Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dit in mijn vectra c1 2.0dth vroeger ook gehad, telkens wanneer hij warm gereden was op de autosnelweg. vb. wegrijden aan de peage en slippen in vierde versnelling…, na een tijd koud getest door in vierde versnelling te zetten en dan koppeling laten opkomen…viel stil, dus koppeling ok maar wss olielek bij hogere druk, zo hebben we nog 50K km gereden zonder problemen.
Gierend geluid wss lager in de bak, en daardoor kan de olie te heet worden en verbranden en zo mss doorsijpelen naar de koppeling…?Ik zou toch ook eens kijken naar de zijairbags in de stoelen, of deze er nog zijn na de overtrekking met leder.
En de m32 bak is echt een probleem. zet de pook in het midden in de vrijstand, en hou je vinger op dat punt, wanneer je hem dan links of rechts trekt, moet hij mooi terug op het punt voor je vinger stoppen.
Rij eens rustig in derde versnelling en geef dan eens gas, dan mag de pook niet te veel bewegen naar de vrijstand toe. ( lagerprobleem)Ik ben ook van plan om een camera te installeren, maar om gedoe met de achterklep te vermijden, zou ik een camera in het onderste zwarte stuk van de bumper (sw) willen plaatsen, en de achteruitverlichting aftakken op de module in de koffer.
Enige tips hieromtrent, bv. een elektrisch schema met de kleurcode van de achteruitverlichting.
Bedankt.Ik heb ook die 1.6t. en idd. hij durft onrustig te zijn, maar ik heb ermee leren rijden, d.w.z. zoals miki al aangaf: meer in de toeren rijden en dan is het een leuke machine.
Ik heb wel een andere vraag: Hoe schakelt die van jullie, bij mij is reeds de derde en vierde versnelling vervangen onder garantie, maar soepel schakelen zit er nog steeds niet in. Hij klikt echt in de versnellingen en als je hem laat werken in vierde voel je echt de pook trillen. Ervaringen hiermee?Ik heb net op mijn insignia een trekhaak geplaatst, 1.6 van 2012. en hier was het de violet/witte draad die naar het stoplicht gaat.
Alvast bedankt voor de antwoorden, hebben jullie ook die klikken in de bak?
Mijn gaat in de versnelling met een klik.Er zit de uitgebreide garantie op tot 5j. en ze hebben tot nu toe alles in garantie hersteld, maar ik heb de indruk dat ze niet opnieuw willen beginnen aan hetzelfde onderdeel omdat opel dan mss niet meer tussenkomt. Ik denk dat ik eens opzoek ga naar iemand met ook een m32 bak, en even vragen om te vergelijken.
Tja, nieuwe versie of niet, het is in elk geval geen plezier om mee te rijden.
Mijn vraag is eigenlijk of een goede m32 wel leuk schakelt, en of de pook trilt of beweegt tijdens het rijden.Sinds de herstelling van de bak is het eigenlijk alleen maar erger geworden, de drie en de vier die vervangen zijn gaan goed, maar de twee en de zes trekken aan de pook, dan zie je de pook lichtjes naar voren klikken, het alom gekende probleem van de lagers in de bak. En ook als je van as wisselt, bv. van twee naar drie, en van vier naar vijf lijkt het wel alsof je over een bultje moet.
De dealer gaat dit repareren onder garantie want ik heb nog de flex lopen, maar beter wordt een auto niet als hij tekens uit elkaar gehaald moet worden. Hopelijk volgende keer de definitieve oplossing, want zo is er geen rijplezier aan…Ok de insignia weer opgehaald bij de dealer, ze hebben in de bak de synchromeshen én de tandwielen van de derde en vierde versnelling vervangen alsook de lagers.
Ik had hun ook gevraagd om een update te doen van de soft, en dat hebben ze blijkbaar ook gedaan: er zijn me al twee dingen opgevallen; de lane departure knippert nu oranje als hij alarm geeft, en de info van de verkeersborden van het opel eye komt nu als pop-up in het scherm van de boordcomputer.
Zijn er nog zo’n zaken die aangepast zijn met de laaste soft?Ik zou dit ook wel willen, in de citroën C3 van m’n werk kan je gewoon koppelen (galaxy s6) via bt en ik kan de nummers via deezer gewoon kiezen met de knoppen van de stuurwielbediening, er komt zelf de naam van de uitvoerder en het nummer op het schermpje. in de insignia werkt enkel de telefoonfunctie.
Net bij de dealer geweest, en ze gaan volgende week de lagers en de sycnchromeshen van de bak vervangen, en alles terug uitlijnen. wordt volledig door opel gedekt.
Technieker vermoedde dat de problemen met deze bak deels aan de gebruikte olie ligt, telkens hij een defecte bak opent ziet hij dat de olie verbrand is.Ok, ik heb de insignia nu enkele weken, dus tijd voor bevindingen.
Het is een super uitgeruste 16T uit 2012 Cosmo,mahogany kleur 58000km., met enorm veel opties: opel eye, sienna beige leder, zetelventilatie, infiniti, navi 900, panoramisch dak, quick heat, volledig electrisch vertelbare stoeten (ook passagier), bi-xenon AFL… en zelf uitgebreide garantie tot 5/2017…
MAAR… de auto staat echt vol met krassen, de ene al dieper dan de andere :fy1 , en hier en daar is er geprobeerd om met een lakstift een en ander te verdoezelen :swear . Ik ben er intussen overgegaan met meguiare compound en wax, het is al een heel stuk beter, maar echt weg krijg ik ze niet, ik vrees dat ik hiermee ga moeten leren leven, overspuiten gaat wss. te duur zijn.
Hij rijdt zeer goed en vlot, maar vanwege het gewicht krijg je niet echt het gevoel 180pk bij te hebben, het echte vermogen zit ook ver achter de 4500 toeren. en over de versnellingsbak heb ik mijn twijfels, er zit een mechanische klik in de derde vesnelling, wanneer je hem in of uit derde haalt dan voel je de bak wat tegenwerken, f32? probleem? Is dit een normaal gevoel of kan er wat schelen aan de bak?Joris
dit is van een servomotor die de luchtrecirculatie regelt, ik heb deze al stuk gehad en vervangen wws is die losgemaakt want hij maakt een ratelgeluid als hij stuk is.
Ok, maar mijn andere wagens waar ik mee rijdt (diesels) zijn veel sneller op temperatuur op hetzelfde traject.
En vorige winter na het vervangen van de thermostaat was de vectra ook sneller op temperatuur.
Ik zoek eigenlijk naar goede argumenten om te besluiten dat de thermostaat stuk is, hoe kan ik dit nagaan?
De boordcomputer geeft dit ook nooit aan als storing aangezien de thermostaat een mechanisch element is zonder sensoren.22 november 2011 om 21:03 In reactie op: Parkeersensoren icm trekhaak – suggestie wat voor merk? #17803929@Wittmann wrote:
Waar heb jij dan de module gemonteerd? In de koffer en dan met een kabel tot aan de asbak voor het schermpje?
Idd. naast de zekeringkast zit de module en de standaardkabel is lang genoeg om tot in de asbak te geraken. om deze kabel te plaatsen moet je zelfs niets losmaken, je kan hem gewoon onder de bekelding inwerken.
22 november 2011 om 09:54 In reactie op: Parkeersensoren icm trekhaak – suggestie wat voor merk? #17803928Ik heb deze van valeo van bij conrad. Ingebouwd zoals de originele opel’s in de achterbumper van de c1 sw, en het schermpje past net in de uitsparing van de asbak, dus dit zit nergens in de weg. deze ste is zelfs uitbreidbaar voor de voorbumper.
Hartelijk bedankt.
Waaraan kan ik het verschil zien tss een c1 en een C2 bumper?
Artikkelnummer?Joris
Hij is zeer groot, maar je kan er geen fiets in vervoeren zonder de zetels plat te leggen.
Leg je ze plat ( zonder de zittingen op te moeten heffen of kopsteunen te verwijderen) dan heb je een perfect vlakke laadvloer waar makkelijk drie fietsen in kunnen.Indien je deze kosten toch moet maken, dan doe je het beter nu. ik ga ervan uit dat je niet nog eens 90.000 km met dezelfde wagen gaat blijven rijden, dus uistellen om het interval naar volgende keer toe te verlengen heeft geen zin.
ketting
Ik ben even gaan informeren bij de vod, en via tech2 kan het niet uitgeschakeld worden.
Is er mss. een mogelijkheid om ergens via de zekeringskast een permanente 12v mee te geven. Het lijkt me toch gek om bijkomende bekabeling te plaatsten, waar deze al aanwezig is.had ik ook al aangedacht, maar hier ga ik niet de nodige tijd voor hebben om alles open te gooien.
Eigenlijk had ik gehoopt om ergens een zekering te hersteken of een contactor te bruggen o.i.d. ev. zelfs via tech2.Ik wil geen spelbreker zijn, maar moet je ook geen rekening houden met budget en gebruikskosten?
-
AuteurBerichten