Trekhaak

Forumindex Forums Modellen Insignia Trekhaak

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268969
    Miruni
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2007

      Ik heb een insignia uit 2010.
      Heb bij de opel dealer een originele afneembare trekhaak + kabelset gekocht.
      Nu staat er in de beschrijving dat ik achter in de kofferbak nog 1 draad moet solderen.
      Dit is een zwart/rode draad (vanuit de trekhaak kabelboom) die op een witte draad in de kabelboom van de auto moet
      worden gesoldeerd.
      Nu klopt dit niet. De witte draad is niet goed waardoor ik een foutmelding krijg op mijn parkeersensoren.

      De opel dealer wist me te vertellen dat de beschrijving niet klopt bij auto’s van bj. 2009 /2010.
      Bij dit bouwjaar blijkt het wat anders te zijn.

      Volgende de dealer moet de draad op een grijs/gele. Maar deze zit er helemaal niet tussen.

      Kan iemand mij vertellen waar de draad wel op moet?

      Alvast bedankt,
      Rudy

      #18259980
      blackbonkie
        Lid sinds:
        26 October 2009

        ik heb hetzelfde probleem met een Insignia van mijn zoon en volgens de beschrijving zou deze draad aan een draad van het stoplicht moeten.
        hoe heb je je beplating van de dorpel los gekregen

        #18259981
        blackbonkie
          Lid sinds:
          26 October 2009

          ik heb kontakt gehad met ECS en deze draad moet aan de stroomdraad van je derde remlicht

          #18259982
          Miruni
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2007

            De dorpel heb ik met veel geduld los gekregen.
            Je moet hem omhoog trekken behalve bij het middenstuk daar moet je hem eerst naar voren trekken.

            Heb uiteindelijk wel de stoel eruit gehaald. Zijn maar 2 bouten aan de achterzijde en een stekker.
            Deze naast de auto gezet zodat de gordel kon blijven zitten.

            Heb je toevallig al uitgezocht welke kleur draad het is?

            #18259983
            blackbonkie
              Lid sinds:
              26 October 2009

              nee de kleur weet ik nog niet omdat die auto weer even weg is maar als je dat derde remlicht los haalt kun je daar wel meten welke draad stroom op staat als je de rem intrapt
              gewone stoplicht werkt niet om dat daar ook de stroom doorgaat voor de verlichting, dat heeft te maken met het canbus systeem

              #18259984
              jorisverbaeten
                Lid sinds:
                17 June 2006

                Ik heb net op mijn insignia een trekhaak geplaatst, 1.6 van 2012. en hier was het de violet/witte draad die naar het stoplicht gaat.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.