Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sorry, beetje laat, maar bedankt voor de hulp.
ik heb geen usb hub voor de laptop, maar ik had nog een oude pc staan die een andere harde schijf nodig had.
dus heb ik die weer gerepareerd (vandaar nu de late update) en dat werkt.
niet met de software die bij de op com zat, die geeft een error in writing licence.dat aan.
maar wel de software die ik op de laptop had, en die draait goed, ik raak geen connectie meer kwijt bij het kijken naar de measuring blocks, wat eerder wel het geval was.
sorry, is misschien wel handig ja.
ik gebruik windows 7, heb al een andere laptop geprobeert, met ook een andere windows 7 instalatie.
ik heb nu ook een 2000 astra inplaats van een ’96 corsa, maar de symptomen blijven hetzelfde.
steeds maar een korte verbinding, net genoeg om de foutcodes te lezen, en daarna kan ik wel weer opnieuw verbinden met de ecu, maar dan word de tijd dat ik verbinding heb korter.
met het kijken naar de measuring blocks hetzelfde, dan blijven de getallen stilstaan opeens, en bij het volgende scherm geen getallen meer omdat de connectie dus ook al verbroken is
hallo allemaal,
gooi ik mijn vraagje ook maar in dit topic aangezien het wel past hier dacht ik.
ik heb ook zo’n chinese op-com met pci chip, en die raakt na een paar seconden de connectie kwijt met de ecu.
de tijd dat ik verbinding heb lijkt ook steeds korter te worden naarmate ik hem vaker laat verbinden.
soms heb ik maar net tijd genoeg om foutcodes te wissen.
is dat misschien die beruchte diode op pin 10 waar ik net over las? of weet iemand toevallig een andere oplossing?
Mvg, John
binnenin zit een imbusbout 12. je kunt hem wel voelen als het filter eruit is.
daarmee zit hij aan het blok geschroeft.
het partnummer van de rubber pakking is GM 90536363, als hje die nog nieuw nodig hebt.
ah ok, bedankt.
wel leuk om te weten maar meer ook niet, want ik heb er toch geen originele radio inzitten
weer een stap verder gekomen vandaag. met ander gasklephuis van de sloop verdwijnt 1 melding.
en de reden dat hij niet loopt is omdat hij toch geen vonk heeft voor zover ik kan zien met nieuwe bougie. ( mijn starthulpvloeistof ontbrand vanzelf, ook zonder vonk blijkbaar)
weet iemand de weerstanden die ik moet meten in de bobine? en hoe meet je de secundaire spoel?
op de primaire spoelen meet ik tussen alle 4 contactjes en het contactje waar de 12v op staat 1.6 Ohm ongeveer, en ik heb ook 12 v aanstuurstroom, en met iets onder de 200 ohm massa op alle 4 de punten met contact aan.
weet iemand of deze cijfers kloppen en of het dus een nieuwe bobine moet worden of toch ECU om hem weer aan het lopen te krijgen=
weet iemand hoe ik het gasklephuis kan testen? wat voor spanning of weerstand ik op welke pinnen van het huis, en welke kabels aan de stekker ik moet hebben?
heb een andere ecu van de sloop, maar geen succes.
nog steeds dezelfde storingen, p0120 en p1515, p 0505 stond er ook nog in( denk van de andere auto) maar na het wissen van de codes alleen de andere 2.
en hij start helemaal niet.
iemand nog ideeen?
ik ga morgen voor een sloop gasklephuis kijken, hopen dat dat werkt.
ik vind het vooral vreemd dat de auto helemaal niet loopt.
de meesten met deze storing lopen nog wel zo te horen op verschillende fora.
[quote quote=18365524]
zou ik morgen langs kunnen komen om ecu en gasklephuis op te halen ofzo? of heb jij zo’n motor waar mijn ecu en klephuis op te testen zijn dat ik daar naartoe kom met mijn ecu en gasklep?
Sorry, ik leen niet. Met mijn test onderdelen, ik doen het werk zelf. Niemand anders.[/quote]
[quote quote=18365525]
ik heb net eens geprobeert met de stekker los van het gasklephuis. en hij blijft dezelfde meldingen geven idle actuator cicuit open en tps sensor voltage low ik zou denken dat hij dan voor de tps sensor ook een open circuit weer zou moeten geven, dus ik begin de ECU meer te verdenken.
idle actuator is P0505, niet P1515, en dat is ecu defect 100%.[/quote]
ik dacht al wel dat je dat liever niet zou uitlenen, begrijp ik ook, maar ik wou het toch vragen.
maar als ecu defect lijkt ( wat ik zelf ook wel vermoed intussen) ga ik kijken voor een vervanger, of reparatie van de mijne.
maar hartelijk dank voor de hulp zo, nu kan ik tenminste verder.
ik heb net eens geprobeert met de stekker los van het gasklephuis.
en hij blijft dezelfde meldingen geven
idle actuator cicuit open
en tps sensor voltage low
ik zou denken dat hij dan voor de tps sensor ook een open circuit weer zou moeten geven, dus ik begin de ECU meer te verdenken.
gaat een z18 gasklephuis wel passen op de mijne? ik heb een gasklephuis die met kabel bediend word.
en ik dacht dat de z18 motoren volledig elektronisch aangestuurd gasklephuis had
vergeten bij te zetten zie ik, ik heb motortype x18xe1
zou ik morgen langs kunnen komen om ecu en gasklephuis op te halen ofzo?
of heb jij zo’n motor waar mijn ecu en klephuis op te testen zijn dat ik daar naartoe kom met mijn ecu en gasklep?
ga je toevallig nog naar dronten zondag voor de opel meeting?
ok, dat zou wel mooi zijn, alleen woon je erg ver weg om even langs te komen.
ik heb hetzelfde probleem.
ik kam m’n corsa B uitlezen, maar op een gegeven moment raakt hij de communicatie kwijt.
ik kan dan wel weer reconecten, maar de tijd die ik heb voor hij de verbinding er weer uitgooit word steeds korter bij elke nieuwe verbinding.
weet iemand een oplossing?
zijn er verloopkabels waarbij je die derde stekker ook kan gebruiken?
ik heb een pioneer radio en die werkt verder goed als ik gewoon de 2 stekkers gebruik, maar ik heb een nieuwe kabel nodig tussen de 2 ISO stekkers en m’n radio(kabelbreukje) en nu leek het me wel leuk om ook wat met die derde stekker te doen.
weet iemand hier een adresje in de buurt van zwolle of online waar je dus een verloop kan kopen van die 3 stekkers naar de radio?
11 november 2015 om 17:24 In reactie op: MyOpel Power bank Gadget bij het Opel Wintercertificaat #18301530is het plakbandje niet aan de binnenkant te plakken? staat misschien mooier
Rob-Epe wrote:deze hangt bij m’n vader in de schuur
demontagebedrijf van olst
Hullerweg 126, 8071 RP Nunspeet
ik loop meestal gewoon het terrein op om te kijken of ze wat leuks hebben, maar als je iets specifieks zoekt kun je beter ff melden en vragen of er wat ligt.
zelf demonteren, en ze willen wel ff helpen met de shovel een auto optillen en op velgen neerleggen ofzo al;s je wat ruimte nodig hebt.
en niet te duur, zeker als ze je vaker zien willen ze je wel matsen met kleine dingenzo kun je lang aan het zoeken wezen naar iets terwijl het een makkelijke oplossing blijkt.
je zou naar de bougies kunnen kijken, ik dacht dat ze witter werden met vocht in de verbranding, maar als er 1 afwijkt weet je dat het niet helemaal fijn is.
succes er mee :)beste wensen.
en ik heb meer gewonnen dan TWA, ik heb namelijk het geld wat zo’n lot kost nog in de knip :)ik ben een tijdje boeteloos geweest, maar ik heb nu ook een goede: 316 euro, 75 kmh met de brommer, na correctie, terwijl je dus maar 45 mag
de 458 schijnt er na hard rijden nog wel eens last van te hebben. maar van deze had ik het nog niet gezien.
live swap van een big blok naar een LS7 in een 1st gen camaro.
dag 3 nu, injectie computer en brandstofleidingen.
en misschien kachel, want dat zat niet meer angesloten (dragracer) maar ze moeten nu in de winter naar huis rijden.[youtube:dleeooik]http://www.youtube.com/watch?v=CUKq5IMsuiM[/youtube:dleeooik]
als die paal eruit gaat moet je goed gas geven, want hij komt naar je toe :jerry
voor zover ik weet is uitlaatgeluid niet opgenomen in de apk, hij moet alleen gasdicht wezen.
m’n vader heefd een x een commodore gs laten keuren zonder dempers in de uitlaat, is goedgekeurd.
en 2 km vanaf het keurstation konden we horen dat ze er mee gingen proefrijden :jerry -
AuteurBerichten