Instellingen wijzigen en programmeren met opcom opel zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Instellingen wijzigen en programmeren met opcom opel zafira

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258214
    udo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2007

      Hallo,

      Misschien zet ik hier wel een verkeerd item neer en moet dit bij de opcom zelf staan.
      Ik hoor dit dan graag.

      Wat mijn vraag is.
      Ik lees veel op dit forum en ben ook al aardig wijzer geworden in sommige zaken mbt installeren en uit elkaar halen van zaken.
      Wat me echter opvalt is dat er voor wijzigingen qua instellingen voor je auto te weinig info is, of dat er veel bij andere items staat.
      Teveel doorelkaar en veel zoek en geluk dat je info krijgt.

      Is het mogelijk dat er iemand die ervaring heeft met de opcom eens stapsgewijs uitleg doet wat je wel en wat je juist niet moet doen als je aan de opcom begint.

      Ik ben in het bezit van een opel zafira uit 2008, en zou graag eens stapsgewijs uitgelegd zien hoe je bijvoorbeeld:
      – functies van ab kunt veranderen of toevoegen
      – comfortinstellingen voor je ramen aan of uit zet
      – alarmfunctie anti theft aan of uit zet
      – fouten uit kunt lezen

      Ik ben wel aardig technisch maar om nu een apparaat aan je auto te hangen en te gaan gokken dat je auto het straks ook nog doet……..

      Graag hoor ik van een expert !!!

      #18148078
      Harry1969
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 June 2012

        Lijkt me ook erg handig.

        Één funktie heb ik zelf ook gedaan: speedlock. Volgens mij heb je wel het kaartje nodig van je auto met de code.

        start opcom programma , click op diagnose , kies het bouwjaar van je auto , kies welke auto , kies carrosserie , kies REC , click op programmering , click op programmeer variant configuratie , toets veiligheidscode van je auto in , click op volgende , zet snelh.afhankelijke vergr. op aanwezig , click dan op programmeren , alles afsluiten. opcom uit auto .
        deurvergrendelingsknop in auto 5 sec. inhouden tot je een piep hoort.
        speedlock is nu ingeschakeld , speedlock uitschakelen zelfde knop weer 5 sec inhouden

        Deze info is is afkomstig van Sharky, zie dit draadje:
        viewtopic.php?f=187&t=154427&p=2000945&hilit=opcom+zafira#p2000945

        #18148079
        udo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2007

          Bedankt Harry1969, deze wilde ik nog vragen, en nu je het zo duidelijk uitlegt, denk ik dat dat mij wel lukt.
          Heb de opcom besteld, hopelijk komt deze snel binnen.

          #18148080
          udo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 January 2007

            Ben sinds vandaag ook een bezitter van een op-com.
            Maar ja, waar begin je en wat gaan we doen.
            Nu ben ik eerst ‘droog’ gaan oefenen en heb alvast een menustructuur overgenomen (zie hieronder).
            Misschien hebben anderen er ook iets aan.
            Misschien dat we via deze topic eens in kunnen vullen waar we wat vinden in de op-com, scheelt veel zoeken.
            Ik ben in het bezit van een opel zafira uit het jaar 2008, met een 1800, 140pk motor
            Daarom heb ik dit ook ingevuld, maar ik denk dat dat qua type niet veel zal verschillen waar de zaken staan.
            Dus mijn oproep aan iedereen !! Wie kan me helpen in te vullen waar wat staat.

            Tot nu toe wat ik graag wil veranderen:
            – Speedcontrol
            – Comfortschakeling
            – Alarm aanzetten
            – Verlichting stand schakelaar

            En wat ik graag zou willen weten: wat is bij transmission de verschillen en welke keuze mag je hier maken ?

            OP-COM menu structuur

            Diagnostics


            Automatic Vehicle Identification (kies voortuig) (2008) (8)


            Type Opel (Zafira-B)
            —- Vehicle
            – Car Identification
            – Module/ECU Presence Check
            – Vehicle DTC Information
            —-Engine
            – Keuze: Z18 XER
            —- Transmission
            – AF 40-6
            – AF 22-4
            – MTA (Easytronic)
            —-Chassis
            – ABS/TC/ESP ECU (Electronic Control Unit)
            – TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
            – EHPS (Electrohydraulic Power Steering)
            – Electric Power Steering
            – CDC (Continuous Damping Control)
            —-Body
            – PEPS (Open & Start)
            – Immobilzer
            – IPC ECU (Intrument Control Unit)
            – SDM (Airbag)
            – ECC (Electronic Climate Control)
            – ECC/SAC (Electronic Climate Control)
            – AHL/AFL (Headlamp Levelling)
            – PAS (Park Pilot)
            – EHS (Electrical Heater System)
            – CIM (Steering Column Module)
            – UEC (Underhood Electrical Centre)
            – REC (Rear Electrical Centre)
            – SLM (Shift Lever Module)
            —-Infotainment System
            – EHU (Entertainment Head Unit)
            – DIS (Info Display, TID, BID, GID, CID)
            – UHP (Mobile Phone Portal)
            – (DAB (Digital Audio Broadcast)
            Setting
            About the Program
            Exit

            #18148081
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              @Harry1969 wrote:

              Lijkt me ook erg handig.

              Één funktie heb ik zelf ook gedaan: speedlock. Volgens mij heb je wel het kaartje nodig van je auto met de code.

              start opcom programma , click op diagnose , kies het bouwjaar van je auto , kies welke auto , kies carrosserie , kies REC , click op programmering , click op programmeer variant configuratie , toets veiligheidscode van je auto in , click op volgende , zet snelh.afhankelijke vergr. op aanwezig , click dan op programmeren , alles afsluiten. opcom uit auto .
              deurvergrendelingsknop in auto 5 sec. inhouden tot je een piep hoort.
              speedlock is nu ingeschakeld , speedlock uitschakelen zelfde knop weer 5 sec inhouden

              Deze info is is afkomstig van Sharky, zie dit draadje:
              viewtopic.php?f=187&t=154427&p=2000945&hilit=opcom+zafira#p2000945

              Idem voor comfortsluiting, en licht varianten kan je bij de UEC of ECU vinden ook onder program varianten even zoeken of hij ertussen staat

              #18148082
              udo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2007

                @Opeltje17 wrote:

                @Harry1969 wrote:

                Lijkt me ook erg handig.

                Één funktie heb ik zelf ook gedaan: speedlock. Volgens mij heb je wel het kaartje nodig van je auto met de code.

                start opcom programma , click op diagnose , kies het bouwjaar van je auto , kies welke auto , kies carrosserie , kies REC , click op programmering , click op programmeer variant configuratie , toets veiligheidscode van je auto in , click op volgende , zet snelh.afhankelijke vergr. op aanwezig , click dan op programmeren , alles afsluiten. opcom uit auto .
                deurvergrendelingsknop in auto 5 sec. inhouden tot je een piep hoort.
                speedlock is nu ingeschakeld , speedlock uitschakelen zelfde knop weer 5 sec inhouden

                Deze info is is afkomstig van Sharky, zie dit draadje:
                viewtopic.php?f=187&t=154427&p=2000945&hilit=opcom+zafira#p2000945

                Idem voor comfortsluiting, en licht varianten kan je bij de UEC of ECU vinden ook onder program varianten even zoeken of hij ertussen staat

                Weet jij het verschil tussen de licht varianten ? Ik zie er 5 staan, maar heb geen schema welke nu wat doet.

                #18148083
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Nee ik zo niet, weet wel dat er een topic is op het forum over welke variant wat laat branden misschien even de zoek functie gebruiken.

                  #18148084
                  vfrmarcel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 December 2012

                    dank voor de lijst , ik heb hem ook net liggen maar geen tijd :( , zelfs de cd op de pc zetten nog niet gedaan
                    wil het alarm ook proberen in te schakelen maar ja dit weekend ook weer weg
                    ook leuk op de motor 3 dagen naar de ardennen , weekend daarop maar eens kijken

                    #18148085
                    vfrmarcel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 December 2012

                      dank voor de lijst , ik heb hem ook net liggen maar geen tijd :( , zelfs de cd op de pc zetten nog niet gedaan
                      wil het alarm ook proberen in te schakelen maar ja dit weekend ook weer weg
                      ook leuk op de motor 3 dagen naar de ardennen , weekend daarop maar eens kijken

                      #18148086
                      udo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 January 2007

                        Dacht zet hem even online. Ben een beetje zo’n freek.

                        #18489439
                        ray020
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 December 2022

                          Hoe moet ik met opcom mijn BOordcomputer afmelden nieuwe aanmelden inbezit van beide codea

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.