Jopje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Astra J station sport tourer 2011 #18558253
    Jopje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Het gaat dus om die remlichten die nu weer perfect werken na verwisseling remlicht lampje

      In reactie op: Vette bougies en meer #18557679
      Jopje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Ik heb redelijk wat aan olie eruit gehaald, maar de motor blijft niet goed lopen. Ga nu een afspraak maken met een bedrijf dat mijn motor inwendig een schoonmaakbeurt gaat krijgen. Daarna opnieuw nieuwe olie en Oliefilter. Afwachten of daarna alles weer goed loopt. Pffff wat een gedoe allemaal. :scratch:

         

         

        In reactie op: Vette bougies en meer #18557623
        Jopje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          <p style=”text-align: left;”>Sprak net mijn zoon  of het wel zeker was of er weinig olie inzat, maar nu blijkt er dus te veel in te zitten. Wat nu? :unsure:</p>
           

          In reactie op: Vette bougies en meer #18557622
          Jopje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2004

            Neen Corsa. De peilstok geeft nu amper wat aan volgens mijn zoon.

            In reactie op: Vette bougies en meer #18557611
            Jopje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              Hoe los ik dat probleem met mijn Opel op, het is een oudje uit 1999. En het is wel mijn vervoermiddel, :unsure:

               

              In reactie op: Contactslot en sleutel probleem #18548914
              Jopje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                IMG_20231216_174129

                In reactie op: Contactslot en sleutel probleem #18548909
                Jopje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  IMG_20231214_014042

                  In reactie op: Contactslot en sleutel probleem #18548908
                  Jopje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004
                    1. Niemand die mij dus kan helpen aan een sleutel inwendig printje met 2x druktoetsen, eventueel met die complete twee knops sleutelomhulsel. Maar goed, 1x printje zou al fantastich zijn. :unsure:
                    In reactie op: Contactslot en sleutel probleem #18548826
                    Jopje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Mijn huidige contactsleutel heeft geen print meer inside. Dus alles gaat nu handbediend met twee sleutels. Een voor het contact en een voor de deur en achterklep. De sloten van de deur en achterklep zijn nog origineel, en heb daar nog een passende sleutel van, ook zonder print inside. Dus zonder Afstandbediening. De sleutel van het vernieuwde contactslot, past dus niet op de rest, en heeft dus een defecte print.

                       

                      In reactie op: Melding ‘Dienst voertuig binnenkort’ verwijderen. #18548815
                      Jopje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        Hallo leden.

                        Mijn vraag is, ik heb een tijden geleden een nieuw contactslot laten vernieuwen. Vervelend was wel dat dat deze sleutel niet meer op de bestuurdersdeur en achterklep paste. Nu is de sleutel (ik had er maar 1) kapot. Op het printje zijn ook de druktoetsen kapot. Eigenlijk zou ik willen dat alles sloten weer met eendezelfde sleutel te bedienen was. Kan ik een nieuw contactslot laten vernieuwen met twee nieuwe sleutels die dan weer gaan werken op de orginele deur en achterklep sloten, dus sowieso ook weer met de afstandsbediening? Of moet ik dan alles sloten vervangen. Zo zag ik bijvoorbeeld dat je desnoods een nieuwe sleutelcover kan bestellen, maar zonder printje erin. Dus dan werkt die afstandsbediening niet. En mocht ik aan een printje kunnen komen dan moet deze ook nog uitgelezen worden. Dus ik weet het nu niet meer. Vraag is dus wat raden jullie mij aan, en heeft iemand bijv. zo een printje?als eventuele oplossing. Het is dus voor mijn Opel Astra caravan G 1999  32-DN-DX  tweekops sleutel.

                        :unsure:

                         

                         

                         

                         

                        In reactie op: Lekstroom meten. #18462729
                        Jopje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Beste reageerders,

                          Aan amp. Loopt er niets.

                          0.00

                          Gelukkig.

                          Bedankt voor alle reacties. :dank-u:

                          In reactie op: Lekstroom meten. #18462662
                          Jopje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            [quote quote=18462637]Kan ik de lekstroom meten met de multimeter op Amp stand. De meter dus tussen de losgekoppelde min aansluiting, en de min Pool van de accu. Wat mag de waarde dan zijn? Contact uit.[/quote]

                            In reactie op: Knop rechts bedieningspaneel werkt niet correct #18459419
                            Jopje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              [quote quote=18459398]<p style=”text-align: left;”>Hallo forumleden.</p> Ik heb uit mijn Opel Astra G caravan F35 okt. 1999 die bedienings console ( die met koud/ warm knop, snelheid ventilator knop, en uitblaasstanden knop) gehaald. Reden, omdat die meeste rechtste knop op dit paneel op de twee bovenste standen niet goed meer werkt. Nu zag ik dat de grijze staalkabel niet meer ver genoeg uitgetrokken kan worden. Als ik eraan trek dan hoor ik wel een klep open en dicht gaan, maar aangesloten op beugel aan de achterkant van de standen knop ( de meest rechter knop dus) gaat de handel niet ver genoeg naar rechts. Lijkt alsof op de een of andere manier het staalkabeltje ineens te kort is, dus niet verder uitgetrokken kan worden. Ik kom er maar niet achter wat de oorzaak is. Want waar zit die klep die open en dicht gaat als ik aan deze kabel trek? Of zou deze staalkabel aan die klep dubbel zitten. Hopelijk heeft iemand de oplossing, een tekening van de montage voor bekabeling van dit bedieningspaneel, of ander raad. Mvg. Jopske[/quote]

                              In reactie op: Loslaten bekleding hemel #18458696
                              Jopje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 September 2004

                                Hallo Groothuis27.

                                Mijn hemel van de Opel Astra G 1999

                                Ligt boven op mijn hoofd, er achter zit iets van verteerde schuimrubber.

                                Vieze droge poederachtige troep dus.

                                MAAR, heeft u die hemel nog?

                                Kost die dan?

                                Ver weg van Arnhem?

                                En is die kant en klaar zo over te zetten?

                                Gaarne een reactie.

                                Gr. Jopske

                                 

                                 

                                In reactie op: Bestuurdersstoel niet te verzetten #18435865
                                Jopje
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004

                                  Bedank voor uw informatie. Bouten losgemaakt met torxbus T40 en stevige lange ratel.  (inderdaad zwaar werk). Heb de rail nagekeken, en de oorzaak blokkade was een muntje van een warenhuis voor zo een boodschappen wagentje. Gelukkig hoefde de stoel er niet uit, en ook hoefde ik ook niet de bedrading los te koppelen. Bouten weer vastgezet en probleem opgelost.

                                  :dank-u:

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                  In reactie op: Bestuurdersstoel niet te verzetten #18435458
                                  Jopje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 September 2004
                                    1. Toch even een vraag, ik heb dus een Opel Astra G station oktober 1999. Nu wil ik de bestuurdersstoel eruit halen omdat deze niet meer te verzetten is. Maar nu zitten er aan de achterzijde van de rail boutjes met Torx. Waardeloos is al dat de diepte van de Torx niets te veel is. Maar het grote probleem is dat die boutjes met een bitje en sleuteltje met geen mogelijkheid is los te maken. Kom gewoon kracht tekort. Nu las ik op internet dat er busbitjes zijn voor aansluiting op een stevige ratel uit een doppendoos. Ik wil dat dan bestellen, maar wat voor een maat is dat dan. Hier heb ik enkele bitjes om te passen, maar allen passen ze een beetje. CR-VT-40 en CR-VT-50. Maar welke Torx met bus moet ik nu bestellen, iemand bekend met de juiste maat? En zit er onder mijn stoel hier ook airback aansluiting?  Hoop dat ik die stoel eruit krijg (grijs) en er een ander goed oudje voor kan vinden. Pffff wat een vragen, sorry hoor, maar kom er maar niet uit. Hopelijk hebben jullie de oplossing. :wacko:

                                     

                                     

                                     

                                     

                                    In reactie op: Opel Astra G start soms niet #18401104
                                    Jopje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      <p style=”text-align: left;”>Ik heb hem nog niet laten uitlezen. Maar stel het is de transponder in het contactslot, hoe is het dan te verklaren dat hij steeds weer werkt na ongeveer 15 minuten wachten. Lijkt wel of er dan iets af moet koelen. Vreemd is het ook dat deze storing ongeregeld tevoorschijn kan komen, soms om een paar weken, soms zelfs na enkele maanden. En altijd krijg je deze storing nadat er even mee is gereden, je tijdelijk stopt met uitgeschakelde motor, en daarna weer wilt starten, De rest van de tijd start de auto perfect. En vreemd is het dan toch ook, als de motor weer niet start, je hem wel aan kan duwen? Dan zou als er iets was met die transponder hij dan toch ook niet zal starten? Geblokkeerd dus.</p>

                                      In reactie op: Opel Astra G start soms niet #18400991
                                      Jopje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 September 2004

                                        De startmotor geeft geen enkele klik. Alles zwijgt, behalve de verlichting. Toch gek dat de motor weer te starten is, na een tijdje wachten.

                                        In reactie op: Motor temperatuur veel te hoog #18357658
                                        Jopje
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Bedankt jasper.
                                          De waterpomp is 2 jaar geleden ook vernieuwd gelijk met de distributieriem.

                                          In reactie op: Motor temperatuur veel te hoog #18357656
                                          Jopje
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            Opel Astra G Estate Caravan (Station) F35
                                            4 Cil. 74PK 55kW
                                            X16SZR Oktober 1999
                                            Einddemper OL2487A

                                            Plaatje deur:

                                            ADAM Opel A9
                                            E1*98/14*0087
                                            WOLOTGF35Y8008151
                                            Z 147 XXCP

                                            In reactie op: Motor temperatuur veel te hoog #18357654
                                            Jopje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 September 2004

                                              De monteur mat de temp. aan het begin van de radiator, en was redelijk koud, maar aan aan het eind van de radiator heet.

                                              Zelfs tot aan de slang aansluiting op het motorblok. (vlakbij die distribitiekap.)

                                              Als ik de binnenkachel trouwens op zijn maximum zet, dan is de luchtstroom naar binnen ontzettend heet.

                                              Kleur koelvloeistof redelijk donker zo te zien.

                                              Volgens de monteur geen goede doorstroming.

                                              Toch ff 275 eurootjes vooralsnog voor een vermoedelijke oorzaak.

                                              In reactie op: Motor temperatuur veel te hoog #18357652
                                              Jopje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                L.S.

                                                Opel Astra station eind 1999 F35

                                                Vandaag liep mijn motor temperatuur over de 100 graden.

                                                Dus vlug naar een (nog even) open garage om dit na te laten kijken.

                                                Koelvloeistof was op normaal niveau, ventilator draaide perfect, Bij rijden onderweg over de 100 graden.

                                                Bij stationair toerental over de 100 graden.

                                                Maar als ik de kachel binnen op volle warmte afgifte zet, en de fan daarvan op maximum, dan blijft de motor temperatuur rond de 85 graden bij rijden en stationair toerental.

                                                De monteur wist in principe niet was er loos was, maar nam aan dat de thermostaat kapot zou zijn, of alles verstopt.

                                                Bij het verwisselen van de thermostaat, was het een best dure grap omdat dan dat distributie gebeuren eraf moest omdat daarachter die thermostaat zou zitten.

                                                Met toch ook weer een nieuwe distributieriem, ondanks dat die 2 jaar geleden al vernieuwd was.

                                                Doorspoelen van het systeem zou onmogelijk zijn, en was het ook nog maar afwachten of het van het vernieuwen van de thermostaat alles verholpen zou zijn.

                                                Iemand een idee wat er loos zou kunnen zijn? en zit die thermostaat inderdaad achter dat distributie gebeuren? :help:

                                                In reactie op: Motor temperatuur veel te hoog #18357651
                                                Jopje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  De monteur mat de temp. aan het begin van de radiator, en was redelijk koud, maar aan aan het eind van de radiator heet.

                                                  Zelfs tot aan de slang aansluiting op het motorblok. (vlakbij die distribitiekap.)

                                                  Als ik de binnenkachel trouwens op zijn maximum zet, dan is de luchtstroom naar binnen ontzettend heet.

                                                  Kleur koelvloeistof redelijk donker zo te zien.

                                                  Volgens de monteur geen goede doorstroming.

                                                  Toch ff 275 eurootjes vooralsnog voor een vermoedelijke oorzaak.

                                                   

                                                  In reactie op: Motor temperatuur veel te hoog #18357650
                                                  Jopje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    Opel Astra G Estate Caravan (Station) F35
                                                    4 Cil. 74PK 55kW
                                                    X16SZR Oktober 1999
                                                    Einddemper OL2487A

                                                    Plaatje deur:

                                                    ADAM Opel A9
                                                    E1*98/14*0087
                                                    WOLOTGF35Y8008151
                                                    Z 147 XXCP

                                                    In reactie op: Koplamp schakelaar/unit schema gevraagd #18348613
                                                    Jopje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 September 2004

                                                      Betreffende bovenstaande vraag,
                                                      hoe demonteer ik de nog huidige (beschadigde schakelaar) zonder schade aan het paneel te veroorzaken waar hij in zit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)