Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door HardcoreHell
Zou er ook een c20let inliggen :jerryIk denk een blok met iets meer vermogen dan een c20LET king:
Tunex, DDV Motorsport of bijvoorbeeld Ziptuning.
8 september 2009 om 16:13 In reactie op: Xenon in Calibra VERBODEN per 13-05-2009 en per november wee #17491610Nu nog zien of een agent de codering op je koplamp gaat nakijken in z’n boekje.. :angel
Na 4 jaar weet ik niet beter dan dat temperatuur kan oplopen tot minstens 100 graden. Precies zoals AsconaC20NE, mijn auto koelt ook nog wel 5 minuten na als ik een rit heb gemaakt. Naar horen zeggen komt dat doordat de Calibra de automaatbak dan afkoelt.
PS: Ik heb wel eens iemand aan de deur gehad die vroeg waarom mijn auto nog aan stond.. :jerry
origineel gepost door Pastra
Zojuist door mijn vader gespot:ft-xx-12, c20ne aut. uit 1992! al ruim 4 jaar dezelfde eigenaar!
Ik heb mijn Calibra V6 ook al ruim 4 jaar ;) Echter, hij staat nu te koop.
Doet zowel voor als achter het niet? Misschien schakelaar niet meer in orde?
origineel gepost door Gsifreak
Dank je wel, klopt achter mag hij nog wel iets zakken, alleen kan ik geen 60MM veren vinden:(..
Ik heb ook 60 mm veren achter, via http://www.dl-design.nl gekocht voor een aantal jaar terug. Als je auto er niet bij staat kun je ze ook een mail sturen. :thumbup
Bij mij is er geen storing te vinden, dat is na een diagnose bij de Opel dealer vastgesteld.
Het probleem is nog niet geheel verdwenen, laatst viel opeens weer uit op een recht stuk en toen ik de auto startte rook ik een koelvloeistoflucht in de auto. Kachelradiateur is voor 1,5 jaar terug nog vervangen.
Brandstof zou heel goed mogelijk zijn maar hoop dat het dan niet te pomp is.
origineel gepost door AsconaC20NE
tis wel een super nette auto, prijs valt nog wel mee hoor….als je zelf handig bent met schades, en alles al in kleur koopt.
nieuwe motorkap, koplamp, bumper, voorscherm, bumperbalk, radiator en wat kleine dingen. Er wordt genoeg calibra’s gesloopt wat je goede donordingen voor kunt gebruiken.
Calibra zelf lijkt mij een hele nette met niet al te veel kilometers, met een beetje handigheid ben je voor minder dan 3000 euro klaar denk ik, al ik een schade op een foto moeilijk te bekijken…
En hopen dat ie niet opnieuw gericht hoeft te worden! Als het een automaat is dan ben je bijna 300 euro lichter voor een nieuwe radiateur, heb precies hetzelfde gehad met mijn V6.
Vanmiddag vooruitgang geboekt. We hebben de klep achter de gasklep vastgezet waardoor deze open blijft staan. Bijna 5 kilometer gereden met rotondes, bochten etc. en probleem met inhouden deed zich niet meer voor. Betreffende klep is voor de Traction Control heb ik vernomen, deze uitschakelen en het probleem zal verholpen moeten zijn.
Andere bougiekabels en bobine gemonteerd, probleem nog niet opgelost. De auto draait stationair wel beter, rustiger. :wtf
Ga ik ook even naar kijken, bedankt voor de tip.
DJ, als de chinees te doen is dan kom ik wel.. :jerry
Niemand suggesties? king:
Gistermiddag bezig geweest met de Calibra. Allereerst hebben we de bougies bekeken, deze bleken onder een laag olie te zitten, iets wat uiteraard niet goed is. Waarschijnlijk heeft de kleppendeksel niet goed vastgezeten. De olie is eruit gehaald, bougies schoongemaakt inclusief de kabels. Vervolgens hebben we de inlaat eraf gehaald, de LFR en de benodigde slangen schoongemaakt. Na alles nagelopen te hebben mbt tot stekkers en kabels hebben we alles gemonteerd.
Het probleem is nog niet geheel opgelost, zodra de auto een bocht maakt, lager in toeren komt en gas geeft dan houdt ie een beetje in. De ene keer gaat dat goed en valt ie niet uit, andere moment valt ie wel uit. Soms gebeurt dit ook op de rechte stukken. Het vermoeden is nu dat het de bougiekabels zijn en/of bobine.
Graag jullie mening/suggesties, alvast bedankt.
Groet Guido
Mijn gasklephuis was niet zo smerig als die van Pastra. A.s. zondag ga ik weer even bezig samen met een vriend om de zaak eens na te lopen.
origineel gepost door Project
origineel gepost door wim-v6
@ pastra: Remmenreiniger@ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.
is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep
Willem
zou hardbase niet eens aan dat slangetje kunnen blazen of zuigen of die open is (voordat die zijn hele motor uit elkaar moet gooien) of inspuiten met wd40 en een nachtje laten weken
@hardbase….lfr moet wel even los….kabelgoot even los…1 torx boutje eruit….en je kunt de lfr uit de aanzuigbuis halen…
de rubberen afdicht ring van de lfr kan ook gescheurd zijn en niet goed afdichten (valse lucht) en dat kun je weer zien aan de waarden op de tech1Hehe.. is niet echt de bedoeling maar als het moet, dan moet het. Ik zal die LFR nog eens even goed bekijken met de beschrijving die je mij hebt gegeven. Morgen weer een dag om te proberen.
Guido
Ik heb gistermiddag het gasklephuis schoongemaakt. Ik kwam moeilijk bij LFR, ik mag aannemen dat deze niet uitgebouwd hoeft te worden? Het carterventieltje heb ik zo 123 nog niet kunnen vinden.
origineel gepost door 2slow
In Leeuwarden dan? Mac. Of bij MediaMarkt (heb je veel ruimte)??Media Markt terrein is groot genoeg, bij McDonalds zit je weer met parkeren aan de ventweg.
Even ingevoerd op Routenet.nl vanaf mijn huis naar Media Markt:
Afstand : 1.3 km :jerry
Brandstof kosten : Gemiddeld € 0.15 benzineIk twijfel echter over de benzinekosten. :P Het is voor mij op loopafstand. Een datum maakt mij niet zoveel uit, ik moet in ieder geval zo snel mogelijk ervoor dat ie weer normaal rijdt.
Heren, bedankt voor het posten van de info + foto’s! Ik zal woensdagmiddag weer een poging wagen.
origineel gepost door Project
lfr ook gecheckt??Nee, niet dat ik weet. Waar vind ik deze? (Sorry, heb een lange tijd zelf niks meer aan mijn auto gedaan, laat het meestal door m’n vaste monteur doen). Alvast bedankt Hennie.
origineel gepost door wim-v6
Meest voorkomende Defecten bij inhouden van een V6 motor op Volgorde:– Bougiekabels
– Dis module
– Bougies (achterstallig onderhoud (moeilijk vervangen?? valt wel mee hoor))
– ETC systeem
– Benzine filter
– Gasklep ernstig vervuild
– Overige sensor storingenIk heb em gister bij de Opel dealer laten uitlezen en deze kon geen storingen ontdekken. Het is nu dus zoeken wat het wel kan zijn.
De auto houd in zodra ik een bocht doorga en gas geef. Als ik niet loslaat dan dreigt ie uit te vallen. Op de rechte stukken houd ie soms in bij snel accelereren (het is een automaat).
De monteur wees mij op het gasklephuis dat deze vervuild kan zijn, dit was dan ook eigenlijk het enige wat hij kon bedenken.
> Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.
deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren
Heb je hier toevallig een foto van? king:
Bedankt voor jullie reacties. Even een aantal punten op een rij:
In 2007 is de koppakking vervangen samen met de bougies, waterpomp, dis.riem, v-snaar, spanrollen, keerrollen etc. Ik zal overwegen om de bougiekabels te vervangen, het benzinefilter wilde ik sowieso al binnenkort laten vervangen door m’n vaste onderhoudsmonteur.
Gasklephuis kan ik nog eens nakijken, deze is echter in 2007 tevens helemaal schoongemaakt.> Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.
deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren
Deze zal ik tevens controleren.
Nice! Erg netjes.. king:
-
AuteurBerichten