welke motor past er in een E1 record

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD welke motor past er in een E1 record

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259161
    johnny5
      Lid sinds:
      25 March 2011

      welke motor past er in een record e1
      record heeft nu een 2,3 diesel ( goede motor loopt zelfs direct als het vriest ) en hand bak
      ik wil hem ombouwen naar benzine 2,4 met carb en automaat of een moderne diesl met slurbo ,maar welke motoren passen 1op1
      de kabelboom zal niet zoveel anders zijn dan benzine denk ik ,zal van de week foto,s maken en plaatsen
      alvast bedankt voor het meedenken
      gr john

      #18158778
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        1 op 1 een 4 cil…

        Met wat aanpassingen passen 6 cil ook,vrij gemakkelijk…

        Der zijn mensen die duwen in zo,n motor ruimte vanalles ligt deraan wat je wilt aanpassen:

        http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8566987″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8563575″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8578568″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8582124″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18158779
        sw16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 July 2004

          moderne diesel of 2.4 met carb…. logisch..

          Waarom niet gewoon een 2.3TD uit een rekord/senator/omega er in? rijden voortreffelijk! zeker als je ze een beetje kietelt en het is echt basic diesel met weinig poespas wat stuk kan gaan, net als je eigen diesel.

          heb eventueel nog wel een 2.3TD motor liggen…

          #18158780
          johnny5
            Lid sinds:
            25 March 2011

            ehh een 8cil is best mooi ,en als ik een paar jr jonger was zou ik het nog doen ook :D ,maar ik denk dat het ind gewoon een 4 cil gaat worden met automaat bak , maar alles is nog mogelijk ,ik zit nog in de denkfase :hmmz

            #18158781
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              mijn idee… als je persee op benzine wilt gaan rijden…

              kosten technies zou ik een 2.0 nemen.
              is geld geen probleem, dan zou ik een dure 2.4 nemen.

              daarachter kun je elke bak monteren, tenminste. die geschikt zijn voor cih motoren.
              2.0 en 2.4 cih zijn qua bakmontage gelijk.
              je zult wel een aandrijfas en wat andere rompslomp nodig zijn, zo links en rechts.
              maar niets is onmogelijk.

              wil je helemaal feest in een rekord… ga dan voor een 6 cilinder.
              maar ook dat brengt de nodige aanpassingen met zich mee.

              Handbak zou ik laten voor wat ie is… een automaat slikt nogal aardig wat van je vermogen op.

              #18158782
              johnny5
                Lid sinds:
                25 March 2011

                Sw16v dan kan ik ook een turbo op mijn 2,3 zetten , schiet niet op dat vermogen wat je erbij krijgt gaat door het diesel gebruik weer verloren ( vind ik ) mijn nissan 3.3 ( zonder turbo ) 1900kg draait gem 1-10 en loopt 160 km voor een 4×4 van 29 vind ik dat niet slecht!
                als ik dat vergelijk met de record 2.3 diesel komt de opel er erg bekaait af , vooral het gebruik valt vies tegen .
                Dat een automaat bak zoveel vermogen kost? ik diverse commodore,s ,senators en monza,s gehad en eerlijk gezegd heb ik het nooit af hoeven leggen tegen een schakel auto ! in tegendeel de automaat was altijd sneller op de 100 , topsnelheid hebben we nooit getest
                de reden waarom ik vraag welke motoren erin een record passen is omdat ik de laatste 15 jr helemaal niets met opel gedaan heb ( deze kwam toevallig op mijn pad )dus ik ben niet meer op de hoogte welke motoren er zo in zouden passen ik ben altijd met andere oldtimers bezig geweest , en dan ook nog hoofdzakelijk met het plaatwerk ,
                maar mischien kom ik nog een slechte commomdore tegen en bouw ik de hele boel om :D ik heb in ieder geval een klok gave koets ,lpg erin en gaan king:

                #18158783
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  nee jouw 2,3 is nogal anders. vooral intern dus daar kan je niet zomaar een turbo op schroeven…

                  ik heb op de mijne een intercooler geplaatst, pomp aangepakt en goed afgesteld en turbodruk iets om hoog gedaan en rij nu rond met 100/115pk (misschien zelfs wel meer) en rijdt zeeeer voortreffelijk en is nog snel ook!!

                  waarom gaat het vermogen door het diesel gebruik weer verloren? ik rij nu zuiniger als met de originele motor, dan reed ik 1:13 en nu met meer vermogen en soepele rijdende motor 1:15, waardoor die zuiniger is dan mijn senator (1:5,5) en dus ook weer goedkoper rijden kwa prijs.

                  en vind persoonlijk de 23TD lekkerder rijden door het enorme koppel onderin tov de 30E in mn senator….

                  #18158784
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Als t je niet kan schelen dat je belasting gaat betalen volgend jaar

                    Gooi er dan een turbo diesel van mercedes in
                    Chek t topic van manta 24v maar eens van zijn e rekord station

                    Wil je voor t kwart tarief gaan. Dus ombouw naar benzine
                    Dan zijn de mogelijkheden haast onbeperkt

                    Cih 2.0 / 2.4
                    Of cih 6 cilinder 2.8 / 3.0

                    Dohc kan
                    4cilinder. B.v c20xe. C20let

                    6 cilinder kom je in de 24v motoren

                    Maar ook de modernere v6 is te doen

                    En dan heb ik t enkel nog maar over de opel motoren gehad

                    V8 is ook n optie enkel heb je dan vrij weinig ruimte voor je uitlaat spruitstukken

                    #18158785
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      V8 gaat wel enkel kom je met je stuurhuis niet weg aangezien de linker cilinder bank tegen het stuurhuis komt of bijna der tegen (afhankelijk van merk motor) komt als je voor een V8 gaat zou ik je een ander stuursysteem aanbevelen om zo wat plaats te krijgen..

                      Op marktplaats staat bv een Monza met een Chev v8 alleen heb ik het vermoeden dat der wat met de spruitstukken is aangezien die een hele poos terug ook at te koop was en ook met iets over de spruitstukken geschreven.

                      #18158786
                      peter777
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 January 2011

                        Een MV6 :) Is wel veel gepruts denk ik. Makkelijkste is een 30 12V lijn motor.

                        #18158787
                        Manta 24V
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 September 2004

                          [youtube:p9i1os9j]http://www.youtube.com/watch?v=QIDgd_RFP3A[/youtube:p9i1os9j]

                          Inmiddels is ie ”bijna” klaar.

                          #18158788
                          johnny5
                            Lid sinds:
                            25 March 2011

                            leuk filmpje maar er zal veel verandert moeten worden of valt dat mee ?? ik begrijp dat je hem met bak en al omgebouwd heb?? en volgens mij heeft dat ding een comp eraan hangen??
                            gr john

                            #18158789
                            Manta 24V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 September 2004

                              Dank je,

                              Kwa veranderingen valt het wel mee.

                              Een bak uit een andere Mercedes en geen computer, alles mechanisch en lekker ouderwets. :wub

                              #18158790
                              youngtimer
                                Lid sinds:
                                13 January 2009

                                Alles past he, het hangt ervan af wat de bedoeling is, veel sleutelplezier

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.