Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
succes, vergeet ook niet alle scharnierpunten van de kapconstructie schoon te maken van
stof en spuit het in met b.v. WD 40. Olie is n.l. iets minder vettig dan dat je smeert met b.v.
kogellagervet want daar blijft stof, zandkorreltjes enz. sowieso aan vastplakken.
Yolanda,h, olie bijvullen van het cabriodak is redelijk eenvoudig, 2 boutjes onder het oliereservoir losmaken, het geheel een beetje de
kofferbak intrekken en wat kantelen en dan kan je zou bijvullen. Let wel, het is een gesloten systeem dus normaal gesproken als alle
leidingen en aansluitingen dicht zijn hoef je nooit olie bij te vullen, moet dat wel dan is er ergens een lek en dat zou je dat meteen in
de goede en soepele werking van het dak moet merken.
Ik woon in Haarlem en ben in 1e instantie afgegaan op alle mogelijke adviezen en adressen via dit forum, zou zelfs naar Duitsland gaan voor een nieuwe hydraulische leiding. Maar zoekende en zoekende op internet kwam ik uit bij een garage bij mij 15 km vandaan, die heeft het ook snel en voor een goede prijs gemaakt. Ik vertel dit omdat je denk ik, via zoveel mogelijk verschillende omschrijvingen gewoon op internet moet zoeken en dan zal je merken dat er in jouw omgeving toch genoeg garages zijn die dit kunnen repareren. Vergeet Opel dealer, die weet er niets van maar er zijn zat kleine garages die zich gespecialiseerd hebben op cabrios’. Bij mijn adres kon maar 1 auto in zijn garage maar buiten stonden wel alle mogelijke cabrio’s of schuifadeken ter reparatie van Porsche, Jaquar, Volvo, Astra, VW enz. Succes !
Speedswitch, deze leds uit de UK, hebben die geen aparte fitting nodig, m.a.w. kan je deze zomaar
in de bestaande fitting plaatsen ? Hoor graag van je,
Als er geen lekkage is en je dus ook geen hydraulische olie verliest en dus ook het
oliepijl in het reservoir op hoogte blijft, dan resten de bewegende delen. Alles dat scharniert,
draait of beweegt proberen schoon te maken met een doek, een kunststof borsteltje e.d.
daarna (een doek er onder) inspuiten met remmen reiniger, laten intrekken en weer schoonvegen.
Alles alles schoon is dan kan je al die bewegende delen inspuiten met WD40 maar er zijn ook
mensen die zeggen een beetje kogellager vet er op. Dat heeft alleen als nadeel dat vuil, zandkorreltjes e.d.
aan het vet blijft plakken en dat is nu juist niet de bedoeling.
Alles het openen of sluiten van de kap nog moeizaam gaat dan zou ik toch even langs een cabrio garage
gaan om te kijken wat het euvel is, beter nu alles het nog doet nakijken dan straks als het kapot is.
Jesper, nog even wat aanvulling op het Astra cabrio dak.
Zoals ik in eerdere posts al verteld had, bij mij was een hydraulische leiding bij de nippel
losgeschoten, olie er uit en druk weg dus dak doet niets meer (behalve handmatig).
Gezocht en gezocht, adres in Naarden geweest, verhalen over Neuss / Duisburg gehoord en
toen kwam ik heel toevallig (ik woon in Vijfhuizen aan de rand van Haarlem) kwam ik 15 km verderop
in Zwanenburg (tussen Amsterdam en Haarlem) terecht bij garage ASCabrio.
Vorige week vrijdag er naar toe gereden, ter plekke kapotte leiding er uit gehaald, nieuwe besteld
en vanochtend al gemonteerd en het dak doet het weer perfect, kosten 95,- voor leiding en 100,-
voor arbeidsloon de- en montage en alles opnieuw inregelen. Gewoon wat weetjes voor een ieder die
ook met cabrio problemen zit, de hydraulische druk in het systeem is ca. 4.6 bar en dus nooit te dichten
met tape, loctite of i.d.
Op dit forum regelmatig de vraag hoe hydraulische olie bij te vullen omdat minimum streepje onder de
vulnippel zit. Iemand suggereerde eens de auto op te krikken enz. Het antwoord is heel simpel, het is een
gesloten systeem en als er olie lekt en er dus eigenlijk bijgevuld moet worden, dan is er dus ergens een leiding of
een aansluiting niet goed. Bijvullen heeft dus geen zin, als dat moet gebeuren dan moet eerst de oorzaak van de
lekkage opgezocht en gerepareerd worden. Bijvullen kan door 2 boutjes onder pomp / oliereservoir te
verwijderen, dan kun je het geheel kantelen en bijvullen, nou tot zover even.
Jesper, ik weet niet waar je woont maar in Zwanenburg / Halfweg (tussen Amsterdam en Haarlem)
zit een kleine eenmans garage die vrijwel alleen cabrio’s van alle merken doet. Heeft bij mij net een
kapotte hydraulische slang vervangen van de cabrio (Astra G).
Kijk maar op Google naar ASCabrio, Zwanenburgerdijk 504 A in Zwanenburg, 020 497 0218
En in Naarden zit ook nog een cabrio garage op de Energieweg (naam ben ik even kwijt maar Google maar),
succes
Ik heb met mijn astra cabrio 1.8 precies dezelfde ervaring met de thermostaat, geeft eigenlijk
veel te lage temperatuur aan maar werkt nog wel gelukkig. Hoe controleer je de water temperatuur ?
Als de motor op temperatuur is dan met een doek heel heel voorzichtig radiateur dop er af en temperatuur
meter er in ? Of kan je het ook doen in koelmiddel tankje ?
Weezyf, geloof het of niet maar ik vond een garage bij mij 15 km vandaan die afgelopen maand 3 Astra’s (naast BMW, Porsche, Saab enz.) onderhanden had genomen i.v.m. kapotte hydraulische leidingen. Nieuwe leiding koste 95,- en demonteren / monteren / olie vullen enz. vraagt hij 100,- voor dus ik heb ja gezegd. Vanochtend heeft men meteen de leiding er uit gehaald, kon er op wachten, nieuwe leiding waarschijnlijk woensdag binnen en op monteren enz. kan ik ook wachten, dus je begrijpt dat ik, ondanks de pech / kosten, toch wel een beetje gelukkig ben dat het wordt opgelost en zo dicht bij huis ! Adres voor andere pechvogels is: ASCabrio, Zwanenburgerdijk 504a in Zwanenburg (Zwanenburg/Halfweg ligt aan de A200 tussen Amsterdam en Haarlem). En uiteraard Weezyf, nog bedankt voor al je hulp en info ! PS volgens de man van de garage staat er ca. 4.6 bar druk op de hydraulische leidingen.
Weezyf, bedankt voor je snelle reactie. Het is bij mij de passagierskant en kapot bij de aansluiting van het dak, daar is de slang uit de nippel geschoten (zo lijkt het) want ik kan hem er zo weer induwen alleen moet dan die nippel opnieuw aan de slang geklemd worden of zo iets. Het dak is in prima staat, het schot in de kofferbak heb ik er ook al uitgehaald en de kapotte leiding ook gemarkeerd waar hij dat alum. huis in gaat (bij olie reservoir) en om de leiding van boven naar beneden goed te volgen heb ik alle tie rips verwijderd.
Neuss is bij mij vandaan 2 x 240 km dus kost me pak weg ook 65,- aan brandstof, dan kom ik ook op ca. 140,- / 150,-
Morgen ga ik kijken of ik iets kan demonteren maar ben als de dood zo bang dat ik iets mol, hou je op de hoogte, gr Hans
Weezyf; bedankt voor je reactie. Ik kan redelijk aan een auto sleutelen maar hoe ik ook kijk
en probeer te begrijpen, hoe die nippels van de slang aan beide kanten, er uit te halen is me
een raadsel. Ik weet welke slang het is, hem hem gemarkeerd boven bij de kap en onder in de
kofferdeksel bij het olie reservoir. Ben vandaag langs geweest bij Cabrio Care in Naarden,
in de werkplaats nog een Astra, BMW’s, Porsche en andere merken met cabrio problemen.
Cabrio Care rekent 95,- voor een slang en tussen 1-3 uur de- en montage (a 80,-) dus ca.
2 x 80,- + 95- = 255,- ongeveer. Op mijn vraag hoe de kapotte slang te demonteren vertelde men
mij dat ze dat niet vertellen omdat er door een ondeskundige te veel kapot kan gaan aan de alum.
behuizing. Het is natuurlijk ook bescherming van hun eigen werk, dat is ook wel logisch.
Maar ik heb dus 2 mogelijkheden, 1/ naar Naarden of 2/ naar Neuss (of Duisburg ?) maar dan moet
ik wel zelf die slang demonteren en daarvoor heb ik dus 2 linkerhanden.
Wat adviseer je me en/of waarmee (uiteraard tegen betaling) kan je me helpen ?
Hoor heel graag van je !
Weezyf, ik heb je gisteren een bericht gestuurd maar kan het nu niet meer terugvinden in deze poll.
Dus maar even opnieuw proberen, ik zit ook met een kapot slangetje en wil best naar Duitsland maar
ik weet niet (en durf niet) de bevestigen bij dak en in het alum huis bij olie reservoir, dit slangetje te
verwijderen, ik heb je hulp nodig want jij bent inmiddels de expert op dit cabrio onderdeel.
Kunnen wij ergens afspreken ? Ik woon in Haarlem en rij overal naar toe voor hulp.
Hoor graag van je, Hans
Weezyf, ik heb met belangstelling al je berichten gelezen en jij bent, helaas door schade en schande, dus nu
de techneut op het gebied van de Astra cabrio hydrauliek. En ik heb je ervaring nodig want afgelopen zaterdag
bij het sluiten van het dak sprong er een leiding en dus olie verlies. Ik weet het begin van de leiding bij het
olie reservoir in de kofferbak en het eind bij de kap. Alleen weet ik niet (en durf niet) die leiding los te halen
van dat alum. blok waar ze insteken. Ik zou dolgraag eeens bij je langskomen om alles wat je weet (ook van
adres Duitsland) te noteren, in woon in Haarlem, kunnen wij elkaar ergens ontmoeten ????
Nu de olie eruit is en de druk ook weg is, kan ik de kap gelukkig wel helemaal openen en sluiten, rij je met dit
warme weer tenminste niet voor gek met een dichte kap, een geluk bij een ongeluk. Hoor ik iets van je, alvast bedankt !!
Heeft niemand ervaring hier mee ?
Ga ik uitzoeken, dank je, je hoort nog van me.
Liviu2004, ik woon in Vijfhuizen (aan de rand van Haarlem), hoe dat ?
Als jij een mogelijke oplossing weet dan stap ik zo in de auto hoor !
Bedankt Astra DLS voor je reactie, zou je me kunnen vertellen welk merk / type jij gemonteerd hebt ?
Vorige week was het weer zover, Wegenwacht geweest, alles uitgelezen, geeft geen foutcodes aan,
leest dealer meer uit of heeft die betere apparatuur ? “Even naar de garage gaan” betekent bij de Opeldealer,
afspraak maken, over 2 weken auto neerzetten, na 4 dagen ophalen en factuur van ,,, x 80,- en dan maar afwachten
of er iets gevonden wordt. Ik zoek het liever uit buiten deze dealer om, is geen pretje daar naar toe te moeten.
Liviu2004 en Haasje17, bedankt voor de reacties. Motor is Astra G (cabrio) 1.8 (Z18XE) van 2010.
Als hij opeens afslaat gaat de sleutel niet knipperen maar verschijnt in display dashboard het motorblokje (voor onderhoud) en bijgaand symbool.
Krukassensor is vernieuw in okt. vorig jaar, omdat ik dit euvel al eerder heb gehad en n “men” zei dat het wel eens de krukassensor zou kunnen zijn heb ik meteen laten vervangen toen ook de distributie / rollen nodig waren. Met de EGR-klep heb ik geen ervaring, nog nooit bij de hand gehad, wel eens gehoord over afdichten… als mogelijke oplossing ?
De chip in de sleutel is gecontroleerd bij de auto sleutel specialist en die gaf aan dat er geen foutmeldingen waren.
Ik heb het nu 3x gehad in 1 jaar tijd, weet nu ook dat na het afslaan ik gewoon 10 a 15 min. moet wachten en dan kan ik weer starten.
Astra G startonderbreker:
Vergeet nog te vragen of een mogelijke oplossing is om de startonderbreker zelf te verwijderen of “af te koppelen”,
of kan dat niet, functie van de startonderbeker is toch eigenlijk alleen om diefstal te voorkomen ?
Astra DLS, dank voor je reactie, ik ben op camera gebied zeker een leek dus wat die kijkhoeken
betreft, jouw uiteenzetting lijkt me logisch.
Het monteren van camera’s mag geen probleem zijn lijkt me want die dingen zijn klein genoeg,
alleen wat je zelf ook al stelt, het beeld in de auto, in mijn cabrio is al nauwelijks ruimte voor een
navigatieschermpje, laat staan voor een groter (of 2 kleine) display voor de camera beelden,
zal daarvoor dan een speciale houder moeten gaan maken, op zich ook spannend natuurlijk.
Aansluiten kan simpel op de achteruitrijlichten en afzekeren ook geen probleem. Maar de
1e stap, welke camera en welke display(s) wordt het moeilijkste.
Niemand helaas….? En als ik nu een standaard achteruitrijcamera links- en rechtsachter op de bumper
monteer zodat ik beeld heb dat min of meer haaks op de auto staat (standaard dus 170″ kijkhoek),
recht naar achteren rijden kan ik zien via de binnenspiegel. Ik moet dan alleen de beelden van deze
2 camera’s zien te krijgen op 1 display, b.v. verticale lijn in het midden van de display en camera linksachter
komt in linker deel van display en camera rechtsachter in rechterdeel. Is er een technisch iemand die dit
met mij verder wil uitwerken ?
Ooit al eens het pollenfilter (interieurfilter dat achter dashboardkastje zit) vervangen ?
Ik heb vorig jaar een 2e hands Astra G gekocht, altijd beslagen ramen, muffe geur, vettige
ramen aan binnenkant enz. Na nieuw filter alle klachten weg. Ook kan je kijken onder de
motorkap en tegen schutboard aan (dus ergens onder de ruitenwissers) of de openingen
voor verse lucht (van buiten) nog wel schoon zijn. Daar kijkt haast nooit iemand naar maar
dat kan vol zitten met (verrotte) bladeren en alle troep die in de lucht zweeft en naar binnen
wordt gezogen, vaak is het daar vochtig of nat en krijg je vanzelf “propjes” modder en zo die
de luchtstroom blokkeren.
Miraltje: nog even vergeten in vorige bericht, draadbreuk is door mij (geen verstand
van doormeten) moeilijk op te sporen en door dealer te laten doen dan betaal je
natuurlijk de hoofdprijs want zoekwerk is onbeperkt uren schrijven. Ik woon in Haarlem,
toevallig in grote straal van Haarlem (50 km of zo) iemand bekend die dit zou kunnen oplossen ?
Ik hou me aanbevolen !!
Dockedmarc: als ik portiersloten met de cv bedien gebeurt er met het slot van de kofferbak niets
en andersom, dus als ik handmatig kofferbak slot bedien geen reactie bij cv sloten, ook niet met
opnieuw inlezen van de sleutel, dus contact aan en dan op afstandbediening drukken.
Miraltje: bedankt voor de tip, zelf ook gehad dus of is het een gok ?
-
AuteurBerichten