Egr, stappenmotor of iets anders??

Forumindex Forums Modellen Astra Egr, stappenmotor of iets anders??

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275627
    jericho
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2007

      Ik heb een probleem met mijn Astra G 1.6XEL. Bij het afremmen en daarna tot stilstand komen, begint hij erg slecht stationair te lopen. Hij loopt net te laag stationair, waardoor het steeds lijkt alsof hij af gaat slaan. Je hoort en voelt ook dat het net niet goed is.

      Waar kan dit door komen? De EGR, of is het de stappenmotor die kapot/vuil is? Of is er misschien een andere reden?

      Ik heb geen foutmeldingen oid.

      #18312030
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Mogelijk vervuilde gasklep of carterventilatie verstopt zitten.

        #18312031
        jericho
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 December 2007

          Vorig jaar (om dezelfde tijd ongeveer) heb ik een soortgelijk probleem gehad. Toen hebben ze een slangetje naar de mapsensor vervangen omdat daar een scheurtje in zat. 2 Jaar geleden ellende gehad met de EGR, hij sloeg af bij intrappen koppeling en uitrollen.

          Nu slaat hij nog niet af, en is het alleen bij stationair draaien bij stilstand.

          Wat kost het om een gasklep te laten reinigen en de carterventilatie schoon te maken?

          #18312032
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Gasklep kun je makkelijk zelf reinigen. Zoek even op het forum hiervoor zijn al meerdere topics geweest namelijk.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.