reservewiel?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) reservewiel?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273054
    slenderbender
      Lid sinds:
      28 December 2014

      Weet er iemand waar ik mijn reservewiel kan terugvinden op een Zafira van 2000, x18xe1?
      vertrek volgende week op reis en ik heb gezocht in men koffer…..maar niets gevonden buiten gereedschapsetje en driehoek.

      #18293012
      Harry1969
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 June 2012

        Volgens mij is een reservewiel een optie (met beugel onder de wagen).
        Nu zit er volgens mij een compressor + een spuitbus bij de auto om de band te dichten en op te pompen.

        Als je wel een reserveband wilt dan even op marktplaats kijken of er één wordt aangeboden.

        #18293013
        slenderbender
          Lid sinds:
          28 December 2014

          Waar zou die kit zich bevinden?

          #18293014
          Harry1969
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 June 2012

            die kit zit in ieder geval bij de Zafira B rechtsachterin.
            Bij de Zafira A weet ik het niet zeker, maar je zou eens onder de auto kunnen kijken. Het zou kunnen dat die daar in een rek hangt

            #18293015
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Bij de zafira A zover ik weet was dit geen optie maar standaard. Dit was nog in de tijd dat het normaal was dat een auto een reserveband aan boord had. De tijden van tegenwoordig slaat nergens op. De reparatie setjes van tegenwoordig is gewoon een woord rotzooi. Daar sloop je gewoon je band mee. Kun je nadat je de noodreparatie setje gebruikt hebt de band weggooien. dat spul maakt de band helemaal kapot. Terwijl je vaak nog een band kunt redden doormiddel van te plakken bij een banden zaak. Om ruimte en gewicht te besparen slaat nergens op. Ik zou zelf nooit op vakantie durven te gaan zonder een volwaardig reserve band bij me te hebben. Het kan je vakantie flink verknallen als je geen reserve band bij je hebt. En vooraal veel geld als iemand je moet komen helpen om een nieuwe bande te regelen.

              Bij de Zafira A zit het reserve wiel aan de onderkant naast de bezine tank (zeg maar waar de 3de zitrij is). Als je de kofferbak opent heb je vooraan een klepje wat je kunt open maken waar de gevaren driehoek ligt enzo. (zie foto1). Daar zit een bout die bout kun je met de sleutel die bij je krik zit waarmee je ook de banden kunt loshalen losdraaien dan komt de reserveband onder de auto naar de grond toe. (zie foto 2). Dan zit er nog een veiligheids koord die je moet losmaken (veiligheids koord) dan heb je de reserveband op de grond liggen. je kunt in die beugel maximaal banden t/m 17″Inch velgen terug plaatsen. Ik zelf heb 18’Inch banden en die past niet op de plek van het standaard reserve wiel.

              Foto 1 (kofferbak);

              foto 2;

              Deze bout kun je met de kliksleutel losdraaien zodat reserveband loskomt naar de grond toe;

              foto 3 Veiligheids koord;

              reserveband onder zafira A gehaald;

              succes ermee het gaat heel makkelijk. Ik zelf vind het een perfect systeem. Hebben ze goed overnagedacht.

              #18293016
              kadettcoupe1976
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2005

                ik heb nog wel een beugel en een reservewiel van een zafira A te koop.

                #18293011
                slenderbender
                  Lid sinds:
                  28 December 2014

                  Bedankt voor de mooie uitleg en bijgevoegde foto’s.
                  Straks auto kuisen en zal ik eens goed kijken naar reservewiel etc.

                  #18293010
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, slenderbender

                    Daar hoef je echt niet goed voor te kijken hoor!, daar kan je niet over heen kijken.
                    Als je op je rug gaat liggen, en trek je aan de bumper onder de auto, wordt je bijna gekust! :lol:
                    Als je dat rek niet ziet zitten, zit het rek er niet meer, heb ik zo maar het idee.
                    Want deze zit er standaard onder, zoals dolby ook al melden.

                    #18293009
                    bandido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2010
                      #18293017
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        @slenderbender, graag gedaan daar zijn we voor op het forum. Om proberen elkaar te helpen waar het kan. :thumb

                        @slenderbender wrote:

                        Bedankt voor de mooie uitleg en bijgevoegde foto’s.
                        Straks auto kuisen en zal ik eens goed kijken naar reservewiel etc.

                        #18293018
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          @kadettcoupe1976 wrote:

                          ik heb nog wel een beugel en een reservewiel van een zafira A te koop.

                          als deze ook op een zafira B past heb ik wel interesse :thumb
                          wel alleen de beugel eigenlijk want er komt 1 vd lichtmetalen velgen in te liggen.

                          #18293019
                          slenderbender
                            Lid sinds:
                            28 December 2014

                            Hallo allen.
                            De reis was goed verlopen en reservewiel niet nodig gehad.
                            Ben nu wel op zoek naar een goed setje nieuwe banden.
                            Ik twijfel aan ofwel regenbanden of winterbanden.
                            Welke raden jullie aan, merk en type, en reden waarom je ze aanraad?
                            Bedankt op voorhand.

                            #18293020
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              @Slenderbenden, Voor welke periode heb je nieuwe banden nodig? Voor de zomer of winter?

                              #18293021
                              slenderbender
                                Lid sinds:
                                28 December 2014

                                Zoek goede allround banden die zowel in droog als nat weer goed inzetbaar zijn.

                                #18293022
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Ik persoonlijk ben zeer te vrede met de Hankook banden betaalbaar en hele goede wegligging met droog en nat wegdek. Ze hebben ook het label A bij nat wegdek eigenschappen. en een C label voor brandstofverbruik. Heb zelf nu inmiddels mijn 2x set Hankook Ventus Evo2 K120 met alle tevredenheid. Had met mijn vorige set Hankook ventus Evo 40.000KM gereden.

                                  #18293023
                                  slenderbender
                                    Lid sinds:
                                    28 December 2014

                                    Hello G&G.
                                    Alles gaat goed met de Zafira inmiddels.
                                    Nu is enkel men L-zijspiegel, het glas gebarsten, hoogstwaarschijnlijk fietser tegen gereden.
                                    Waar kan ik een los glas bestellen, en hoe wordt dat bevestigd, dmv kleefbare zijde achteraan?

                                    #18293024
                                    Engee
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      13 November 2007
                                      #18293025
                                      slenderbender
                                        Lid sinds:
                                        28 December 2014

                                        Dag opel vrienden.
                                        Ik zit met een vraag.
                                        De sierlijsten, langszij de auto, en voor en achterkant, uit plastic hoogstwaarschijnlijk, zijn die 1, makkelijk te verwijderen, en 2, kan ik die laten overspuiten in zelfde kleur als mijn lichtgrijze carrosseriekleur?
                                        En ook, heeft er iemand ervaring met carwrappen, en een goed adresje, uiteraard liefst in België?
                                        Is dat goedkoper dan auto bvb laten herspuiten, of is het duurder?
                                        Als laatste, de autozetels zelf overtrekken, in leder, is dat aan te raden, of beter niet aan beginnen?
                                        Wil men Opel zoals je ziet een beetje gaan pimpen :-)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.