C20xe met throttlebodies of carbs

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe met throttlebodies of carbs

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277050
    JacobJan
      Lid sinds:
      17 February 2016

      Hallo ik ben Jacob-Jan en ik ben nieuw op dit forum , ik had wat vraagjes over een c20xe die ik in een kadett b wil gaan hangen. ik zou het super vinden om er 2 webers op te zetten maar hoe zit dat met het verbruik? als het echt te gek zou zijn zat ik aan te denken om voor tb’s te sparen maar kan het ook niet anders? ik zat te denken om het inlaatspruitstuk met de injectors aan te passen en dan de webers van binnen leeg te halen en dan een gaskleppositie sensor er in te fabriceren dus zeg maar je oude webers als TB te gebruiken. Dat je toch de efficentie hebt van TBs en de oldskool look van webers.

      Alvast bedankt!

      #18321305
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Het woord efficentie kan je gelijk wegstrepen…

        Sent from my SM-P900 using Tapatalk

        #18321306
        JacobJan
          Lid sinds:
          17 February 2016

          KRSA2000,
          Nee toch niet ? Ik zag er iemand mee in Frankrijk , zo kwam ik op het idee om het uitzoeken..

          #18321307
          kermitc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 January 2007

            je kan ook voor motorfiets carbs gaan r1 bijvoorbeeld

            #18321308
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Motorfiets carbs zijn niet echt makelijk af te stellen op een auto. Throttle-bodies zouden meer passen

              Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

              #18321309
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Het afstellen van motorcarburateurs is best wel te doen, alleen je moet wel even weten dat het geen bromfiets carburateur is met 1 sproeier.
                Bij een motorcarburateur zijn het er meer.

                Het idee van webers leeghalen en daar injectie in te bouwen vind ik niks.
                Je kunt voor leuk geld een setje ITB’s krijgen die dezelfde aansluiting als webers hebben.
                (chargertech.nl bijv)

                Maar hoe wil jij de injectoren gaan aansturen?

                #18321310
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Ik had het idee à la lexmaul iets te bouwen, of beter gezegd in de stijl van WKT voor de turbo motoren maakt. Gewoon origineel spruitstuk afzagen en er trompetten op bouwen die in een collector uit komen, en dan een centrale gasklep gewoon aan de zijkant. Je kan in diverse diameters gasklephuizen kopen waar gewoon de bosch positiesensor op past….

                  En ik wou dat eigenlijk maken met verstelbare kelklengte, maar misschien eerst maar eens een vaste lengte om eens effe leuk mee te experimenteren.

                  http://www.aliexpress.com/item-img/100MM-universal-THROTTLE-BODY-PERFORMANCE-INTAKE-for-4-100mm-TPS-Throttle-Body-Toyota-Supra-Soarer-1JZ/1875561007.html#” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18321311
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    ford YB (cosworth) motoren hebben ook mooie spruitstukken en passen redelijk makelijk met andere flens!

                    #18321312
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Alleen heeft je blok dan geen zelfontluchting meer, vaak ook een nadeel bij tb spruitstukken…

                      #18361821
                      GKmotorsport
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 November 2018

                        Als voor de rest je blok standaard is en geen vrij programeerbare ecu op zit vrij nutteloos. Een lexmaul inlaat en 2 nokkenassen is nog betaalbaar en superfun. Of als het wat meer mag kosten dat kan ook. Kan je alles leveren. Wosner, omega zuigers catcams nokkenassen en verstelbare tandwielen de lexmaul inlaten. Alles wat je maar wil

                        #18361963
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Dbilas heeft een TB set dat werkt met alle standaard sensoren en ecu.

                          Heb er mee gereden op mijn X16XE en dat ging als de brandweer, dus op een C20XE zal het ook wel werken.

                          Je hebt trouwens ook TB sets die er al direct uit zien als carbs, maar bij TB’s zit je meestal vast aan een vrijprogrammeerbaar motormanagement.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.