Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zelf keek ik dagelijks meerdere malen op het (oude) forum. Ik besef nu dat deze drang geheel verdwenen is met de start van het “nieuwe” forum. Ik vind het niet lekker lopen, ziet er vreemd uit, werkt niet lekker en is onoverzichtelijk. De verhoudingen kloppen ook niet, het is gewoon niet fijn om mee te werken!
Ik zal dan ook steeds minder te vinden zijn op het forum, het heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer, en volgens mij ben ik niet de enige aan het aantal reacties te zien de laatste tijd..
@bart-gsi wrote:
is makkelijk zelf te doen..
via fsrs-opelwebshop een carterpakking en kleppendekselpakking en een kan olie(5L) met olie filter bestellenen dan een uurtje of 2 hooguit zelf eraan werken.. is veel goedkoper en echt geen rocketscience…
qua kosten.. ik denk dat je nog geen 100 euro kwijt bent.. het duurste al de olie zijn
Ik heb niet echt een brug oid tot beschikking, en midden op straat gaan liggen lijkt me ook niet top :D
Ze hebben bij de garage verschillende plekken op het blok schoongemaakt om er achter te komen waar de lekkage vandaan komt. Zeer waarschijnlijk is dit dus de carterpakking, ik zag zelf al dat de rand bij de kleppendekselpakking ook niet meer helemaal schoon was..
Blij dat ze eerst even de moeite nemen om zeker te weten wat echt nodig is voordat ze alles maar gaan vervangen.
Niemand die een indicatie kan geven?
Heb eigenlijk geen tijd/zin om ze eerst te verwijderen. Dus maar eens kijken naar de opties..
Pffff, enig idee waarom dat niet houdt? Het is een mooi, redelijk ruw oppervlakte.
Ik ben het ook zat om met die strips en skirts bezig te zijn, daarom ook mijn idee om ze met een spuitbusje matzwart te spuiten.
De vraag is alleen, blijft dit zitten zonder ze echt voor te behandelen?
Ik weet dat professioneel spuiten vele malen beter is, maar de Astra gaat binnenkort de deur uit, dus die kosten ga ik niet meer maken.Tja, niet echt. Heb zitten kijken hoe ik het aan de zijkanten los kon krijgen, maar aangezien dat behoorlijk wat werk lijkt, heb ik met een scherp mesje een kleine sneetje gemaakt in het midden. Ik kon hierdoor wel wat lijm spuiten, maar niet genoeg voor het hele gebied dat los hangt.
Waar wel lijm zit, hangt het nu vast, dus ik weet dat het goede lijm is. Als ik meer tijd heb, ga ik toch maar eens proberen om er van de zijkanten bij te komen.
Het is middenvoor los. Ik zal eens proberen aan de bestuurderskant de plaatjes waar normaal de handgreep aan zit los te halen en kijken of ik er dan onder kan komen. Mocht dit niet lukken, dan maak ik met een scherp mesje een sneetje en spuit er dan de lijm achter.
Net toch maar een bus spuitlijm gekocht, ik wil het toch proberen te lijmen. Hopelijk blijft het met 3M 08080 wel zitten..
Nu nog kijken hoe ik er achter kom, aangezien het in het midden los hangt!
Hoe heb je de hemel eigenlijk gelijmd? Een snee ingemaakt? Ik wil het toch eens proberen met goede spuitlijm, de Astra gaat er zeer waarschijnlijk binnenkort toch uit.
Pffff, wat een ellende zeg! Ik hoop niet dat zoiets bij mij ook moet, dat zoek ik echt niet!
Dus je hebt het wel geprobeerd te lijmen?
Dank U!
En over het gasklephuis: ik wil er best aan beginnen, maar dan wel met iemand die er echt verstand van heeft! Als iemand zich geroepen voelt…
Top, thanx!!
En die dichte pakking, kan ik die ook bij een onderdelen zaak bestellen? Een dealer zit niet echt (meer) in de buurt.Klopt het dat je voordat je de EGR uit laat schrijven, de EGR wel gangbaar moet maken/nieuwe moet monteren?
Als je de EGR uit laat schrijven, komt de storing niet meer terug. Ik weet niet of dit dmv de opcom kan of dat dit door de dealer moet gebeuren.
Ik heb btw hetzelfde probleem… :(
Vorig jaar (om dezelfde tijd ongeveer) heb ik een soortgelijk probleem gehad. Toen hebben ze een slangetje naar de mapsensor vervangen omdat daar een scheurtje in zat. 2 Jaar geleden ellende gehad met de EGR, hij sloeg af bij intrappen koppeling en uitrollen.
Nu slaat hij nog niet af, en is het alleen bij stationair draaien bij stilstand.
Wat kost het om een gasklep te laten reinigen en de carterventilatie schoon te maken?
Ik heb een net van een Zafira A in mijn Astra G station zitten, dus die moet ook passen!
Nou, na de regen van afgelopen week staat er toch weer water in de kofferbak!!!! Wat een ellende zeg!
Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in, maar binnenkort ga ik op onderzoek.Ik hoop dat het door de achterlichtunit komt, dat zou de makkelijke oplossing zijn. Mocht dit niet zo zijn, dan wordt het een zoektocht….Op de voordeur zit geen slinger ;)
Kun je de speakerbehuizing apart loshalen van de voordeuren dan? Of moet je dan het hele deurpaneel loshalen?
12 december 2015 om 10:39 In reactie op: Richtingaanwijzer hendel Astra G van 10-polig naar 6-polig #18304408Mag ik vragen waar je die nieuwe hendel besteld hebt?
Ze hebben de ruit gisteren vervangen, en die zat gelijmd.. Ze begonnen wel te zeuren over het feit dat de ruit “kapot” moet zijn ivm de ruitverzekering. Dit hebben ze snel ‘vakkundig’ opgelost ;)
Ik heb geen idee of het vocht probleem nu is opgelost, aangezien het nog niet geregend heeft. Wel zie ik met dit weer (als de zon op de auto heeft gestaan) dat de ramen aan alle kanten beslaan! Er zit dus nog veel vocht in de auto, waardoor zelfs de binnenkant van de voorruit bevroren was…Er staat een vochtvreter in de auto en de kofferbakmat staat binnen tegen de verwarming.
Ps. Wat een wereld van verschil, die nieuwe schokbrekers achter. Je merkt dit verrassend goed tijdens het rijden!
Ze hebben wel al de olie + filter vervangen. Ik zal eens een flesje injectiereiniger in de tank gooien, moet morgen toch eerst ff tanken. Daarna even de snelweg op en goed warm rijden. Eens kijken of de meting daarna wel goed is.
Maar goed dat de Astra woensdag weer terug moet naar de garage voor het raam.. Hij is dus afgekeurd op de schokbrekers aan de achterzijde. Ook was de Co2 uitstoot te hoog, maar ze gaven als tip om even de snelweg op te gaan voor woensdag zodat hij een beetje schoon zou worden.
Ook de stelmotors van de koplampen deden het niet meer, maar als er een steekproef zou komen, zouden ze die demonteren. Bij thuiskomst even zitten klooien aan de stelmotors en ze doen het weer!
Morgen even de snelweg op en hopen dat dit de Co2 waarde verlaagd.
Ze zetten er gewone schokbrekers op, niet die je nog kan stellen, want die zijn echt schrikbarend duur!! -
AuteurBerichten