Astra G Z16XE Thermostaat

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Z16XE Thermostaat

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354854
    Rick-Opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2015

      Hoi,

      Ik heb 4 weken geleden mijn thermostaat vervangen, jawel door een originele GM/Opel thermostaat. Eerst niks aan de hand en werkte perfect, maar nu is hij alweer kapot. Auto wordt normaal rijden niet warmer dan 80 alleen wanneer er snelweg KM’s gereden wordt tikt hij misschien 82 graden aan. Duurt ook lang voordat hij op temperatuur komt. Welk merk thermostaat raden jullie aan, enkele maanden geleden ook vervangen op mijn Corsa (z14xe) maar die werkt perfect, ook een originele. Helaas heb ik de thermostaat bij een dealer gekocht en die wil hem niet retour hebben, want zo snel gaan ze niet stuk zeggen ze. Dus welk merk raden jullie aan? Gates? Febi Bilstein? Of toch maar weer een originele bestellen?

       

      Alvast bedankt.

      #18356934
      Hans van der Lieuw
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 June 2017

        Ik heb met mijn astra cabrio 1.8 precies dezelfde ervaring met de thermostaat, geeft eigenlijk

        veel te lage temperatuur aan maar werkt nog wel gelukkig. Hoe controleer je de water temperatuur ?

        Als de motor op temperatuur is dan met een doek heel heel voorzichtig radiateur dop er af en temperatuur

        meter er in ?  Of kan je het ook doen in koelmiddel tankje ?

        #18356947
        miraltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          [quote quote=18356934]Ik heb met mijn astra cabrio 1.8 precies dezelfde ervaring met de thermostaat, geeft eigenlijk

          veel te lage temperatuur aan maar werkt nog wel gelukkig. Hoe controleer je de water temperatuur ?

          Als de motor op temperatuur is dan met een doek heel heel voorzichtig radiateur dop er af en temperatuur

          meter er in ? Of kan je het ook doen in koelmiddel tankje ?[/quote]

          opel astra heeft nooit een radiatordop gehad, de enige dop in het systeem is de dop op het expansievaatje.

          temperatuur meet je dmv van een meter met temperatuurvoeler ter hoogte van de thermostaat, of dmv op-com

          moet de dealer wel gelijk geven, een thermostaat gaat niet snel kapot, de temperatuur meter in het dashbord geeft de temperatuur globaal aan dmv opnemer op het blok te herkennen aan een simpele vlaksteker, de ecu heeft een eigen opnemer en te herkennen aan een blauwe stekker

          #18357662
          opelsports1985
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 October 2013

            Gates is veel beter, ik heb een febi gehad, en binnen drie maand weer kapot….

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.