opgelost! kan dicht

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) opgelost! kan dicht

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251430
    j3113
      Lid sinds:
      27 May 2009

      na het plaatsen van mijn lexmaul inlaat ging het motorstoringslampje branden. als je stationair gas geeft dan blijft het gas wel eens hangen. bij de 2000 toeren stotterd de motor. met rijden merk je dit ook hij wil niet meer. als ik de stekker van de gasklep positie sensor lostrek is storing weg. dan stotterd die niet en happerd die met rijden ook niet. nu heb ik al een nieuwe sensor gekocht maar het probleem is hetzelfde. nu dacht ik mis aan een kabelbreukje?

      mis dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad.
      hopelijk vind ik hier een antwoord

      #18056660
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Dan is het of wel inderdaad een kabelbreukje, of hij staat niet goed afgesteld. Bij een M2.5 moet hij een duidelijk hoorbare klik geven bij gas openen, en weer eentje bij voledig gas los. (trekken aan gaskabel met je hoofd er boven met de motor uit…)

        #18056661
        j3113
          Lid sinds:
          27 May 2009

          net uit laten lezen en hij zegt dat de gasklep dichtzit als je gasgeeft. ook geeft hij dan motorstoring. kabel eraf en hij zegt dat klep openstaat. wss kabelbreuk. dus wordt kabels knippen en doormeten en boosdoener vervangen als dat het is.

          #18056662
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            kabelbreuk zit meestal daar waar veel bewogen word, des dicht bij de stekker aangezien die best wel een scherpe hoek maakt.

            ff iets heel anders maar misschien toch van belang: neem aan dat je de sensor niet los van de gasklep hebt gehad.
            maar is het niet mogelijk om deze “verkeerd om” te monteren (heb ff geen gasklep en sensor voor handen dus kan het zelf niet controleren)

            #18056663
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Dan is je schakelaar stuk hoor, niet in de kabels knippen!! Hij moet namelijk verbinden in rust en verbreken bij gas geven. Blijft dus gewoon hangen…

              #18056664
              corsaracer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2005

                maar hij heeft al een nieuwe gekocht en probleem blijft???

                eens proberen met de kabel te bewegen in een andere stand?? kijken wat hij dan doet….

                #18056665
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Simpel, even de ECU stekker los en doorpiepen die hap! Zou dan sluiting in de bekabeling moeten zijn tussen pin 1 en 2… Of de ECU is naar de ballen…

                  #18056666
                  j3113
                    Lid sinds:
                    27 May 2009

                    heeft iemand aansluitschema van de ecu? dan weet ik zkr wat de juiste pinnen zijn

                    #18056667
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.