Inhouden Calibra V6

Forumindex Forums Modellen Calibra Inhouden Calibra V6

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17462455
    HardBase
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Gistermiddag bezig geweest met de Calibra. Allereerst hebben we de bougies bekeken, deze bleken onder een laag olie te zitten, iets wat uiteraard niet goed is. Waarschijnlijk heeft de kleppendeksel niet goed vastgezeten. De olie is eruit gehaald, bougies schoongemaakt inclusief de kabels. Vervolgens hebben we de inlaat eraf gehaald, de LFR en de benodigde slangen schoongemaakt. Na alles nagelopen te hebben mbt tot stekkers en kabels hebben we alles gemonteerd.

      Het probleem is nog niet geheel opgelost, zodra de auto een bocht maakt, lager in toeren komt en gas geeft dan houdt ie een beetje in. De ene keer gaat dat goed en valt ie niet uit, andere moment valt ie wel uit. Soms gebeurt dit ook op de rechte stukken. Het vermoeden is nu dat het de bougiekabels zijn en/of bobine.

      Graag jullie mening/suggesties, alvast bedankt.

      Groet Guido

      #17462456
      HardBase
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Niemand suggesties? king:

        #17462457
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Draad van krukassensor beschadigd??

          deze ligt wel in de buurt van de uitlaat namelijk.

          Willem

          #17462458
          HardBase
            Lid sinds:
            30 November 2004

            Ga ik ook even naar kijken, bedankt voor de tip.

            #17462459
            HardBase
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Andere bougiekabels en bobine gemonteerd, probleem nog niet opgelost. De auto draait stationair wel beter, rustiger. :wtf

              #17462460
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Zou het zoiets lulligs kunnen zijn als een kapotte vlotter in je benzinetank (omdat hij vooral in bochten deze mankementen vertoont), een brandstofpomp die op overlijden staat, poreuze benzineslangen of iets anders aan het brandstofsysteem?

                #17462461
                HardBase
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Vanmiddag vooruitgang geboekt. We hebben de klep achter de gasklep vastgezet waardoor deze open blijft staan. Bijna 5 kilometer gereden met rotondes, bochten etc. en probleem met inhouden deed zich niet meer voor. Betreffende klep is voor de Traction Control heb ik vernomen, deze uitschakelen en het probleem zal verholpen moeten zijn.

                  #17462462
                  Stevolut1oN
                    Lid sinds:
                    10 April 2009

                    Hee,

                    ik ben erg benieuwd hoe het nu verder is….

                    ik heb zelf namelijk een vergelijk waardig probleem.
                    Het rare is dat ik alleen last heb NA een bocht naar rechts.
                    De auto wil daarna inhouden en op rechte stukken met wat meer gas wil die ook inhouden. Ik heb daarom ook het idee dat het met de brandstof te maken heeft, misschien mininaal een half volle tank?

                    MVG,

                    Stephan

                    #17462463
                    HardBase
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Het probleem is nog niet geheel verdwenen, laatst viel opeens weer uit op een recht stuk en toen ik de auto startte rook ik een koelvloeistoflucht in de auto. Kachelradiateur is voor 1,5 jaar terug nog vervangen.

                      Brandstof zou heel goed mogelijk zijn maar hoop dat het dan niet te pomp is.

                      #17462464
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        als de KVS op peil blijft is er met de koelvloeistof niks aan de hand.

                        bij het inhouden geen MM lampje??

                        willem

                        #17462465
                        HardBase
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          Bij mij is er geen storing te vinden, dat is na een diagnose bij de Opel dealer vastgesteld.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.