Inhouden Calibra V6

Forumindex Forums Modellen Calibra Inhouden Calibra V6

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208615
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    Sinds begin december heeft mijn Calibra last van inhouden bij een hoger toerental. Ik heb een origineel luchtfilter gemonteerd om te kijken of het probleem daarmee verholpen zou zijn. Dit is niet het geval.

    Ik heb midden november een andere luchtmassa meter geplaatst, de oude was defect.

    Heeft er iemand een suggestie wat het probleem kan zijn?

    #17462431
    Pastra
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1373
    Lid sinds:
    10 February 2007

    hoe is je onderhoud verder?

    #17462432
    Jerremy
    Bijdrager
    • Topics 17
    • Reacties 2449
    Lid sinds:
    29 October 2004

    bougie’s / bougiekabels / ontsteking(smodule) ?

    #17462433
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Bougiekabels, is dit het niet, Dis module.

    Echt een kwaal van deze motoren Bougiekabels en Dis module.

    TIP: Monteer BERU kabels, schrik niet van de prijs (rond de 200 Euro een set van 6 kabels)

    Willem

    #17462434
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    ik denk ook het eerste aan de ontsteking, niet alleen de kabels, maar ook de bougies uiteraard! deze zijn bij een V6 niet makkelijk om te vervangen waardoor deze vaak met een beurt overgeslagen wordt.

    is dit het niet, een paar minder voorkomende zaken;

    gasklephuis goed schoonmaken, deze kunnen flink versmeerd raken, al zal dat op hoge toerentallen niet heel veel effect moeten hebben, maar goed is het altijd

    injectoren; verstopt en moeten ultrasoon gereinigd worden

    brandstofilter, deze is misschien zo verstopt dat deze niet voldoende brandstof doorlaat

    #17462435
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Meest voorkomende Defecten bij inhouden van een V6 motor op Volgorde:

    – Bougiekabels
    – Dis module
    – Bougies (achterstallig onderhoud (moeilijk vervangen?? valt wel mee hoor))
    – ETC systeem
    – Benzine filter
    – Gasklep ernstig vervuild
    – Overige sensor storingen

    > Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.

    deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren

    > ETC systeem geeft wel eens storing, waardoor de klep dicht wil gaan

    #17462436
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    Bedankt voor jullie reacties. Even een aantal punten op een rij:

    In 2007 is de koppakking vervangen samen met de bougies, waterpomp, dis.riem, v-snaar, spanrollen, keerrollen etc. Ik zal overwegen om de bougiekabels te vervangen, het benzinefilter wilde ik sowieso al binnenkort laten vervangen door m’n vaste onderhoudsmonteur.
    Gasklephuis kan ik nog eens nakijken, deze is echter in 2007 tevens helemaal schoongemaakt.

    > Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.

    deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren

    Deze zal ik tevens controleren.

    #17462437
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    origineel gepost door wim-v6
    Meest voorkomende Defecten bij inhouden van een V6 motor op Volgorde:

    – Bougiekabels
    – Dis module
    – Bougies (achterstallig onderhoud (moeilijk vervangen?? valt wel mee hoor))
    – ETC systeem
    – Benzine filter
    – Gasklep ernstig vervuild
    – Overige sensor storingen

    Ik heb em gister bij de Opel dealer laten uitlezen en deze kon geen storingen ontdekken. Het is nu dus zoeken wat het wel kan zijn.

    De auto houd in zodra ik een bocht doorga en gas geef. Als ik niet loslaat dan dreigt ie uit te vallen. Op de rechte stukken houd ie soms in bij snel accelereren (het is een automaat).

    De monteur wees mij op het gasklephuis dat deze vervuild kan zijn, dit was dan ook eigenlijk het enige wat hij kon bedenken.

    > Gasklehuis vervuild, Dan zit 1000% je pijpje van de vacuumslang van de carteventilatieklep bediening dicht.

    deze zit rechts onder het inlaat, er loopt een slangetje recht naar beneden vanaf het inlaat naar dit pijpje, bovenhelft inlaat moet wel los om dit te controleren

    Heb je hier toevallig een foto van? king:

    #17462438
    Project
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 431
    Lid sinds:
    30 June 2004

    lfr ook gecheckt??

    #17462439
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    origineel gepost door Project
    lfr ook gecheckt??

    Nee, niet dat ik weet. Waar vind ik deze? (Sorry, heb een lange tijd zelf niks meer aan mijn auto gedaan, laat het meestal door m’n vaste monteur doen). Alvast bedankt Hennie.

    #17462440
    Project
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 431
    Lid sinds:
    30 June 2004

    als je voor de auto staat
    aan de rechtse kant , onderin de aanzuigbuis

    #17462441
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    het grijze dingetje, dat is de LFR, die raakt wel eens verstopt, is even een werkje als je het voor de eerste keer doet, maar heeft groot effect gehad op mijn auto, hij was goed smerig

    hier zie je het slangetje wat verstopt raakt, wat naar beneden loopt

    dit is het gasklephuis, die ik ook laatst schoongemaakt heb

    #17462442
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Pijpje waar de groene aanwijzing bij staat, (dunne pijpje op het cartevent huis).

    Deze gaat dicht zitten, deze doorprikken met staal draadje.

    Willem

    #17462443
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    Heren, bedankt voor het posten van de info + foto’s! Ik zal woensdagmiddag weer een poging wagen.

    #17462444
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    Ik heb gistermiddag het gasklephuis schoongemaakt. Ik kwam moeilijk bij LFR, ik mag aannemen dat deze niet uitgebouwd hoeft te worden? Het carterventieltje heb ik zo 123 nog niet kunnen vinden.

    #17462445
    Pastra
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1373
    Lid sinds:
    10 February 2007

    Weer wat geleerd:D

    Waar kan je het beste het gasklephuis mee schoonmaken??
    Met lucht?

    GR

    #17462446
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    @ pastra: Remmenreiniger

    @ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.

    is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep

    Willem

    #17462447
    Project
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 431
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door wim-v6
    @ pastra: Remmenreiniger

    @ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.

    is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep

    Willem

    zou hardbase niet eens aan dat slangetje kunnen blazen of zuigen of die open is (voordat die zijn hele motor uit elkaar moet gooien) of inspuiten met wd40 en een nachtje laten weken


    @hardbase
    ….lfr moet wel even los….kabelgoot even los…1 torx boutje eruit….en je kunt de lfr uit de aanzuigbuis halen…
    de rubberen afdicht ring van de lfr kan ook gescheurd zijn en niet goed afdichten (valse lucht) en dat kun je weer zien aan de waarden op de tech1

    #17462448
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    origineel gepost door Project

    origineel gepost door wim-v6
    @ pastra: Remmenreiniger

    @ Hardbase: bovenste inlaathelft moet er af om bij dit pijpje te komen.

    is het slangetje wat onder het inlaat vandaan naar een pijpje direct eronder gaat, dat pijpje is van de carterventilatieklep

    Willem

    zou hardbase niet eens aan dat slangetje kunnen blazen of zuigen of die open is (voordat die zijn hele motor uit elkaar moet gooien) of inspuiten met wd40 en een nachtje laten weken


    @hardbase
    ….lfr moet wel even los….kabelgoot even los…1 torx boutje eruit….en je kunt de lfr uit de aanzuigbuis halen…
    de rubberen afdicht ring van de lfr kan ook gescheurd zijn en niet goed afdichten (valse lucht) en dat kun je weer zien aan de waarden op de tech1

    Hehe.. is niet echt de bedoeling maar als het moet, dan moet het. Ik zal die LFR nog eens even goed bekijken met de beschrijving die je mij hebt gegeven. Morgen weer een dag om te proberen.

    Guido

    #17462449
    Pastra
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1373
    Lid sinds:
    10 February 2007

    Ik ben vandaag aan de slag geweest…
    Nogmaals wat geleerd, bestel vast nieuwe pakkingen van je gasklephuis voor je begint;)
    Heb nu een kleine lekkage:(
    Ook had ik geen TC, dus was het een goede kans dat het stekkertje los zat onder het gasklephuis.
    Dit klopte ook, en met veel moeite hebben we hem er op gekregen!

    Heb wel foto’s gemaakt, misschien dat iemand er wat aan heeft…

    Dus nu zijn al mijn problemen wel zo’n beetje weg…alleen nieuwe pakkingen er in en KLAAR:D

    Gr.

    Patrick

    #17462450
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    Hij was goed smerig! was bij mij ook al zo

    hopen dat hij nu beter loopt

    #17462451
    Pastra
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1373
    Lid sinds:
    10 February 2007

    heb nu alleen lekkage bij de pakkking tussen de 2 kleppen…
    Net een nieuwe gekocht bij Niels, samen met een veerpootbrug:D

    Na de wintersport maar weer aan de gang

    #17462452
    AsconaC20NE
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 870
    Lid sinds:
    9 December 2004

    Ik had het gasklephuis gewoon laten zitten, en zo met one-shot goed schoongemaakt en gelijk met een doek er doorheen, toen was hij ook brandschoon, en had ik geen kapotte pakkingen…

    #17462453
    HardBase
    • Topics 1
    • Reacties 35
    Lid sinds:
    30 November 2004

    Mijn gasklephuis was niet zo smerig als die van Pastra. A.s. zondag ga ik weer even bezig samen met een vriend om de zaak eens na te lopen.

    #17462454
    Pastra
    Bijdrager
    • Topics 59
    • Reacties 1373
    Lid sinds:
    10 February 2007

    Moet zeggen, stond er zelf ook verbaasd van:O…

    Binnenkort gaat het halve blok gedemonteerd worden, en alles goed schoonmaken:D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.