5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275245
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Hoihoi.

      Zoals de titel al zegt.
      Snelle mening gevraagd.
      Ik moet weer eens de olie vervangen, maar ben er niet meer zo in thuis.
      En ik zie hier wel eens wat Olie dingen voorbij komen dat ik denk; waar heb je het over en waarom.. ;)
      Blijkbaar is er dus groot verschil.

      Wat ik gevonden heb voor een goeie prijs is:
      Kroon Emperol 5w40, 44 per 5 liter
      Shell helix ultra 5w40 32 per 5 liter.
      Plus dat de rest wat ik aan onderdelen moet hebben daar goedkoop is. ;)

      Moet in de Volvo 850 t5 met 155kw. ooit.. :P

      Je mag natuurlijk ook een ander merk en type zeggen als deze goed is en je een adres kent waar deze te betalen is.

      Bedankt!

      #18309534
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Ik vind de shell nu ook al voor 27,75 voor 5 liter. maar de kroon is daar weer 53 euro. :D

        #18309535
        basss27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2013

          Lekker shell pakken. Je kan ook nog bij de action echte Valvoline halen. 5 euro per liter voor 5w40 vol syntheet.

          Kroon olie geeft regelmatig olieverbruik icm Opel motoren!

          #18309536
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            shell helix ultra is een hele goede olie. ik gebruik het trouwens elke dag werk bij Mercedes benz.

            ik had laatst een Volvo 850 t5 op de testbank had na 3ton nog steeds de fabriek opgave op zowel benzine als lpg

            #18309537
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              @basss27 wrote:

              Lekker shell pakken. Je kan ook nog bij de action echte Valvoline halen. 5 euro per liter voor 5w40 vol syntheet.

              Kroon olie geeft regelmatig olieverbruik icm Opel motoren!

              Bij mij kust die flink olie met de shell helix olie.
              En de shell helix wordt veel warmer dan veel andere.

              Ik gebruik caterol of gm olie

              #18309538
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ik vult mijn motoren altijd met Valvoline olie.

                Mijn Vectra-B 3.0-V6 is gevuld met synpower 5w40 synthetische motorolie.

                Deze motor is na 70.000km nog helemaal schoon vanbinnen.
                Olieverbruik is nihil (1blokje op de peilstok na 12.000km).
                Het gemiddeld benzineverbruik over deze 70.000km is 1op11,3, dat is inclusief Volgas in duitsland, en Ritten met zware lasten achter de auto.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18309539
                kiyamizio
                  Lid sinds:
                  5 February 2010

                  De motorolie van nu kan makelijk 120 graden worden. Dus ja wordt veel warmer hebben we het dan over 10 graden meer?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                  #18309540
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    @kiyamizio wrote:

                    De motorolie van nu kan makelijk 120 graden worden. Dus ja wordt veel warmer hebben we het dan over 10 graden meer?

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                    De GM en castrol olie zit bij mij tussen de 110 en 120 graden.
                    De Shell olie 130 tot 150 graden.

                    En olie is niet enkel bedoeld om te smeren, maar ook om te koelen.

                    #18309541
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Valvoline Synpower 5w40 of Shell Helix Ultra 5w40 gaat er hier in bij alle motoren.

                      #18309542
                      kaneelschep
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2004

                        Shit die Valvoline van de action was ik helemaal vergeten.. :thumb
                        Ik heb de laatste keer de mineraal van valvoline in mijn Mercedes gedaan en dat reed erg fijn! Ook maar heel weinig olie verbruik voor een v8 met 3,5ton uit 82.

                        Ok. Dus de shell wordt warmer maar is zo te zien wel erg in trek bij verschillende mensen. En de kroon wil niemand :D
                        De Volvo is erg temperatuur vast. -10 of +40. De meter staat altijd op dezelfde plek. Dus misschien niet zo erg dat de olie iets warmer wordt.

                        Wauw. 1 op 11,3 en flink doorrijden.. Dat haalt deze gemiddeld ook wel maar dan moet ik het echt niet te gek maken. ;)
                        Ik had met de laatste 30000km een gemiddelde van ongeveer 1 op 10.
                        De turbo maakt het verschil in verbruik tussen rustig en niet rustig rijden vrij groot.
                        Gelukkig verbruikt de motor zelf ook praktisch niks na 280000. Hij lekt alleen een klein beetje uit de oliedop en de oliekoeler leidingen.

                        Ik ga vanmiddag nog even bij de action hier kijken of ze de valvoline nog hebben. Anders bestel ik de shell olie wel.

                        Bedankt voor de meningen!

                        #18309543
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Wel lezen Kaneelschep:

                          De Vectra rijdt Vaak zat (zeker 1/3e van de kilometers die ik maak) met beladen autoambulance erachter of over de oostgrens in Duitsland waar ik in rustige stukken toch wel een stik harder rijdt dan de “veilige” 130km/u.

                          Ik weet ook uit ervaring dat de 2.5T 20V van volvo dit niet gaat halen, hoe goed je je best ook doet, die loopt met een flinke last erachter knap duur, zo ook op hogere snelheden.

                          Nee dat is niet geconstateerd met slechts een Volvo 2.5T 20V

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18309544
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Nee ik snap t. Ik bedoelde dat ook niet zoals jou met dingen erachter of harder dan 130 rijdend. Ik ben al blij als ik dat sowieso al haal.
                            Ik heb er 4 geprobeerd voor ik deze vond en vond het verschil in verbruik niet heel noemenswaardig tussen de niet turbo en wel.
                            Verder toeval dat het deze T5 is geworden die ik kocht. Dit was gewoon de beste en de leukste.
                            En op die momenten dat je lekker hard naar voren gaat boeit het benzineverbruik me ook niet heel veel meer.

                            Ik zat ooit te denken aan lpi in bouwen.. Maar weet niet of deze turbo dat heel fijn vindt.

                            #18309545
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Hij kan het wel hebben hoor.

                              Gas op de T5

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #18309546
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Ik ben voor de shell gegaan. Action had hier niks meer en ik moet vrijdag op vakantie met de auto.
                                Besteld bij mister auto. Krijg ik 3 dozen van 2 postbodes.. Voor een rotor, benzinefilter, oliefilter, 2 ruitenwissers, en 2x5l olie.
                                2 dozen uit duitsland en 1 uit belgie. En dat zonder verzendkosten :D
                                Nahja.

                                Hmm.. Dan ga ik toch serieus eens naar lpi kijken. Alles aan de ontsteking is nu ook nieuw., misschien wel het moment.

                                #18309547
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Mooi opgelost dan. Veel plezier met je vakantie alvast. :thumb

                                  #18309548
                                  kaneelschep
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2004

                                    Dank je wel! :)
                                    Gister alles vervangen in het zonnetje. Ben nog niet ver geweest, maar de motor loopt weer prachtig. Altijd weer een goed gevoel als je net nieuwe olie hebt. ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.