Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update gedaan heb over mijn calibra.
In de tussentijd zijn er toch weer wat dingen aan gebeurt.
Wielkuipen voor gelast. zowel links als rechts.
Rvs uitlaat vanaf katvervanger en nieuwe Remus einddemper. (gemaakt bij kiwi parts)
Nieuwe bmc cda airbox.
remmerij rondom vervangen brembo schijven pagid blokken.veerpootbrug opmaat laten maken en rood laten coaten. deze paste niet vanwege de luchtmassameter. deze is door het lexmaul inlaatspruitstuk verder na voren gekomen. (gemaakt door kiwi parts)
calibra inmiddels 70/50 verlaagt en schokdempers incl toplagers vervangen.
Dakraam mechanisme vervangen deze was stuk. meteen zonnekleppen met spiegels en lampjes ingebouwd.
Remklauwen maar eens rood geschilderd, oogt toch iets mooier.
set 17″ azev’s c opgemaakt. Deze alle 4 laten richten en opmaken. (stoeprandschade er uit laten halen en randen weer mooi afgerond)
Daarna de velgen zilver laten coaten en 4 nieuwe logo’s vanaf de fabriek laten komen.
Voor 8j met 195/40 r17 toyo proxes 4
achter 8,5j met 195/40 r17 falken ziexwil best wel keer voor je meezoeken maurice!! kan eens bij vrienden van me vragen of die een leuke set weten te staan.. aangezien vw juist veel in 5×110 heeft voor onder de gti’s etc.
ik heb nou een siliconenslang.. die zuigt de slang niet meer dubbel.
had toevallig straks even een ander toppic gevonden wat hier overigens ook over gaat.http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=169551
klinkt hier als een bekend kwaaltje??kreeg tip om een keer met haarlak rond het inlaatspruitstuk te spuiten kijken of de motor dan even feller gaat verbranden.
dat eens proberen. de slangen lijken verder allemaal dicht te zijn.Bij ta technix mag je de schroefset wel zelf in elkaar knutselen. Heb ik na gevraagt in essen. Dat met statiegeld klopt indd.. Afperse heb ik ook gehoord. Heb nu ook korte dempers ma heb setje 60/40. Kon die toen voor een mooi prijsje overnemen. Waren ongebruikt en kwamen failiesement opkoop af. Ma was de opties voor verlagen eens aan het bekijken.
indd heel veel hetzelfde.
ik hoor het wel!
iemand uit belgie vertelde mij dat het gewoon past. ludo aerts, weet niet of iemand hem kent. woont vlakbij roermond de grens over
had zelf ook al een vermoeden dat het er waarschijnlijk niet op berekend was..
het maximale dat je een calibra met veren kan verlagen is 70/60. maar dan moet je een set 70/50 en set 60/60 kopen..
beetje onhandig..veren van een astra f passen ook onder een calibra?
dacht mis is er iemand geweest die het uitgeprobeerd heeft.
die kadet die is van hun. maar had me auto daar altijd in de straat staan.
@rossifan46 wrote:
@j3113 wrote:
@rossifan46 wrote:
Die rode lijkt veel op mijn calibra, degene waar ik hem van kocht zei dat de irmscher spullen er vanaf de fabriek al op zaten:
komt deze toevallig uit udenhout?? meen m daar voor n half jaar geleden nog gespot te hebben.
Ja klopt is mijn auto. Hij is nu helemaal champagne kleur.
Heb je mijn calibra vast wel eens in de weekende in udenhout zien staan… paar straten verderop… langenhof 1.
@rossifan46 wrote:
Die rode lijkt veel op mijn calibra, degene waar ik hem van kocht zei dat de irmscher spullen er vanaf de fabriek al op zaten:
komt deze toevallig uit udenhout?? meen m daar voor n half jaar geleden nog gespot te hebben.
@gsi rudi wrote:
ik ken deze problemen heb ik met beide gsi ook gehad. Bij de hb kwam het door het alarm wat naderhand was ingebouwd, alarm los gehaald geen last meer van gehad. Bij de cabrio lag het aan de bagageruimteverlichting en stekkertje losgetrokken. geen licht in kofferbak, maar ook geen lege accu meer.
Voor de mee lezende dievengilde onder ons ander alarm ingebouwd wat niet de accu leeg trekt.
ik moet voor het allarm dan een keer kijken hoe deze er tussen is gebouwd. kan namenlijk (uit ervaring van andere) gruwelijk tegenvallen. het beste is de om de stroomverbruiker te kunnen meten. zodat ik het zeker weet.
iemand mis de ervaring met een deffecte boordcomputer die stroom verbruikt aangezien die van mij niet 100% naar behoren werkt.( mijn klok zit hier ook in verwerkt)
29 augustus 2012 om 08:44 In reactie op: motor schommelt in toeren en uitlaatgassen stinken #18056821@RISL wrote:
Ik heb je topictitel weer terug veranderd, zodat anderen het topic ook kunnen vinden als ze dit probleem ondervinden.
oke :thumb
28 augustus 2012 om 20:25 In reactie op: motor schommelt in toeren en uitlaatgassen stinken #18056819gescheurde vacuumslang bij stappenmotor. kon het straks duidelijk horen. gasklephuis ook msar eens na kijken
Heb de motor ruimte maar even iets netter ingedeeld een een siliconen slang besteld.
28 augustus 2012 om 09:47 In reactie op: motor schommelt in toeren en uitlaatgassen stinken #18056818@sander2.5v6 wrote:
Kan goed zijn dat het nog steeds de positie sensor is! Als de sensor waarde voor stationair afgeeft en de gasklep staat nog voor een kwart open dan kan de ecu dat niet verwerken. Misshien ander gasklephuis monteren?
Ook kan je hem nu eventjes aan opcom hangen en sensor waarde bekijken, en de stand van de klep.ik heb 1,5 week lang nergens last van gehad. reed perfect. mijn positie sensor is wel een schakelaar. weet niet of je daar nog een voltage waarde van kan aflezen. kan hem uit laten lezen. maar wat moet daar uit komen?
28 augustus 2012 om 09:44 In reactie op: motor schommelt in toeren en uitlaatgassen stinken #18056817Ben zaterdag Met Niels en emiel, s middags ook even weeste kijken.
was een warme dag, helaas hadden we niet veel tijd dus hebben we maar een ronde met de auto gemaakt om nog snel alles te kunnen zien.
ga me best doen er volgend jaar langer te zijn!
Zag er verder erg netjes verzorgt uit! :thumbuphet probleem met de gaskleppositiesensor is opgelost. bleek dat het gasklephuis dat bij de lexmaul zat niet samenwerkte met mijn computer ik had een andere sensor. zojuist het huis omgezet en indd motorstoringslampje weg en hij rijd heerlijk!
Lexmaul gemonteerd:
Mijn calibra had eerst de breede sensor op het gasklephuis zitten. nu heb ik op mijn c20xe een lexmaul gebouwd met ander gasklephuis, met dus een smalle sensor. die sensor gaf storing die bleef aangeven dat deze dicht staat met gasgeven (uitgelezen met tech1). sensor vernieuwd maar probleem blijft. nu denk ik maar eens de oude sensor proberen. ik wilde al kabels gaan nalopen op kabelbreuk.
maar dit is iets eenvoudiger te testen
De lexmaul is inmiddels ook gemonteerd en de stappenmotor schoongemaakt. was een lang karwei, zijn er toch haast 5uur mee bezig geweest om alles aan te sluiten. nou is het losmaken van het spruitstuk de meeste ellende. dynamo zat in de weg. deze losgemaakt, maarja maak deze dan weer eens vast. de multiriem eraf gelopen. heel wat ergernissen. ook luchtfilter paste niet meer, daar nog wat op gemaakt snel( aansluitslang inmiddels besteld)
ook geprobeerd de carter ontluchting op gasklephuis af te doppen en de ontluchting naar beneden de auto te laten lopen. helaas kan c20xe niet fatsoenlijk lopen. alleen maar witte rook. carter ontluchting dus weer terug geplaatst en probleem was opgelost.
toen hadden we nog een motorstoring. ik kon niet meer dan 2000rpm maken met rijden dan stotterde en happerde die. ook stationair bij 2000rpm haperd die.
nu zat ik al aan kabelbreuk te denken want na het uitlezen kwam er uit dat hij continu denkt dat de gasklep dichtstaat. als je de stekker eraf haalt dan zegt die dat de gasklep openstaat.nu las ik net op het forum dat er 2 type sensors zijn. een breede en een nieuwe. nu heb ik dus de lexmaul met ander gasklephuis overgezet. met een andere sensor. heb de sensor al vernieuwd maar wilde niks baten.
ik kan nu nog even mijn oude sensor er in zetten (deze kan ik alleen niet vastzetten want schroefgaten passen niet.) om te testen of hij dan wel signaal krijgt.
ook nog even een middendemper geplaats (had middendemper vervanger) maar heb een blikkerig geluid nu.. beetje vervelend.
nog genoeg dingen om mee vooruit te kunnnen.
zal snel even foto’s update doen
heeft iemand aansluitschema van de ecu? dan weet ik zkr wat de juiste pinnen zijn
net uit laten lezen en hij zegt dat de gasklep dichtzit als je gasgeeft. ook geeft hij dan motorstoring. kabel eraf en hij zegt dat klep openstaat. wss kabelbreuk. dus wordt kabels knippen en doormeten en boosdoener vervangen als dat het is.
@Vannos wrote:
Mooi.bedankt..heb compo setje van soundstream gescoord
heb zelf ook soundstream composets er in zitten. heb achter alleen houten platen gemaakt om de speakers in de bevestigen. hierdoor heb je meer stevigheid en krijg je er meer lagere tonen uit. voor moet ik nog steeds een keer houten ringen maken die de plastic kapjes gaan vervangen want ook hier krijg ik teveel verlies van lage tonen.
Hier wat foto,s
Kenteken lichten
kun je mij vertellen waar je deze kapjes gehaald hebt? ik ben er ook opzoek naar geweest maar kon ze destijds niet meer vinden.
pm me maar!Zaterdag middag ben ik ook aanwezig! dan komen we ook even een kijkje nemen. hopelijk is me calibra dan ook klaar, van de week nog even de laatste puntjes op de i zetten.
-
AuteurBerichten