet de eerste CIH is die ik heb aangesloten/gereviceerd heb, en dit probleem nog nooit heb gehad.
Wat ik dus ga doen is inderdaad nogmaals ontluchten (neus omhoog e.d. is al geprobeerd) want verder kan het weinig zijn.De verticale darm (onderste) wordt dus NIET warm, dus er is echt geen omloop van het water..
Slangen zijn nieuw, en dus ook met veer. (de darm)
Foto kan ik even opzoeken, maar de slangen zitten echt goed, dat kan niet anders. :(
Zoals ik al aangaf is lucht het probleem niet. Ook is de temp meter wel in orde want als ik de boel ombouw naar een enkel werkende thermostaat werkt het wel.
Helaas heb ik dit alles al geprobeerd :(
Ik vind t niks. Zou eerder 2 inch grotere wielen nemen, of je auto wat verlagen, dan komen de wielen er al een stuk mooier uit
Een HDR van mijn eigen combo. Van de week even geschoten :)
25 mei 2013 om 09:52 In reactie op: ‘Reflectie/Weerspiegeling’topic (ipv fotowedstrijd 17) #18145743En já, dat ben ik in mn werkkleding king:
Hierbij mijn inzending:
of
http://www.flickr.com/photos/koekie/8717663605/in/set-72157630263229300/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is gewoon een spambot joh.. Niet op de link klikken denk ik, en lekker negeren
Bij mij moet er ook een nieuw dakkie op. Heb m al een jaar of wat liggen, maar de kadett gaat nu even eerst. Ik hoop van de zomer met mijn 400 te beginnen :jerry
king:
dtbroel heeft mijn stem!
Helaas deze keer zelf niet mee kunnen doen :(@Danny/ white signum wrote:
Foto van mijn signum nog met air ride en dikke velgen
Dik ding! Vorig jaar haalde je me in toen we op weg waren naar DAF. Misschien dat je de 3 cora’s A met Corsa-Aaanhanger en de C rekord nog wel kunt herinneren
Staat genoteerd! Helaas is mijn replica dan nog niet af, maar ik kan nu al niet wachten om een hoop 400’s incl replica’s bij elkaar te zien king:
Ja, hun kwamen net op die nieuwe weg vanaf rijsenhout naar de kruisweg (industrie in aanbouw) over de rotonde, en ik kwam met de combo in tegengestelde richting op de rotonde af rijden, dus ik zag nog nét dat ie geel was, en dat er meer dan 1 persoon in zat zegmaar king:
Vandaag om 12:00 in rijsenhout een Gele sedan rat look met een aanhanger en een man of 3? er in. Zullen wel bij Jeffrey vandaan komen :jerry
Ik ga even een ruim half uur op de zaken vooruit lopen, maar ik bestempel hierbij Kurtmanta als grote winnaar! Ik heb hem al een PM gestuurd, dus hopelijk volgt er snel een nieuwe wedstrijd :thumb
Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.
Signaalgroen? Mijne staat bij de spuiter atm voor die zelfde kleur
-
AuteurBerichten