omega start niet meer!

Forumindex Forums Modellen Omega omega start niet meer!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262915
    erikomega
      Lid sinds:
      28 December 2013

      Beste,

      Ik ben van vectra 1.6 uit 98 over gestapt naar een Omega 2L 16v uit 1995.
      Hij zag er goed uit, liep goed.

      Ik heb er een week probleemloos mee gereden.
      Ik ben savonds thuis gekomen en sochtends starten die niet meer.

      Vandaag uit laten lezen en hij gaf aan (onderbreking brandstoftoevoer).

      Pomp werkt gewoon en er komt benzine tot aan de injectie.
      Het mm lampje blijft knipperen en er stond in het scherm SAFE.
      Ik heb nieuwe batterijen in de afstandsbediening gedaan en de relais van de pomp en injectie? vervangen. Rode en Blauwe langs elkaar.
      Het SAFE is nu verdwenen maar lampje knippert nog en start nog niet.

      Iemand enig idee? Ik weet niet waar ik het moet zoeken.
      Eventueel iemand die hem nog eens uit kan lezen?

      #18202884
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Het vaker posten van 1 bericht in verschillende forum delen is niet toegestaan, daarom is het tweede topic in motoren verwijderd.

        #18202885
        erikomega
          Lid sinds:
          28 December 2013

          ok geen probleem!
          zoals je ziet ben ik hier nieuw dus weet nog niet hoe alles werkt en wat er aan regels gebruikt worden.

          HEb je eventueel nog antwoord op mijn probleem?

          #18202886
          my ride
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2010

            als je dit zo leest zou je toch denken dat de startblokkering blijft hangen.
            worden de injectoren wel aangestuurd?

            of is het probleem inmiddels opgelost?

            #18202887
            remutr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 August 2012

              Is “safe” niet een noodprogramma waar hij in loopt.

              Wat doet hij als de accupolen even los maakt en na een minuutje weer aansluit? gaat je mm dan uit?

              #18202888
              erikomega
                Lid sinds:
                28 December 2013

                Safe is volgens mij van de startonderbreking.
                Na nieuwe batterije in de ab en opnieuw inlezen is het ‘safe’ weg…

                vandaag andere brandstofpomp ingezet van een vectra 1.6 (is dus gewoon precies dezelfde).
                accupolen al meerdere keren losgehad en tegen elkaar aan gehouden.

                Ik denk nu zelf ook aan injectoren maar daar kan ikzelf ben ik bang niet veel mee.
                hoe weet ik of ze aangestuurd worden? en/of niet verstopt zitten.

                als ik de luchtfilter loshaal en doe er wat benzine boven in dan start die wel even. maar lijkt of die niets aanzuigt of dat ze inderdaad niet reageren.

                oude brandstofpomp was wel degelijk kapot en dus heeft die even droog gestaan. is het nodig/mogelijk de leiding te ontluchten?

                #18202889
                erikomega
                  Lid sinds:
                  28 December 2013

                  mm blijft knipperen.

                  #18202890
                  remutr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 August 2012

                    Als je pomp goed is, is je brandstof filter niet vervuild?

                    Niet dat ik het met de auto gehad heb, maar wel met de buitenboord motor. Zat het zeefje helemaal dicht.

                    Probeer anders een ander brandstoffilter.

                    #18202891
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      Als het mm lampje knippert dan is er een probleem met de startblokering.

                      Reserve sleutel pakken. Werkt het dan nog niet, en blijft het mm lampje dan nog knipperen.
                      Dan is er een probleem met andere componenten van het systeem.

                      Je auto zal gewoon moeten starten zelfs zonder batterij in de sleutel.
                      Er zit een kleine chip in de sleutel die door een ring achter het contact slot herkent wordt.
                      Wordt dit herkent dan schakels de ecu de injectoren in. Wordt de chip niet erkent dan worden de injectoren niet aan gestuurd. De brandstof pomp blijft wel werken . Evenals de ontsteking.

                      #18202892
                      Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 September 2007

                        SAFE heeft te maken met de radio niet met de motor. Als het mm lampje blijft knipperen wil dat zeggen dat de startonderbreker actief blijft en waarschijnlijk de injectie of ontsteking niet aanstuurt.

                        Zoals aangegeven even de reserve sleutel gebruiken om te testen. Start de auto dan wel zul je in de andere sleutel de transponder moeten nakijken ( klein zwart blokje)

                        Start de motor niet zul je het moeten zoeken in de zender die ergens rond om de stuurkolom zit.

                        #18202893
                        TWA
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 June 2010

                          juiste uitleg hierboven :thumb

                          #18202894
                          erikomega
                            Lid sinds:
                            28 December 2013

                            wat kan ik hiermee doen?

                            ik heb er geen reserve sleutel bij.

                            ik heb een losse sleutel en een aparte ronde ab.

                            toen ik hem kocht lag de ab er in, die heb ik er na een aantal dagen uitgehaald en bij de sleutel gehangen.

                            is er een manier om langs de onderbreking af te gaan om zo te zien of het idd hier aan ligt en bijvoorbeeld de startonderbreking te verwijderen?

                            met uitlezen gaf hij ook aan dat er een onderbreking in de brandstoftoevoer zit.

                            Is het eventueel mogelijk dat de injectoren verstopt zitten? hij wil heel afentoe bijna aanslaan.

                            #18202895
                            erikomega
                              Lid sinds:
                              28 December 2013

                              ik heb trouwens ook de sleutel een aantal keren ge’reset’.
                              er zit een bolletje bij de binnenspiegel. binnenverlichting knipperde dus dan zou dat goed moeten zijn.
                              zit de ontvanger van de onderbreker ook daar of zit die echt bij het contactslot?

                              #18202896
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                @erikomega wrote:

                                ik heb trouwens ook de sleutel een aantal keren ge’reset’.
                                er zit een bolletje bij de binnenspiegel. binnenverlichting knipperde dus dan zou dat goed moeten zijn.
                                zit de ontvanger van de onderbreker ook daar of zit die echt bij het contactslot?

                                Ontvanger zit alleen bij het contactslot.
                                startblokkering is niet te omzeilen. dit zit in je ecu weg gewerkt.

                                de makkelijkste manier is om te kijken of het de startblokkering is.
                                Om een andere ecu met ring achter contactslot en sleutel te vinden.

                                Ik weet bijna 99% zeker dat het probleem bij de startblokkering zit.

                                #18202897
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Startonderbreker bij Omega-B tot 1995 gaat via een Infra rood Afstandsbediening, als deze bediening niet werkt start de auto niet, deze gaat niet middels een transponder en lezer bij het Contact slot.

                                  deze sleutel:

                                  deze losse AB:

                                  Willem

                                  #18364978
                                  Henkykadett
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 March 2019

                                    <p style=”text-align: left;”>Is dit te omzeilen? Zit met het zelfde probleem</p>

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.