Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het wordt zo langzamerhand wel enorm lastig om hier op afstand nog iets van te vinden, want de meeste usual suspects heb je al uitgesloten door meting of inmiddels vervangen.
Controleer alle vacuumleidingen en slangen na de LMM goed. Hoewel dat wel het slechte lopen zou kunnen verklaren zie ik niet direct de relatie tot misfires. Maargoed, met een beetje geduld is dat nog prima even te doen.
Verder zou je de krukafsensor nog kunnen controleren met een scope, wellicht mist die af en toe een slag wat zeker wil misfires kan veroorzaken.
Als laatste zou je de timing nog kunnen (laten) controleren, als die een tandje verschoven is krijg je ook dergelijk gedrag.
25 maart 2025 om 13:45 In reactie op: Corsa E 1,4 2018, wisselende acculaadspanning na nieuwe accu #1855749614.9V is echt wel aan de (te) hoge kant. Een AGM mag een iets hogere spanning hebben dan een ‘gewone’ accu maar dat houdt ook wel op bij 14.7V.
Vooral in combinatie met die wisselingen zou ik de spanningsregelaar verdenken. Iets variatie zal altijd voorkomen maar dat zou je niet direct moeten merken bij bv je interieur ventilator.
Nadat de accu vervangen is, is de accu ook ‘ingeleerd’? Dan worden de ingeleerde laadcurves gereset en weet de auto weer dat er een nieuwe accu in zit.
Je hebt al aardig wat gedaan om het probleem te achterhalen en/of op te lossen.
Heb je wel de injectoren omgecodeerd nadat je ze verplaatst hebt? En is de brandstofdruk nog wel in orde?
Verder kun je nog een compressietest uitvoeren. Levert dat ook niets op dan kom je waarschijnlijk uit om met bv een scope te kijken of de bobine en de injectoren goed aangestuurd worden.
Als na een bezoek aan de dealer het lampje weer uit is, hebben ze het storingsgeheugen gewist. Ik neem ook aan dat ze er eerst wel even kort een blik op geworpen hebben.
Uiteraard is een foutcode uitlezen nog lang geen diagnose. Uitlezen is vaak een kwartiertje werk en diagnose stellen kan al snel in de uren lopen.Maar vraag in ieder geval wel de 20e een uitdraai van die foutcode(s).
Verder, als je de accu verdenkt is dat iets dat vrijwel elke garage of accuwinkel wel even snel voor je wil testen. En een accu vervangen is vaak prima zelf of elders uit te voeren. Meestal is zoiets toch uitgesloten van de garantie.
24 april 2024 om 12:33 In reactie op: Opel Astra F cabriolet 1993 2.0 temperatuur indicator werkt niet #18551857Geen idee of dit je een beetje op weg helpt:
https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/opel/t92/f/23/Geen idee wat de aircoman verder allemaal heeft gecontroleerd maar zoals ik het lees is de diagnose vrij ‘compact’ gebleven.
Als je een pomp hoort/voelt inschakelen wordt er over het algemeen wel druk opgebouwd, maar misschien niet voldoende.Zijn er bv drukken uitgelezen? Zowel met een drukmeter als via diagnose apparatuur.
Het zou bv ook nog prima zo kunnen zijn dat er wel voldoende druk is, maar dat er een sensor niet meer (correct) functioneert zodat het systeem ‘denkt’ dat er onvoldoende druk is.Ik zou zeker niet beginnen met semi willekeurig dergelijke onderdelen te vervangen.
-
AuteurBerichten