Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tip: controleer zeer goed de bevestiging van de trekhaak op het chassis. De plek waar deze bevestigd zit wil nog wel eens gevoelig worden voor roest.
Heb jij je onstekingsmoment wel eens af gesteld met een stroboscoop?
Check ook eens (nogmaals) bv je luchtinlaat rubberen slang op scheuren. Je luchtfilter op vervuiling
Afwijking in het signaal van je luchtmassameter kan ook.
CO-afstelschroef kan ook verkeerd staan.
Zomaar wat dingetjes.
Hoor het wel suc6Ja dit lagersetje koste maar 33 euro. SKF begin je bij een euro of 90.
Moet wel leuk blijven he? SKF das net zoiets als een apple kopen omdat de naam erop staat.
Niet dat ik ooit ontevreden ben geweest met een SKF lager. Wel met een apple…..
Bedankt voor alle reacties kijken of het nu wat langer goed gaat.Ik heb altijd de lagerschalen ook vervangen. Deze er altijd in laten vallen middels de schaal in de vriezer en de remschijf 20min op 250gr in de oven. Werkt perfect.
Denk dat ik de kroonmoer altijd te vast heb gedraaid, dacht altijd redelijk aanzetten met een ratel moet goed wezen. Deze keer hand vastgedraaid en hierna heel klein slagje terug tot de borgpen er door heen kon.
Hierna gecontroleerd op speling en deze was niet aanwezig.
Wat rijd ie nu weer stil zeg. Wat een verschil. Het blijft toch een heerlijke auto zo’n monza.
Bedankt voor alle reacties.Ohwja ook handig idd. Opel Monza 3.0 uit 1984
L-Jetronic kan je herkennen aan de voorschakelweerstanden voor de injectors. Deze zitten links naast het blok, boven de schokdemperpoot, aan passagierskant in de motorruimte bij een l-jetronic.
Is het een LE-jetronic dan heeft hij de voorschakelweerstanden niet nodig. Ook zijn bij LE de injector stekker voetjes naar mijn mening … Geel?
Ik heb L-Jetronic op een A2 1984 3.0E uit zwitserland.
Bij mij stopte de brandstofpomprelais er ook mee vorige zomer op terschelling, toen een paar klappen ertegen en hij deed het weer :P. Deze heb ik toen voor 2 tientjes kunnen kopen uit engeland. Heb nog even terug gezocht maar die verkoopt ze niet meer.
Wel was volgens mij dit het bosch nummer: 0332514124
Even zoeken op google moet je wat kunnen vinden.Lijkt erop dat de oldtimers nu inene steeds zeldzamer gaan worden:
http://www.nu.nl/economie/3518408/oldtimers-vliegen-massaal-land.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Straks weer een gat in de bezuiniging.
Goed plan om de monza weer op de weg te brengen.
Kunnen we nog enigzins tegenwicht bieden aan de lelijke auto’s vandaag de dag (nissan cube :puke )Als hij inhoud als je gas geeft zou je het ook nog in de ontsteking kunnen zoeken.
Probeer bijvoorbeeld is om het ontstekingsmoment af te stellen.
Probeer ook eens te controleren of de brandstofpomp genoeg opbrengst geeft.
Per minuut zou er ongeveer 2 liter benzine opbrengst moeten zijnAls je het typenummer/afmetingen weet kan je ook gewoon even vragen bij de lagerboer.
Ik zelf ga altijd naar brammer in haarlem.Ja is niet echt mooi dat schorsen gedeelte. Zou vor mij betekenen of volle wegenbelasting betalen of weer een tweede auto kopen.
Heb een hekel aan nieuwe autos. Moet je naar de garage brengen om te repareren enzo brrrr….
Waarom is die volle wegenbelasting niet alleen voor de LPG rijders?
Dacht dat ik wel genoeg belasting betaalde met die 400km op een tank van 100 euro.
Was toch zo’n 70% belasting toch?
Heb je eindelijk een kabinet waar groenlinks niks meer te vertellen heb krijg je dit.
Maarja genoeg frustratie we kijken wel weer wat er gebeurt.Wat maakten ze vroeger toch mooie autos. Als ik nog is rijk ben……
Nog even wat wezen proberen:
andere computer geplaatst:
wel een 0 280 001 107 ipv 0 280 001 120 welke er eerst in zat.
Meende gelezen te hebben dat de 107 zelfs origineel op een 3.0 e zat met l jetronic
Echter na 1 keer enkele seconden zeer gebrekkig lopen deed hij alleen nog alsof hij aan sprong.
Hiermee bedoel ik dus aanspringen op de startmotor alleen zonder deze meteen weer uitvallen.
Op de oude computer blijft ie wel lopenOok de inspuitimpuls gemeten met een voltmeter op de injectiecomputer klem 10 tegen 1.
bij een stationaire draaisnelheid meet de voltmeter nog maar 1 V. Dit terwijl er een lampje van 12V op zou moeten kunnen flikkeren.Overigens wanneer ik nu ga rijden blijft hij toch redelijk normaal lopen zolang ik niet te veel gas geef.
Bij meer gas geven gaat hij inhouden en schokken.
Heeft iemand nog ideen naar aanleiding van dit verhaal
Bedankt alvastEn met die prop wol die je uitlaat verstopte liep ie toen ook slecht?
Ja dat ben ik met je eens ghanz.
Was blij dat ie even normaal deed. Later vanuit koud starten had ie weer hetzelfde.
Kom er zelf niet uit. Ga maar eens een goede monteur zoeken.Ik denk niet dat mijn nokkenas versleten is. Alle tuimelaars gaan even ver op en neer. Ook gevoelt bovenop elke tuimelaar voor speling in het op en neer gaan en niks gevonden.
Net achter gekomen dat indien ik mijn voorste uitlaatpijp een stukje los draai het symptoom drastisch vermindert en zelfs normaal rijden mogelijk is.
Lijkt mij dat mijn uitlaat dus verstop zit.
Lekker is dat. uitlaat is net 2 jaar oudZonder kleppendeksel gedraaid.
Alle klepstoters gaan met dezelfde regelmaat op en neer.
Heb het geprobeerd te filmen echter dat gaat zo snel dat de camera het niet bij houd zodat het lijkt dat ze stil staan.
Ook geen bubbels gezien bij de klepstoters.
Wel een paar hele kleine bubbeltjes af en toe naast de klepsteel…………
Waarschijnlijk dus op de uitlaatkleppen kon het niet precies zien…. Verstopte uitlaat…..??Kan het niet iets zijn met de computer dat deze zijn toerental niet correct berekend voor de injectors
heb niet zo heel veel verstand ervan op dat gebied.
Wel alle testen uitgevoerd met een volt/ohm meter zoals beschreven in het handboek dus bekabeling moet goed zijn.
Compressie getest en deze is voor alle cilinders nogsteeds 11.
Behalve de 2e deze is 9 zoals voorheen. Echter dit is al sinds ik hem kocht dus of dat het nou is.
Ga nu nog even draaien zonder kleppendeksel en dan goed kijken.Ik deed blijkbaar iets verkeerd met de stroboscoop. Later wel weer bij elke vonk een flits.
Ontsteking goed op tijd gezet. (vacuum vevroeger los en gasklepschakelaar doorverbonden)
Zal morgen nog eens de compressie meten ivm het nokkenas verhaal.
Ik had altijd al op de 2e cilinder 9 bar ipv 11 bar.
Misschien dat dit verder verslechterd is. Eigenlijk ook geen idee hoe kritisch dit is.
Weten jullie dit?
Lijkt mij dat als dit de oorzaak zou zijn hij continue slecht zou moeten lopen……Net voor de test eens een stroboscoop van een collega geleend.
En wat blijkt?…
Die knippert op z’n minst onregelmatig wanneer hij niet goed loopt..
bobine een stuurapparaat had ik al vervangen voor reserve…
Hall-gever op z’n eind denk ik dan…….
Nog even verder kijken…Hoi,
bougiekabels stuk voor stuk lostrekken geprobeerd enkele dagen geleden. Is niet echt een verschil in te ontdekken.
De nokkenas……….. hoe kan ik die controleren zonder de kop te verwijderen?Hallo,
Vandaag de spruitstuk pakking vervangen. Helaas motor loopt nog exact hetzelfde als van te voren.
Iemand nog een idee?Ik zal de in/uitlaatpakking maar gaan vervangen idd. Toen ik zelf het filmpje bekeek schrok ik ook wel van het geluid!
zal eens kijken waar ik die het snelst kan krijgen.
Slang van LMM naar gasklep heb ik al grondig geinspecteerd.
Ook klepstoters zijn onlangs vervangen. Dacht zelf ook dat er eentje lek was.
Maar bleek later toch uitlaatpakking te zijn na en aanbrengen van wat gun gum als noodoplossing. :???:
Misschien toen dat eraf viel heeft het ook wel m’n inlaatgedeelte van de pakking vernield.
Bedankt voor de tips alvast iig.Heb ik wel eens gedaan. Hoop gedoe om je scherm naast de achterbank open te maken. Helemaal doorgesmeerd. Deed het wel iets beter maar nogsteeds niet zoals zou moeten. Gaat erom dat die veren die voor het oprollen zorgen hun verende werking verliezen door het vele gebruik. Dus enige oplossing is naar mijn mening vervangen voor nieuwe vergelijkbare gordel. Of op de een of andere manier trachten die veer verder op te spannen.
Deze moeten passen heb ik ook wel is besteld, zijn goedkoper dan de orginele bosch:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brand-New-Porsche-912E-Fuel-Injector-Bosch-OEM-Great-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem255e311993QQitemZ160494066067QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories” onclick=”window.open(this.href);return false;
succes ermee
Hoi allemaal,
Heb nu ook al 2x gehad dat ik iets besteld heb en er compleet nooit meer een reactie op heb gehad.
Zit nu al 3 weken zonder auto omdat ik geen stuurstang heb voor mijn monza.
Ook verleden week nog een keer opel4ever gemaild maar geen response.
Dus dan maar iets anders zoeken. Kwam gister bij mister-auto.nl best proffesionele site. Zeggen binnen 48 uur te leveren.
Wie weet kan ik volgende week weer rijden.
Kijk continue motor rijden is met dit weer niet zo erg maar boodschappen doen of meerdere mensen vervoeren is beetje lastig. -
AuteurBerichten