Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2020 om 16:57 In reactie op: Moeilijk in zijn versnelling Opel astra 1.4 turbo 2012 #18372837
Ik heb van een “kenner” gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is bij Astra 1.4 turbo van vóór 2015. Hij vertelde me dat de Opel dealer de versnellingsbakken daarom ruim in voorraad heeft.
@John-Opel: gisteren mijn auto voor APK naar garage gebracht. Ivm melding toch maar reservoir laten vervangen: lijkt opgelost nu. Lijkt erop dat je gelijk had vwb de magneetring.
Dagelijks inparkeren…
Lijkt wel of het met de dag erger wordt
Mijn auto gaat begin februari voor APK naar garage. Ik zal het ook daar melden. Als ik iets wijzer wordt zal ik het hier melden.
-
<li style=”text-align: left;”>Nee helemaal niet, hoor het nauwelijks.
Ik denk het bij mijn auto ook te merken. Ben je al wat wijzer?
[quote quote=18370529]Hi ik kan niets garanderen zo op afstand natuurlijk, maar een beetje analyse brengt mij naar deze conclusie. Staat er wel stroom op de stekker vd sensor? Geen stroom / gecorrodeerd contact zal een permanente storingsmelding geven. Hieronder is hoe het werkt met die magneetring (voorbeeld van youtube, Saturn Ion= GM Astra). Deze mijnheer noemt nog een mogelijke oorzaak: verkeerde koelvloeistof, want in bijv puur water blijft zijn magneetring ook niet drijven. Als de storingsmelding komt en gaat rest mij maar 1 conclusie: de magneetring drijft niet meer goed. Aan de sensor kan niet veel stuk, mits stekkers en stroomvoorziening in orde zijn, de sensor goed op zn plek zit en het koelvloeistofnievau niet te laag is. Succes https://m.youtube.com/watch?v=-qXaqpg7D34 [/quote]
De melding komt alleen tevoorschijn als de motor op temperatuur is… Zou het kunnen zijn dat het drijfvermogen van de ring afneemt als de vloeistoftemperatuur hoger wordt en soortelijk gewicht daardoor lager?
[quote quote=18370565]Het ligt niet aan de sensor maar aan de koelvloeistof temperatuur, en waarschijnlijk gaat je koelventilator niet aan.[/quote]
Dít zou nog wel eens kunnen: ik krijg de melding zoals het erop lijkt alleen als de motor op temp. is. Overigens wordt de motor niet te heet: pijltje staat mooi in het midden zoals je op afbeelding ziet en loopt niet verder op.
Blijft irriteren: toch maar afspraak gemaakt met garage voor check. Hoop op niet teveel kosten.
<p style=”text-align: left;”>Denk dat alleen kan door bedieningsknop voor spiegels handmatig naar beneden te klikken.</p>
Lijkt me sterk: temp. van motor is normaal en display zegt “peil koelvloeistof laag, vul bij”.
16 december 2019 om 15:42 In reactie op: Astra J stoelverwarming problemen – OOK NA VERVANGEN #18370549Hier exact zo. Ook alleen bij chauffeursstoel.
…ik bedoel: als ik afbeeldingen opzoek van expansiereservoir voor mijn Astra Tourer lijkt het erop dat het alleen een reservoir is en dat er niets van een ring in zit. Ik heb mijn auto nog niet zo lang; wil eigenlijk dit defectje repareren of laten repareren. Als ik maar weet dat dan goed is….
@Johnopel: ik had de sensor inmiddels al in huis. Zou het met nieuw expansievat wel opgelost zijn?
- Gisteren koelvloeistofpeilsensor vervangen, vandaav toch weer melding gekregen
Niemand antwoord? Lijkt me voor een beetje autokenner (ik niet dus) geen moeilijke vraag toch?
Ik heb eea gelezen over het vervangen van de sensor, blijkbaar kan dat ook zonder het expansievat te vernieuwen. Als je expansievat losmaakt en op z’n kop houdt blijf zoals youtube aangeeft mooi alle koelvloeistof bespaard en kun je de sensor zoals het lijkt zonder moeite vervangen.
Ik heb begrepen dat dat alleen kan als je de accu eruit haalt.
Vraag: kan ik ongestraft de accuspanning vd auto halen zonder essentiele instellingen te wissen?
Fout
Niemand?
25 november 2019 om 21:56 In reactie op: Astra J stoelverwarming problemen – OOK NA VERVANGEN #18370126Exact zelfde probleem hierzo (Astra J, 2013).
Geen idee wat kan zijn ik houd topic in de gaten. (zou best willen laten maken maar hoor dat regelmatig daarna weer kapot gaat).
Dit dus:
Onlangs exact hetzelfde mee gemaakt mbt stoelverwarming. Mijn auto is wel wat ouder en heeft meer gelopen maar blijft geen gewoon defect maar komt heel veel voor bij Opel heb ik al begrepen.
Niemand?
Bedoel idd de pookknop (maar beiden zou nog mooier zijn natuurlijk). Geen idee of daar stroompunt zit om het licht te voeden.
Klopt… moest nóg langer indrukken dan ik vermoedde.
Blijft vraag 1 staan…
-
AuteurBerichten