Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@rinus747 wrote:
Ik heb nog eens zitten peinzen en heb een vraag. Wie helpt?
Als in het systeem een zuivere vloeistof zit in de damp fase, met gedeeltelijk vloeistof en gedeeltelijk damp, dan is er een zekere druk die van de temperatuur af hangt. Of het vloeistof niveau nu op 10% of 50% van het reservoir hoogte staat, dat maakt voor de druk niets uit.
Hoe kan ik straks meten of er nog genoeg vloeistof in zit (in cm3 of gram of zo), want aan de druk kun je dat niet zien! …….???
Hoe doet zo een automatisch garage systeem dat?Vriendelijke groeten Rinus.
Er zij 2 plaatsen in het systeem waar dit voorkomt en dat is in de condensor en in de verdamper. Hier zijn temp en druk aan elkaar gekoppeld. Dit is uit te lezen op een koudemiddel latje of via een app voor de foon.
hoe lager de druk hoe lager de temp. Maar dat wil niet zeggen dat bij een druk van 1 bar de temperatuur daadwerkelijk -10 graden is.
Meten of er genoeg koudemiddel in het systeem zit kun je op 2 manieren meten. 1 Door de airco aan het apparaat te hangen bij de airco boer, deze trekt het systeem leeg weegt wat er uitgekomen is en kan dan de juiste inhoud weer terug erin pompen.. 2 door er een manometerset aan te hangen en de drukken te controleren die horen bij de juiste temperaturen. ( ja aan de druk kun je zien of de vulling nog juist is.)
Wat ik tevens nog lees is dat je een grote fout maakt.
NAmelijk jegebruikt je vacuumpomp en het ontstane vacuum om je systeem op lekdichtheid te testen. Dit is zeker niet aan te raden omdat je bij een lek lucht, vocht en stof het systeem inzuigt.
Wij persen een airco systeem altijd af met droge stikstof waarna er met een lekzoekspray wordt gekeken of er nog ergens lekkages zijn.Ik heb de set nog liggen en wil hem wel verkopen. (rij geen v6 meer)
stuur maar een pb28 oktober 2015 om 20:24 In reactie op: Originele cruise control inbouwen in ’95 Omega 2.5 TD? #18300120Diesels van bmw zijn drive by wire. Als het goed is kun je deze met de tech 2 aanzetten nadat je de rem/ koppelings schakelaar hebt geplaatst en de hendel hebt geplaatst.
Dan reset je de hele ecc ecu incl alle kleppen. Kan best zijn dat de airco pomp niet aangestuurd wordt door de ecu en na de reset wel weer. baad het niet cshaad het niet.
Blokken zijn idd goed betrouwbaar als je ze maar bij houd met onderhoud maar dat geld voor elk blok.
Tikken bij de multiriem kan zijn dat de spanner versleten is.
@bullsnake wrote:
Klokje heeft niet alle pixels (vrij irritant)
2 opties: 1 gid vervangen.
2 Gid uitbouwen openmaken de aansluitingen op de stekker opnieuw solderen.@bullsnake wrote:
Sneeuwvlok knopje naast pook doet niks???? Niet dat ik weet in ieder geval.
Werkt alleen in de D en onder de 50, gaat daarna automatisch uit. Lampje gaan branden bij uitgeschakelde verlichting en helderder worden bij ingeschakelde verlichting.
Dit is de sneeuwstand deze zorgt ervoor dat de automaatbak in de derde versnelling optrekt om spinnen te voorkomen.@bullsnake wrote:
Roestblaasje rondom dakantenne, te verhelpen?
Antenne losmaken, roest verwijderen en opnieuw laten spuiten.
@bullsnake wrote:
Climate controle moet gevuld worden, ach komt wel ooit…..
Eerst resetten. Auto op contact met uitgeschakelde ecc dan auto en off tegelijk indrukken.
@bullsnake wrote:
Thermostaat defect??? Temperatuur komt wel heeeeel langzaam omhoog.
Thermostaat uitbouwen en deze in een pannetje met water leggen op het fornuis met een thermometer erin. Dan kun je zien of deze bij de aangegeven themperatuur open gaat.
Verder succes met je aankoop en hoop dat je er veel veilige kmters mee mag maken.
links en rechts in de wielkasten rand zitten 2 schroeven (kruis) onder de bumper zit deze vast met kunstof dingen. en als je de klep open maakt zitten net onder de rubber 4 dopjes, als je die weg neemt zitten hier nog torx schroefjes achter.
cv module zit achter het paneel bij de voetruimte aan de bijrijderskant. merk kiekert.
Een sleutelmaker kan de goede binnenbaan sleutel bestellen anders is deze wel bij de dealer los te koop.
Wat je ook kunt proberen is de baard van een van de oude sleutels gebruiken.
Doorzagen.
Noord Holland dan zit je bij Ral (Ralph) in de Buurt. Hij wordt op het oop de omega dokter genoemd.
idd motorcode en of de auto voorzien is van electronisch gas pedaal of gewoon met gaskabel is.
@Famempeters wrote:
ik heb bij mijn b2 ook het schermpje vervangen en moest ook ff langs de Opel 25€ en 5 min binnen om deze te laten inlezen ?????? wat ze daar dan ook onder verstaan .
dus ik denk geheim van de smid ?????
Bert
Is geen geheim. Is beveiliging waardoor bij inbraak en diefstal de set (radio en scherm) niet apart verkocht kunnen worden omdat ze gekoppeld zijn.
Er zit een code in die het scherm aan de radio koppelt en andersom. Als je dit los koopt moet deze ook altijd los gekoppeld zijn en darna door een tech 2 weer met het nieuwe deel gekoppeld worden.
De kabel onder het reservoir uit komt is die van de melding van het koelvloeistof peil. De losse is van de motorkap sensor van het alarm wat bij jou niet ingebouwd is.
Sensor in het tankje idd overleden. Tankje in het geheel vervangen. Sensor is niet los te vervangen.
Auto uitgelezen met lopende of stilstaande motor?
En wat zijn we er nu mee opgeschoten?? Is een dag in het nieuws geweest en daarna niets meer.
automaat van de omega wordt niet mede gestuurd door de ecu maar heeft een eigen ecu.
Denk ook niet dat het kdfi verhaal iets gaat worden.
Geen idee. Ik ben er nog niet aan toegekomen om mijn diesel te laten chippen en het ook nog niet gevraagd.
Durf je zo geen suggestie te geven.
Wat je eens kunt doen is op de link in mijn onderschrift je aan te melden en daar ook je vraag te stellen.
Bij een auto is het lastig een probleem te lokaliseren door dat het geluid doordreund.
De cardanas kun je volgens mij wel uitsluiten. Het enige wat daar geluid kan maken is het cardan lager. Maard dit geeft bij zowel optrekken als ook afremmen. Diff kan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
wat voor soort geluid is het?
Bij een diesel raden ze zeker af om de egr af te doppen. Bij chiptunen wordt zelfs de egr gebruikt door de tuners
aftermarkt radio is af te raden met bose ivm met andere aansturing van de soundprocessor.
Lmm meter alleen origineel gebruiken. Deze motoren staan erom bekend dat aftermarkt heel vaak storing geeft. Heb er hier al verschillende gehad waarbij sensor overleden was en vervangen door aftermarkt en 9 v/d 10 lipe nog steeds met problemen. Na vervangen door origineel was het euvel verholpen.
Stappenmotor kun je goed schoonmaken met remmenreiniger. Tevens de carterontluchting even nakijken op verstopping van de slangetjes
Deze zijn aangesloten achter op het inlaat plenum. In de grijze cirkel.
SAFE heeft te maken met de radio niet met de motor. Als het mm lampje blijft knipperen wil dat zeggen dat de startonderbreker actief blijft en waarschijnlijk de injectie of ontsteking niet aanstuurt.
Zoals aangegeven even de reserve sleutel gebruiken om te testen. Start de auto dan wel zul je in de andere sleutel de transponder moeten nakijken ( klein zwart blokje)
Start de motor niet zul je het moeten zoeken in de zender die ergens rond om de stuurkolom zit.
Welk type omega is het?? een b1 of b2???
Bij een b1 vier rondjes. Geeft dit aan dat een lampje kapot is. Hiervoor staat een how too in het gelijknamig topic.
-
AuteurBerichten