Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Dolby wrote:
Hebben deze banden maar category C bij nat wegdek?
Op mijn vorige Opel (Omega) had ik Michelins pilot Alpins, daarbij steeg het brandstofverbruik aanzienlijk, daar heb ik nu de nadruk wat meer op gelegd. Op mijn BMW had ik Dunlop Run-on-Flat banden die het al wat beter deden. Het was een keuze, maar op zich bevallen de nokians goed, zuinig met brandstof (6,3l/100km) hele aardige rijeigenschappen en ze slijten niet overmatig. En met nat weer doe ik het wat rustiger aan :thumbup
@alphox wrote:
Ja, is bij mij (2014-07) zelf lerend. Ik heb er 20″ onder geplaatst, met tpms die er nog nooit ingezeten hadden, en ik ben gaan rijden, 10min en toen op m’n werk geparkeerd, eind Vd dag startte ik hem en toen had ik weer waardes in m’n scherm :)
Klopt als een bus. Kom net van de dealer, die weet ook niet anders dan dat dit de procedure is. Je hoeft eigenlijk niets te doen het is zelf-lerend. Hij heeft hem nog even uitgelezen, met name de sensors. Sensors zijn zichtbaar voor de auto maar de typenummers matchen niet met wat de Insignia accepteert. Ook willen de sensors waarden leveren in psi en niet bar.
Ik weet genoeg, maar eens met de leverancier babbelen.Het is weer fantastisch :thumbdown
Het is alweer ff geleden, maar dan eindelijk de platins eronder :D
Wegens tijdsgebrek heb ik tot dit weekend op de winterbanden gereden.
Het zat natuurlijk weer tegen, 1 van de goodyears had een flinke hoogte-slag. dus dat werden nog 2 nieuwe bandjes.Ik vind het prima zo, met een ET waarde van 35 komen ze verder naar buiten dan de standaard ET 44.
Had weer niet goed opgelet en dacht dat het TPMS-systeem van Opel zelflerend was. Niet dus.
Auto 20 min stil laten staan, 10 min op contact en dan minstends 10 min rijden boven de 50 km/u staat er in het instructie boekje.
Dit werkt niet, symbool knippert 60 sec op dashboard en dan brand ie continue.Heeft iemand ervaring met het verwisselen/inleren van TPMS-sensors?
Heeft Opel geen accusensor? Daar kan de melding vandaan komen.
@Rottentweetie wrote:
Nu heb ik al het een en ander opgezocht en wat research gedaan en het schijnt dat er achterop de radio van de Insignia geen uitgangen lopen voor een eventuele subwoofer. (RCA) Nu heb ik daar wat anders op gezien en besteld. Dus dat probleem is opgelost.
Interessant! wat heb je precies besteld?
Voor de in en uitschakeling van de versterker zou je een stuurstroompje kunnen aftappen van bijvoorbeeld de sigarettenaansteker.
Krijg je zo’n recall automatisch? of moet je een site bijhouden?
Nu het wat kouder is, draait de mijne 1200 bij koude motor? eens op temp zakt ie weer naar 750-800.
1200 vind ik wat nutteloos hoog …Wel gaaf zo’n ander thema :thumb
Is dat heel moeilijk of valt t mee?Iedereen bedankt :D En het blijkt maar weer, iedereen weet wel iets of komt met zinnige opmerkingen :thumb
Totaal niet bij nagedacht dat gepolijste velgen niet zo handig zijn voor een wintersetup …
Ik kan natuurlijk ook nog de zomerbanden op de platins doen en dan de winterbanden op de standaard set die er nu onder zit :hmmz allebei 19 inch :hmmzZijn de standaard LM-velgen dan beter bestand tegen de winter ?
@hpp wrote:
Je ziet af en toe mooie auto’s rijden met van die lelijke stalen, zwarte velgen eronder. Ik vind dat niks.
Inderdaad. Dat vind ik ook niks.
Een probleemloze auto rijdt het best :thumb
En nu … genieten.Ik zou nu eerst met geen foutcodes de tuning terugzetten naar standaard en dan kijken of noodloop terug komt.
Hoe is het met je luchtfilter? Al eens een nieuwe schone geprobeerd? Brandstoffilter?
Zit er misschien een scheur in je intercooler of ergens in het gedeelte waar turbodruk komt?
Hoe is het met de carterontluchting, ik weet niet of hier een filtertje inzit maar het zou kunnen …
Komt de motor wel correct op bedrijfstemperatuur …Ook zou je samen kunnen gaan rijden met iemand naast je die met Opcom diverse sensoren live kan bekijken op afwijkende waardes.
Genoeg om zonder foutcodes na te kijken.
Succes :thumb
Ik heb dat ook eens overwogen, na inbouw van wegklap-trekhaak.
Dealer vertelde dat dit erg lastig gaat worden, het is niet alleen de trekhaak. De ABS regelunit is anders en er komt ook nog een stuurkast bij, laat staan het programmeerwerk.
Weet waar je aan begint :thumbWrc1, heb jij startknop op je Insignia?
Zo. Ik ben sinds vrijdag weer terug op het Opel nest, met:
3 jaar een BMW 5-er gereden, en vele €€€ aan reparatiekosten verder, een keus gemaakt.
Tis een 4 deurs uit okt 2013, 25dkm, met nagenoeg alle toeters en bellen.
Ben heel tevreden :worsKan niet.
Wat betreft de 2 telefoons:
Het lijkt mij dat dat niet gaat, 1 toestel tegelijk. Dit wordt na het koppelen ook opgeslagen op de sleutel. Je vrouw rijd dan met de andere sleutel waar haar telefoon op opgeslagen staat.De achteruitrijcamera is niet standaard op een cosmo?
Na-inbouw zal misschien mogelijk zijn, gaat je redelijk wat kosten schat ik zo. Daarvoor kun je het best even langs een dealer gaan.Jongens jongens .. Het is ook overal hetzelfde :thumb
Mijn huidige bolide is ook ontdaan van, nou ja, alles in de uitlaat zeg maar :D EGR, DPF en de kat zijn allemaal weg, vanaf de turbo’s is het een open traject totaan de sportdemper.
Rijd fantastisch, probleemloos :thumb
Maar : http://www.autoblog.nl/nieuws/er-komt-een-verbod-op-het-verwijderen-van-roetfilters-78450 ben al gewaarschuwd, “volgend jaar keur ik deze wagen zo niet goed”Hou er ff rekening mee als je je roetfilter laat leeghalen, is een duur grapje :thumb
Veelal is afhankelijk van het type van je ingebouwde radio. Post dat eens..
Thanx voor die tip Hageth :thumb
Antenne in de achterruit is niet de beste plek. Constructie foutje ?
17 september 2015 om 11:01 In reactie op: Automatisch inklappen spiegels sportstourer 2014 mogelijk? #18296348Als je electrische stoelen hebt, kun je ze inklappen met de afstandsbediening. Na vergrendelen nog een keer 1 sec vergrendelen drukken.
Uitklappen doe je door na ontgrendelen nog een keer 1 sec op ontgrendelen te drukken.
Als je ze hebt ingeklapt met knopje in de deur, kun je ze niet uitklappen met de afstandsbediening.
Tenminste dit is wat er in het instructieboekje staat.Weet iemand toevallig of zo’n opcom ook bruikbaar is op Insignia’s van sept 2013 en nieuwer?
:wors
Thanx :D
Het is echt wat ze zeggen: Freude am Fahren.
Het is natuurlijk niet te vergelijken met een Vectra, nieuwprijs van de bimmer was 7 jaar geleden ruim een ton maar man man wat een bak! -
AuteurBerichten