Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zal een 5 bak van een 1.4 tigra ook passen?? of gewoon het hele blok met bak ombouwen ?
dank je voor de link, helaas heb ik dus een vierbak erin zitten :(
dus wie heeft er een vijf bakje over?? met alle eventuele toebehoren :D
niet allemaal tegelijk aan 1 goede heb ook ik genoeg :D
gr john ( ook al ben ik al een ouwe lul ik hou toch nog steeds van opel spul )heb ik toch mooi 1 keer in mijn leven een rekord verbroken :D
wij hebben een E-kadett met 12 moter en een 4 bak hele forum doorgelezen en het schijnt dat er ook opels zijn waar de 4 bak eigelijk een 5 bak is net gekeken en op het schakel mechanisme staan 5 versnellingen :shock: afgebeeld ,moet ik dus de schakelpook aanpassen?? of is er een andere manier ( foto is gemaakt maar kan hem niet plaatsen )
zou kunnen hoor , ik ben er al ruim een jaar niet geweest , ik kom er altijd voor m,n 4×4 onderdelen ,en hij zit in de export auto,s vandaar
laatste keer dat ik er was, ruim jaar terug was hij spierwit was hij nog volop bezig met sponsors stickers plakken
hij had er speciaal een europese bij gekocht wel 4×4 maar geen rally auto, hij schijnt er ook rally,s mee te rijden
die van hem ook!! alleen de besturing is toen van rechts naar links gegaan en de bekabeling is allemaal verandert en aangepast ,heeft hem veel geld gekost
dacht ik,, omdat ik iemand ken die een toyopet 4×4 uit engelland heeft gehaald en hem hier om heeft laten bouwen ,was ook een rally wagen vandaar
komt die uit haarlem vandaan ??
je mag gewoon meerijden hoor ,vind het inderdaad dat de oldtimers liefhebbers ??? het op de diverse forums heel erg af laten weten ,elke kut smoes is goed om maar niet mee te doen
Tja zo zit ik bijna ook met mijn record E 2,3 diesel van 1980 ,(auto heeft vanaf 2007 binnen gestaan )
vorig jaar gekocht, klokgave auto 74000 km op de klok ,beetje voorschade vanwege een boer die hem verplaatst heeft met de trekker( op de hef genomen ) dus keienvanger krom, bumper en tussenbalk krom
bijna klaar ,en dan komen ze hiermee ,maar ik denk dat het dan een landbouw voertuig gaat worden ( beter dan stil staan !!EN dat allemaal gedaan door z,n pappie :D king: maar we komen er wel uit hoor :D
ja dat hoger nivo bereiken gaat vanzelf ( als je nooit tevreden ben met het eind resultaat ) ik heb dat zelf ook ,een ander vind het prachtig en zelf heb ik zo iets van de volgende keer doe ik het zo en zo ! en zo freubelen we verder :D , en af en toe zijn er mensen die zeggen , dat kan jij niet zelf gedaan hebben , hoe vaak dat je het over hebt gedaan wordt niet over nagedacht
maar henk !! ik heb bewondering voor je king:
gr johnPFF eindelijk klaar met het hele topic lezen, prachtig wat je allemaal doet !! ik heb zelf al eens een fiat 850 helemaal uitgebouwd met plaatstaal ( alles hardgesoldeerd ) ik had toen nog geen lasapparaat , maar ik heb bewondering voor je door zettings vermogen ,en dat allemaal in een klein schuurtje
vooral door gaan henk!!!
gr johnzal er een imi voorscherm opzitten? die passen in het algemeen voor geen meter ! ik heb als eens over de hele hoogte er 2 mm tussen uitgehaald toen kwam hij wel vlak met de deur, veel werk maar wel ,resultaat was goed
oke weet ik dat ook weer ( nooit te oud om wat bij te leren :thumb )
Staat bij vwe.nl nog wel geregistreerd en is geëxporteerd
Voertuigsoort Personenauto
Merk Opel
Handelsbenaming MANTA
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 10-10-1975
Datum aanvang tenaamstelling 16-05-2001 (12,3 jaar)Datum eerste toelating 10-10-1973(39,9 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 10-10-1973(39,9 jaar)
Status kenteken Geëxporteerd2001 zal de datum zijn dat hij verkocht is aan de jongens uit zaandam ( waren lid van de opelclub )
alleen de vervaldatum apk begrijp ik niet want hij is bij mij altijd gekeurd geweest
was toendertijd de laagste en breedste van nederland
gr johnnooit van m,n leven dat ik m,n auto,s op ruim vanwege een nieuw wetje dan zet ik ze wel even weg tot ze 40 zijn of een benzine moter erin , ze lijken wel gek al die mensen
nou dan weet ik dat ook weer, ik had hem verkocht aan 2 broers uit zaandam, in de buurt van de oude cacoa fabriek,die waren helemaal gek van opels
en een foto is er helaas niet meer
maar bedankt voor de moeite allemaal, jammer dat hij voor de export gegaan is ,zal wel gesloopt zijn dusleuk filmpje maar er zal veel verandert moeten worden of valt dat mee ?? ik begrijp dat je hem met bak en al omgebouwd heb?? en volgens mij heeft dat ding een comp eraan hangen??
gr johnSw16v dan kan ik ook een turbo op mijn 2,3 zetten , schiet niet op dat vermogen wat je erbij krijgt gaat door het diesel gebruik weer verloren ( vind ik ) mijn nissan 3.3 ( zonder turbo ) 1900kg draait gem 1-10 en loopt 160 km voor een 4×4 van 29 vind ik dat niet slecht!
als ik dat vergelijk met de record 2.3 diesel komt de opel er erg bekaait af , vooral het gebruik valt vies tegen .
Dat een automaat bak zoveel vermogen kost? ik diverse commodore,s ,senators en monza,s gehad en eerlijk gezegd heb ik het nooit af hoeven leggen tegen een schakel auto ! in tegendeel de automaat was altijd sneller op de 100 , topsnelheid hebben we nooit getest
de reden waarom ik vraag welke motoren erin een record passen is omdat ik de laatste 15 jr helemaal niets met opel gedaan heb ( deze kwam toevallig op mijn pad )dus ik ben niet meer op de hoogte welke motoren er zo in zouden passen ik ben altijd met andere oldtimers bezig geweest , en dan ook nog hoofdzakelijk met het plaatwerk ,
maar mischien kom ik nog een slechte commomdore tegen en bouw ik de hele boel om :D ik heb in ieder geval een klok gave koets ,lpg erin en gaan king:ehh een 8cil is best mooi ,en als ik een paar jr jonger was zou ik het nog doen ook :D ,maar ik denk dat het ind gewoon een 4 cil gaat worden met automaat bak , maar alles is nog mogelijk ,ik zit nog in de denkfase :hmmz
9 juli 2013 om 16:58 In reactie op: opel record van diesel naar benzine of moderne diesel?? #18158346daarom ben ik me aan het orienteren , ik zou ook zo niet weten welke moter erin zou passen omdat alles tegenwoordig voorwiel aan gedreven is
-
AuteurBerichten