Crossland x dashboard lampje

Forumindex Forums Modellen Crossland Crossland x dashboard lampje

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552896
    snoekje225
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 May 2024

      Mijn opel crossland x van 2017 geeft op het dashboard een bruin lampje aan met een liggende steeksleutel. Hij is al meerdere keren naar de opel dealer geweest en dan is het lampje weer uit, maar de volgende dag brandt hij weer. Garage weer het ook niet, maar ermee doorrijden is geen probleem. Weet iemand wat dit lampje betekent?

      #18552924
      OpelTijn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 October 2023

        Volgens de handleiding

        Service-indicatie brandt geel. Brandt korte tijd als het contact wordt ingeschakeld. Kan samen met andere controlelampjes en een bijbehorend bericht op het Driver Information Center branden. Onmiddellijk hulp van een werkplaats inroepen.

         

        Zie ook https://www.opel.nl/content/dam/opel/netherlands/brochures/manuals/crossland_x/Crossland_X_MY17,75_MANUAL_NLNL.pdf .

        Persoonlijk zou ik een andere garage zoeken. Deze waarschuwing mag je zeker niet negeren. Is wellicht de accu zwak? Wij hebben met onze 2019 occasion ook allerlei problemen gehad die uiteindelijk te wijten waren aan een versleten accu.

         

         

        #18552925
        snoekje225
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 May 2024

          Dank voor deze reactie! De garage ( opel dealer) heeft 20 juni plaats om er na te kijken. Er zit nog garantie op dus andere garage zoeken is even geen optie. Maar misschien is het bij deze auto ook wel de accu. Zal weer contact opnemen met de dealer

          #18552979
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            lampje wil ook wel eens branden als er een lampje stuk is ( paar keer meegemaakt al ), dus mocht die branden conroleer de verlichting eens

            #18553050
            snoekje225
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 May 2024

              We gaan de opties van de accu en de lampen bekijken. Ook gingen de deuren afgelopen weekend niet meer op slot. Niet met de afstandsbediening en ook niet met de sleutels. De dealer heeft pas de 24 ste van deze maand tijd. De garantie loopt nog een maand dus dat wordt spannend. Ze hebben er onlangs nieuwe software opgezet en dat heeft ook niet geholpen

              #18553051
              keyboard
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 April 2024

                Als na een bezoek aan de dealer het lampje weer uit is, hebben ze het storingsgeheugen gewist. Ik neem ook aan dat ze er eerst wel even kort een blik op geworpen hebben.
                Uiteraard is een foutcode uitlezen nog lang geen diagnose. Uitlezen is vaak een kwartiertje werk en diagnose stellen kan al snel in de uren lopen.

                Maar vraag in ieder geval wel de 20e een uitdraai van die foutcode(s).

                Verder, als je de accu verdenkt is dat iets dat vrijwel elke garage of accuwinkel wel even snel voor je wil testen. En een accu vervangen is vaak prima zelf of elders uit te voeren. Meestal is zoiets toch uitgesloten van de garantie.

                #18553052
                snoekje225
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 May 2024

                  Dat ga ik zeker vragen welke foutcodes ze hebben gevonden.

                   

                  Accu door laten meten ga ik ook laten doen om dat uit te sluiten.

                   

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.