Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 september 2016 om 13:32 In reactie op: Insignia 1.8 2009 – snelheid onregelmatig tijdens rijden #18325904
Andere benzine tanken dan waarvoor de ecu geprogrammeerd is, heeft geen enkele zin. Doet de motor helemaal niks mee.
Verschillende tankstations heeft ook geen enkele invloed. Onzin dat van een total of wat ook benzine de motor opeens anders loopt.
Zijn al heel heel heel veel discussies over geweest…Je zou je injectors eens na moeten laten kijken.
Dit komt op het volvo forum veel voor met de 5 cilinder injecties met heel veel kms.
Injectors reinigen, op werking controleren en rubbers vervangen.
Dan loopt ie weer tien keer beter.
En is helemaal niet duur ook voor wat je ervoor terugkrijgt
Je hebt wel een lage kmstand. Maar is nooit weg om te controleren. En bij de volvo’s helpt het altijd.
Anders zou ik het in de intsteking zoeken. Kabels, bougies of de losse bobines als je die hebt.
Maar iig niet in de benzine…25 augustus 2016 om 15:46 In reactie op: garage krik van kinzo krijgt auto niet meer heel hoog. #18325237De Volvo staat nog precies net zo hoog. Dus weer een prima krik.
En voor niks, want de olie had ik nog. :)25 augustus 2016 om 12:24 In reactie op: garage krik van kinzo krijgt auto niet meer heel hoog. #18325235Heb hem bijgevuld. Onder alle troep van de jaren zat gewoon een oog om te zien waar de max is. En je vult hem in de schroef waarmee je hem laat zakken. Ook zit er een waarschijnlijk voor overdruk ook een rubber in een gat. Daar zal hij met de jaren gelekt hebben.
De 1500kg Volvo staat iig weer omhoog tot het hoogste punt.
Ik laat hem even zo staan. Kijken of hij nog zakt. Maar dat deed hij eerder ook nooit en ik gebruik sowieso altijd wel een assteun.Nee maar goedkoop of niet. Als het gewoon goed werkt en niet stuk is, hoef je ook geen andere te kopen toch? ;)
Nah ja. Dat is iig mijn mening. :D :thumb25 augustus 2016 om 06:31 In reactie op: garage krik van kinzo krijgt auto niet meer heel hoog. #18325233Ach. Goedkoop merk of niet. Hij heeft altijd alles gedaan wat de duurdere ook deden. En vaak ook.
En als hij dat na een oliewissel van een paar euro nog 15jaar doet, zie ik echt de grap niet.De krik uit het filmpje is dezelfde. Ik zal eens kijken of dat bij de mijne ook zo kan.
Bedankt!Ik heb het gevonden :thumb
yat goed verstopt :DDie oude vw tdi 1.9l 66kw blokken doen het ook eeuwig en rijden ook makkelijk 1 op 20. Zeg maar de eerste td met een i.
Zoals corsa_gsi al zegt.
G3 is altijd goedkoper met deze kilometers. Ongeacht de wegenbelasting.
http://www.omslagpuntberekening.nl/berekening/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar met die kleine hele zuinige dieseltjes komt het dicht bij elkaar.
En de betrouwbaarheid moet nog maar blijken.
Op de lange termijn is een diesel misschien betrouwbaarder. Helemaal iets als een oudere corsa.
Maar.. Alles kan kapot natuurlijk.Dat probleem van moeilijk starten in de winter heb je helemaal niet meer.
G3 start gewoon op benzine. Pas bij een bepaalde temperatuur, 30/40 graden gaat hij automatisch op lpg lopen.Ik heb net de knoop doorgehakt en nieuw lpg in mijn volvo 850 laten bouwen en moet zeggen dat het super rijdt. Geen enkel verschil behalve dat hij op gas natuurlijk meer zuipt.
1 op 11 op benzine. 1 op 9 op gas. Maar het prijsverschil is bijna 1/3. Overschakelen is ook niks van te merken.
En die eerste keer dat je de tank volgooit voor 25 euro is echt een mooi moment! Eigenlijk elke keer wel.
wegenbelasting ging van 60 naar 100 per maand.Lastige keuze ;)
Had je niks te doen ofzo?
Zijn gewoon wat losse dingetjes. koplamp, trommels, ruitenwisser motor, mistlicht.
Moet ik daar dan echt 4 verschillende topics voor aanmaken?
Lijkt mij persoonlijk redelijk zinloos. Ik ga het ook niet los verkopen. En ik hoef er ook geen geld voor.
Maar als het niet anders kan, dan niet.nee
Anders krijg je door de wind al het regen/schoonmaakwater door het open raam in je pan.
zoals bijv. bij een Vw transporter. :PIk heb olie en bumpersmeersel geprobeerd. bij beide waren de bumpers na een paar weken weer grijs.
Ik ken iemand die ze gewoon met spuitbus zwart gespoten had. Dat zat er wel heel lang op.Als je na even wachten het gevoel hebt dat hij nog steeds niet koud genoeg wordt op de laagste stand. In dit geval lo dus.
Dan heb je bij airco’s gewoon gelijk. Het moet zo koud worden dat je vingers het niet leuk vinden.
En anders scheelt er wat.
Dat zegt mijn garage man altijd. ;)Ik begrijp echt nooit waarom mensen voor anderen zouden willen zeggen dat je toch je snelheid niet kan halen in Nederland.
Er zijn zat momenten en wegen waarop je in Nederland en rondom ons in europa zonder probleem perfect lang hard kan rijden. Op snelheid of juist met bochten. Ik kan wel tig plekken noemen..
Dat jij/men het niet kan, durft of wilt. Prima! :thumb Maar zeg het dan gewoon lekker voor jezelf ipv alsof het een feit is. ;)Op mijn c20ne in de Kadett GSI zat de oliekoeler gewoon origineel.
Ik heb hem nu iig ook weer op de corsa A zitten waar de c20ne nu in zit. zou niet weten waarom niet. Het is ervoor gemaakt. Hoort bij de motor.
Er kwam ook gewoon olie uit de oude. En er zit ook weer olie in de nieuwe. Deze wordt dus wel gebruikt lijkt het.
Mijn golf 2 gti had er ook 1. Werkt met kvs erdoorheen ipv radiator. Maar idee is hetzelde. Die gtis hebben een digitaal metertje in het dash met temperaturen enz. Kon je duidelijk zien dat deze goed op temperatuur kon komen. Toch fijn dat het dan gekoeld wordt.Je vermeldt geen merk en type erbij…
De specs zijn prima. En de prijs is ook niet heel raar aangezien je het liet doen en het long life is.
Ik kocht onlangs 10L shell ultra 5w40 100% synthetisch voor iets van 65 inc.
Dus ja het kan zeker goedkoper.
Ik zou er niet meer over nadenken verder.. ;)Voor een oliekoeler moet je gewoon marktplaats even in de gaten houden.
Wordt nog wel eens aangeboden. Ik had jaar terug iig een hele nette te pakken.
Even spoelen en gaan. Lijkt me dat het nu gewoon afgedopt is als je er geen hebt.
Dus kwestie van 2 slangen weer aansluiten ipv de doppen.
Koeler zelf past altijd wel ergens achter de grill of eronder. Slangen zijn lang zat.
Niks moeilijks aan.Deze motor hoeft voor 130 in een corsa echt helemaal niks te doen. En wordt dan zelfs door de wind nog heerlijk gekoeld ook.
Lijkt me niet normaal dat hij dan dus al 100 graden wordt.
Wat doet hij wachtend voor het stoplicht wel niet dan??Originele luchtfilterbak zelfde geval. Marktplaats of de sloop. Of misschien heeft iemand er hier 1 voor je.
Ik ben keer of drie in de alpen wezen skieeen met de corsa a. 1.4 4bak. Was geweldig.
Die autos kunnen het prima, Maar hangt er natuurlijk wel vanaf in wat voor staat deze is.7 april 2016 om 15:19 In reactie op: Dit is de duurste Opel Manta van Marktplaats 1 april grap? #18315871Staat op Marktplaats een Mercedes w123 te koop. Schrik niet voor €25,000
Voor een hele nette praktisch nieuwe W123 is een veel grotere markt dan voor een Manta.
Dat daar iemand iets in de buurt van 25000 voor zou kunnen betalen, kan ik nog wel zien gebeuren.
Maar 60000 vragen voor een manta, dan ben je echt wereldvreemd.
Dan weet je echt totaal zeker dat je hem nooit zal gaan verkopen.
En mocht het gebeuren is degene die hem koopt gewoon gek.
Voor de helft knap je een oude professioneel op naar mooier, nieuwer en beter dan deze.Je abs testen kan vele malen simpeler dan er een test computer aan te hangen. Die dingen groeien namelijk niet aan de bomen ;)
Zandweggetje zoeken waar je niemand tot last bent. En met een klein gangetje je rem hard intrappen zodat de wielen blokkeren.
Dan hoort de abs in te grijpen met dat typische heel snel aan uit zetten van je rem.
Vooral op puur ijs heel leuk. :POok kan je inderdaad even snel onder de kap kijken. Als je remleidingen uit een of ander blok komen van een cm of 10 bij 10 bij 20. Meestal met een mooi plastic zwart kapje eroverheen. Soms zelfs met de tekst ABS erop ;) Dan heb je abs.
Komen je leidingen gewoon uit de rembekrachtiger in het schutbord. Dan heb je geen abs.Maar lijkt me sterk dat je vectra b geen abs heeft. ;)
Er zijn ook zoveel ombouwbeunen die zich verkijken op zo’n klus.
En dan gaandeweg steeds meer concessies doen qua kwaliteit en kosten. Laat staan de gasten zonder garage (zoals ik) die dan ook nog de druk van het weer en de omgeving krijgen.Met de corsa’s valt het nog wel mee.
Maar als je kijkt hoeveel golf 1’s er zo de ijzerbak in zijn gegaan of er op staan te wachten.
Met 1 of ander drie kwart bij elkaar geraapt oud ellendig gti blok om hun 1.1 een gti te kunnen noemen als ze de baal ellende weer proberen te verkopen.
Eeuwig zonde.Het stelt niet veel voor nee. Tenzij die moer niet van de kogel af wilt omdat deze meedraait. Of de kogel tering vast in de fusee blijft zitten. Hoe hard je er ook op mept.
Dat gebeurt mij iig elke keer weer met kogels en oude auto’s. :DAlhoewel ik dit persoonlijk zeker zelf zou doen, is dit nou net wel zo’n klusje wat bijv. een dhz garage makkelijk in een uurtje voor je gefixed heeft. terwijl het je zelf een hoop ellende en tijd kan kosten als het tegenzit.
Zeker als het allemaal vrij nieuw is voor je.Oh en kogel trekkers zijn hooguit 20 euro. Scheelt een hele hoop frustratie. ;)
Bij contact hoor je hem niet altijd nee.
Maar als je er gewoon 12 volt op zet dan wel.
Ook kan je gewoon even de benzine leiding bij de motor losmaken als je dat doet, dan weet je helemaal wat de pomp wel of niet doet.Dat hielp.. :thumb
Alleen kreeg ik nog steeds geen vonk met de kadett bobine.
Met de corsa bobine gelukkig wel.
En toen liep de motor weer. En bleef lopen. king: :DOndertussen heb ik even gekeken of er uberhaupt wel een vonk is.
Niet dus.
De oude corsa motor kabelboom dus maar uit elkaar geplozen.
De dikke plus die daar origineel bij de corsacomputer uitkomt in de ronde stekker met 4 kabels, is om de hele motorkabelboom te voeden.
Die gaat dus naar brandstof relais, uitleesstekker en computer.Ik had geloof ik de plus vd c20ne boom aan de plus van de accu en startmotor gehangen.
Ff kijken of ik dat nu krijg zoals het hoort en of het helpt.Ze liegen allemaal wel op een manier..
Ah de oudere s/v40’s enzo ja. Die zie je ook niet heel veel op hoge km standen met lpg nee.
Ik reed vandaag achter een signum v6 3.0 diesel.
Niet perse deze maar zoiets vind ik toch wel erg mooi!
http://link.marktplaats.nl/m1031574811″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Meeste hebben ook nog veel opties.
177pk. 6bak. Is dat trouwens DE typische 6bak (m32?) die problemen kan hebben?
Ik vond het alleen door de ronde vormen een beetje moeilijk in te schatten hoe groot ze van binnen werkelijk zijn.
Misschien ga ik er even 1 ergens proefrijden. -
AuteurBerichten