astra G start niet meer

Forumindex Forums Modellen Astra astra G start niet meer

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365488
    JohnSmith
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2007

      hallo. edit: het betreft een x18xe1 motor

      ik heb vorige week een astra G coupe gekocht, met onbekende stand voor de distributieriem, dus die vandaag vervangen.

      nu probeerde ik hem na die tijd te starten, en hij doet het niet meer.

      met de op com foutcode P0120 en P1515, en die van de airflow sensor, welke code weet ik zo ff niet meer.

      als ik de codes wis verdwijnt die van de air flow sensor, maar de p0120 en p1515 komen gelijk weer terug.

      en hij doet wel wat met quick start starthulp,en gas geven, dus hij lijkt te vonken maar geen benzine te krijgen, er staat wel druk op de benzine rail.

      kan dit het bekende probleem zijn van de ecu? dat ik die met de accu er weer opzetten heb opgeblazen?

      ook zijn de kabels van de nokkenassensor de isolatie eraf, maar die heb ik met lijm hopelijk geisoleerd en die foutmelding komt dus ook niet naar boven.

      dus wat kan ik het beste doen?

      zoeken naar ecu?

      gasklep?

      nokkenassensor?

      hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

      mvg, John

      #18365495
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik kan je helpen, heb ecu, test gasklephuis, allees van z18xe plus gm mdi2, pico scope, wps500x druk sensor, etc.

         

        #18365498
        JohnSmith
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2007

          ok, dat zou wel mooi zijn, alleen woon je erg ver weg om even langs te komen.

          #18365499
          JohnSmith
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2007

            ga je toevallig nog naar dronten zondag voor de opel meeting?

            #18365502
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Nee, helaas, zondag is ikea dag deze week.

              #18365503
              JohnSmith
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2007

                zou ik morgen langs kunnen komen om ecu en gasklephuis op te halen ofzo?

                of heb jij zo’n motor waar mijn ecu en klephuis op te testen zijn dat ik daar naartoe kom met mijn ecu en gasklep?

                #18365507
                JohnSmith
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2007

                  gaat een z18 gasklephuis wel passen op de mijne? ik heb een gasklephuis die met kabel bediend word.

                  en ik dacht dat de z18 motoren volledig elektronisch aangestuurd gasklephuis had

                  vergeten bij te zetten zie ik, ik heb motortype x18xe1

                  #18365511
                  JohnSmith
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2007

                    ik heb net eens geprobeert met de stekker los van het gasklephuis.

                    en hij blijft dezelfde meldingen geven

                    idle actuator cicuit open

                    en tps sensor voltage low

                    ik zou denken dat hij dan voor de tps sensor ook een open circuit weer zou moeten geven, dus ik begin de ECU meer te verdenken.

                    #18365524
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      [quote quote=18365503]zou ik morgen langs kunnen komen om ecu en gasklephuis op te halen ofzo? of heb jij zo’n motor waar mijn ecu en klephuis op te testen zijn dat ik daar naartoe kom met mijn ecu en gasklep?[/quote]

                      Sorry, ik leen niet. Met mijn test onderdelen, ik doen het werk zelf. Niemand anders.

                      #18365525
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        [quote quote=18365511]ik heb net eens geprobeert met de stekker los van het gasklephuis. en hij blijft dezelfde meldingen geven idle actuator cicuit open en tps sensor voltage low ik zou denken dat hij dan voor de tps sensor ook een open circuit weer zou moeten geven, dus ik begin de ECU meer te verdenken.[/quote]

                        idle actuator is P0505, niet P1515, en dat is ecu defect 100%.

                        #18365530
                        JohnSmith
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2007

                          [quote quote=18365524]

                          zou ik morgen langs kunnen komen om ecu en gasklephuis op te halen ofzo? of heb jij zo’n motor waar mijn ecu en klephuis op te testen zijn dat ik daar naartoe kom met mijn ecu en gasklep?

                          Sorry, ik leen niet. Met mijn test onderdelen, ik doen het werk zelf. Niemand anders.[/quote]

                          [quote quote=18365525]

                           

                          ik heb net eens geprobeert met de stekker los van het gasklephuis. en hij blijft dezelfde meldingen geven idle actuator cicuit open en tps sensor voltage low ik zou denken dat hij dan voor de tps sensor ook een open circuit weer zou moeten geven, dus ik begin de ECU meer te verdenken.

                          idle actuator is P0505, niet P1515, en dat is ecu defect 100%.[/quote]

                           

                          ik dacht al wel dat je dat liever niet zou uitlenen, begrijp ik ook, maar ik wou het toch vragen.

                          maar als ecu defect lijkt ( wat ik zelf ook wel vermoed intussen) ga ik kijken voor een vervanger, of reparatie van de mijne.

                          maar hartelijk dank voor de hulp zo, nu kan ik tenminste verder.

                           

                          #18365659
                          JohnSmith
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2007

                            weet iemand hoe ik het gasklephuis kan testen? wat voor spanning of weerstand ik op welke  pinnen van het huis, en welke kabels aan de stekker ik moet hebben?

                            heb een andere ecu van de sloop, maar geen succes.

                            nog steeds dezelfde storingen, p0120 en p1515, p 0505 stond er ook nog in( denk van de andere auto) maar na het wissen van de codes alleen de andere 2.

                            en hij start helemaal niet.

                            iemand nog ideeen?

                            ik ga morgen voor een sloop gasklephuis kijken, hopen dat dat werkt.

                            ik vind het vooral vreemd dat de auto helemaal niet loopt.

                            de meesten met deze storing lopen nog wel zo te horen op verschillende fora.

                            #18365674
                            JohnSmith
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2007

                              weer een stap verder gekomen vandaag. met ander gasklephuis van de sloop verdwijnt 1 melding.

                              en de reden dat hij niet loopt is omdat hij toch geen vonk heeft voor zover ik kan zien met nieuwe bougie. ( mijn starthulpvloeistof ontbrand vanzelf, ook zonder vonk blijkbaar)

                              weet iemand de weerstanden die ik moet meten in de bobine? en hoe meet je de secundaire spoel?

                              op de primaire spoelen meet ik tussen alle 4 contactjes en het contactje waar de 12v op staat 1.6 Ohm ongeveer, en ik heb ook 12 v aanstuurstroom, en met iets onder de 200 ohm massa op alle 4 de punten met contact aan.

                              weet iemand of deze cijfers kloppen en of het dus een nieuwe bobine moet worden of toch ECU om hem weer aan het lopen te krijgen=

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.