Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
stappen motor blijft altijd een beetje open staan.
waarschijnlijk heb je ergens een vacuum lekkage in het inlaat traject.
ik heb al stuk of 10. 123 ignitions gemonteerd werken goed en blijven heel.
hoe
ford YB (cosworth) motoren hebben ook mooie spruitstukken en passen redelijk makelijk met andere flens!
Motorfiets carbs zijn niet echt makelijk af te stellen op een auto. Throttle-bodies zouden meer passen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
een c16nz doet in een kadett e ook 3700 toeren bij 120.
ohc motoren vinden dat een prima toerental een geeft zeker geen extra slijtage.
en benzine verbruik is niet persee gekoppelt aan een motor toerental maar meer aan belasting.
ik betwijfel of hij veel zuiniger zou worden met een 3.44 as.meestal wordt een diff gekozen aan de hand van het toerental waar de motor het max koppel levert en dat kan best bij 4500 toeren zijn.
een c16nz trekt niet meer hard met een 3.18 diff.ik zou de 3.67 laten zitten die rijd echt super leuk en kan je gewoon 200 mee halen.
16V radiateur balk is idd lager. die van een 16v zijn niet meer te koop trouwens en ook moeilijk te vinden
170 hoofd 60f6 stationair 170-180 lucht rem emulsie f9/f16
ovallen banden?
Het is al wel veel beter maar nog steeds heel veel O2 en lambda is erg arm
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Lambda waarde is hoog door dat O2 ook hoog is. Geen lekke uitlaat of een vacuum slangentje die valse lucht trek? O2 HOORT bij de 1 % te zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Zoals fearless zegt caramelschijf op de accuboormachine
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
11 februari 2016 om 08:47 In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309539De motorolie van nu kan makelijk 120 graden worden. Dus ja wordt veel warmer hebben we het dan over 10 graden meer?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
10 februari 2016 om 18:07 In reactie op: 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra? #18309536shell helix ultra is een hele goede olie. ik gebruik het trouwens elke dag werk bij Mercedes benz.
ik had laatst een Volvo 850 t5 op de testbank had na 3ton nog steeds de fabriek opgave op zowel benzine als lpg
Forté kan je makelijker via autobedrijven verkrijgen dealers staan vermeld op hun site.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
7 februari 2016 om 11:05 In reactie op: Help! Slang olie koeler schiet steets los na een lange rit.. #18309740Aftermarket olie koeler set is niet plug en play. Je moet weer andere koppelingen omdat ze vaak met die motorsport koppelingen werken die rood blauw geanodiseerd zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
de pomp door gemeten of gemeten of er spanning op de pomp komt?
kijken of er brandstof uit de retour bij de rail komt en even checken of hij vonk en zo niet wel spanning op de bobine?
ja die passen. welke remmen had je pa? 1.6?
Zo ziet het er uit. Ik heb de hele onderkant eraf gezaagd precies onder het randje waar het filter in komt. En daarna zelf nieuwe steuntjes gemaakt van aluminium met een silence block er tussen. Bak moet iets schuin en op het laagste punt ande4s komt hij nog steeds tegen de motorkap aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
ik heb een c20let lucht filter bak in mijn kadett e c20let.
en deze was van een vectra c20let en heb deze aangepast.c20let luchtfilter bak is veel langer als c20xe bak
een t25 turbo is een leuke die zit op veel saabs en nissans en heeft vaak de standaard t3 flens een vierkant met 4 bouten.
en t25 bouw redelijk snel al laaddruk op.Niet snel kapot gaat bedoelt hij. Je ecu kan geen ingrepen doet op het motor vermogen met veel boost. Omdat je stock ecu rijd met orginele sensoren. En met meer als 0.5 bar kan gaat hij zeker pingelen met normale brandstof en hoge compressie verhouding. En je drijfstangen gaan meer als 0.5 niet leuk vinden.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
@Fearless wrote:
Jawel…maar wil alsnog een oud dashboard met toerenteller er in. Ik heb straks een dis ontsteking dus daar kan ik geen signaal meer van pakken…
Dan hoef ik niet speciaal mijn androidradio aan te hebben om de toeren te zien.Misschien dat het op de een of ánder manier wel met de vems zou kunnen. Zover ben ik nog niet. Zal het tegen die tijd even vragen.
onder extra zit > tachometer output control option
je kan dan kiezen voor normale tacho output dan moet er dacht ik een pull up weerstand tussen,
want standaard staat hij op steppen motor 12v output.@fearless jij werk toch met vems die heeft toch een toerenteller uitgang?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Achter je isolatie mat in de motor ruimte had ik een roest gat ten hoogte van dashboard kastje. En parafan moet goed afwateren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
-
AuteurBerichten