Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Draadbreuk, bekend euvel. Hebben (bijna) alle Zafira’s last van.
Deur open en dan beschermhoes open maken, grote kans dat daar een aantal stuk zijn.a of b? In het laatste geval zou ik kunnen helpen.
Je kunt het rempedaal+gaspedaal intrappen en dan sleutel op contact zetten (niet starten!, versnelling in de vrij). Na een paar seconden komt in de km teller codes. Zijn die allemaal 0 dan zijn er geen foutcodes opgeslagen.
Zitten die er wel in dan hoeft dat niet ernstig te zijn maar die zou ik de garage wel laten oplossen.Ook een eventuele airo goed testen, maximaal laten koelen. Airco reparaties zijn vaak vrij kostbaar.
succes met de keuze.
die kit zit in ieder geval bij de Zafira B rechtsachterin.
Bij de Zafira A weet ik het niet zeker, maar je zou eens onder de auto kunnen kijken. Het zou kunnen dat die daar in een rek hangtVolgens mij is een reservewiel een optie (met beugel onder de wagen).
Nu zit er volgens mij een compressor + een spuitbus bij de auto om de band te dichten en op te pompen.Als je wel een reserveband wilt dan even op marktplaats kijken of er één wordt aangeboden.
@Marcel28 wrote:
Probleem wat ik helaas nog wel blijf houden is dat mijn stuurwielbediening slecht werkt. Toeter doet het niet goed als verlichting aan staat, en ook bediening van radio werkt niet goed.
Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt, en hoe ik het kan oplossen?
Groetjes,
MarcelIk had hetzelfde probleem ook. Ik dacht dat er een klem in de stuurkolom geplaatst wordt waardoor dit probleem wordt opgelost. De Opel dealer kan aan de hand van het kenteken zien of dit al dan niet is gebeurd (dacht ik). Als het nog wel moet worden uitgevoerd dan is dat gratis.
Maandag bij de airo dokter geweest. Systeem was nog prima op druk, helaas airco pomp overleden.
Keuze was een orgineel nieuwe of een kwaliteits imitatie. Uiteindelijk voor de laatste gekozen.ruim 500 euro exl. BTW verder :shock:
Maar ja, het is wel heel prettig dat de ECC dan weer werkt.wat ik dan vaker lees op dit forum: EGR die vervuild is.
Weet ook niet of je dit met een opcom kunt uitlezen.Je kunt de foutcodes ook op het display van de km teller aflezen.
Rem+gas pedaal helemaal intrappen en dan alleen op contact zetten (voor de zekerheid wel even in de vrij zetten)
Als er foutcodes zijn opgeslagen dan komen die op je km teller.
Met behulp van deze code(s) kan je op het internet of dit forum wel een idee krijgen.ok, dank voor je antwoord! Ik ga me erin verdiepen.
Ik kreeg geen codes met de gas/rem en dan op contact. Zou je dit ook met een opcom kunnen uitlezen of resetten?Allen, bedankt voor de info!
Heb het setje dat ik eerder noemde niet gekocht. Heb sinds vrijdag 16 inch setje gekocht die ook onder een Zafira b hebben gezeten. Op de velg stond H2 en de et waarde 37 en dat heb ik nu ook.
Vrijwel nieuw dus moet nog even mee kunnen. Nu nog kijken of ik ergens velgdoppen kan ritselen, zwart staal is ook maar zo zo.31 mei 2013 om 06:34 In reactie op: Instellingen wijzigen en programmeren met opcom opel zafira #18148078Lijkt me ook erg handig.
Één funktie heb ik zelf ook gedaan: speedlock. Volgens mij heb je wel het kaartje nodig van je auto met de code.
start opcom programma , click op diagnose , kies het bouwjaar van je auto , kies welke auto , kies carrosserie , kies REC , click op programmering , click op programmeer variant configuratie , toets veiligheidscode van je auto in , click op volgende , zet snelh.afhankelijke vergr. op aanwezig , click dan op programmeren , alles afsluiten. opcom uit auto .
deurvergrendelingsknop in auto 5 sec. inhouden tot je een piep hoort.
speedlock is nu ingeschakeld , speedlock uitschakelen zelfde knop weer 5 sec inhoudenDeze info is is afkomstig van Sharky, zie dit draadje:
viewtopic.php?f=187&t=154427&p=2000945&hilit=opcom+zafira#p2000945Update: de airco blies geen koude lucht meer. Amper één jaar geleden opnieuw laten vullen en nu deed hij niets meer.
Na een airco specialist gegaan. De grill eraf en toen bleek dat een deel van de condensor afgebroken was. Oorzaak was volgens de monteur pekelwater, dat tast het aluminimum aan en uiteindelijk gaat het stuk.
Ook zag hij een kap van de airco pomp los liggen, een boutje was foetsie en had ik geluk dat het kapje er nog lag.
Na een eerste prijsopgraaf (slik) kon er gelukkig nog 30% van de condesor af. Dat scheelt toch wel weer (totaal 300 euro, inclusief vullen en montage).
Wel top dat ik direct een leenauto kreeg waar ik niets extra voor hoefde te betalen.Het is nu in elk geval weer lekker koel :thumb
@ saabsopel: volgens mij kan je de knop settings gebruiken (=instellingen vd radio/navi etc). Daar kan je volgens mij instellen welke stand het display moet hebben.
Ik zal het zelf ook nog even bekijken.Achterlichten hoeven er niet uit. Bumper verwijderen vond ik wel lastig, wij hebben het met zijn tweeën gedaan. Het klikt allemaal net vast op nokjes en uitsparingen.
Inderdaad moet je de schroeven losdraaien, oa bij de wielkast.
Ik moest nog wel een doorvoer gat boren voor de kabelboom.
Succes.Bekleding verwijderen is niet nodig. Links achter in de auto kan je een plastic klep openen. Dan zie je een printplaat waarop je de stekker in kunt stoppen. Die stekker is een verloop tussen de kabelboom en de printplaat.
Ik hoefde niets aan de melden bij mijn Zafira B.
Ik heb een gebruikte trekhaak gekocht. Op het internet kan je op merk en het type de handleiding meestal wel vinden. Bij mij stonden daar ook duidelijke tekenening bij. -
AuteurBerichten