Opel Astra g cabriodak

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra g cabriodak

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352499
    Jesper
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 February 2018

      Beste mede-astra-bezitters:

       

      Sinds kort heb ik een opel astra g cabrio uit 2005 in bezit. Heerlijke auto! Stoelverwarming, volledig leer, 1.8 (125pk)

       

      Maar: het volledig elektrische dak wil zonder motor (op accustroom) meestal ‘net’ niet omhoog komen. Als ik het dak dan een zetje omhoog geef lukt het altijd wel. Met draaiende motor lukt het meestal wel, maar soms ook niet. Je hoort dat het motortje dan net de kracht niet heeft, en vervolgens ‘opgeeft’. De rest van het systeem werkt na het ‘zetje’ wel vlekkeloos.

       

      Enig idee wat ik hieraan kan doen? Het is maar een klein ding, maar vind het jammer dat ik daardoor het dak niet op afstand kan laten openen.

       

      Thanks!

      #18352604
      Jesper
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2018

        Niemand? :unsure:

        #18352687
        miraltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          zit er genoeg hydrauliek olie in het reservoir?

          controle doe je met het dak volledig open het niveau moet dan boven het minimum zitten

          de achterruit cilinders trekken het dak gedeelte aan de voorzijde omhoog, indien dit gedeelte zwaar loopt, komt de voorzijde niet of nauwlijks omhoog en moet je het dak een zetje geven

          #18352725
          Jesper
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2018

            Er zit nog voldoende hydrauliek-olie in. Echter: die is nooit ververst. Kan verversen helpen? Verder werkt het dak nog prima. Ook niks van lekjes ofzo in de leidingen te zien. En mét de motor (dus meer stroom) lukt het 9 op de 10 keer wel zonder problemen. Al merk ik ook dan dat het maar ‘net’ lukt.

            #18352738
            miraltje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              indien er voldoende olie in het systeem zit, loopt het systeem te zwaar!

              de olie is misschien dan wel aan veroudering onderhevig maar het heeft alleen tot doel om de cilinders van druk te voorzien.

              je zou ook water kunnen gebruiken maar dat geeft zo’n gesmeer in de winter als alles kapot vriest.
              het heeft dan ook weinig zin om de olie te vervangen, wat trouwens een pokke werk is, je moet de pomp namelijk uitbouwen om hem te vullen,de vulnippel zit onder het minimum niveau.

              het systeem ontlucht zich zelf, je hoeft het niet te ontluchten

              #18352739
              Jesper
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 February 2018

                Hmm. Wat kan ik dan doen als het ‘te zwaar’ loopt?

                #18352741
                miraltje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  alle bewegende delen nalopen of ze voldoende gesmeerd zijn.

                  controleer tevens de sluithaken aan de voorkant van het dak, je kunt daar allen bij als je de kunstof afdekking demonteerd. deze zit vast met 13 schroeven
                  4 aan de voorzijde en 9 in het dak zelf.

                  je kunt bij die 9 stuks komen door het dak te openen en deze onder een hoek van 90 graden te vast te zetten met een buis , touw of een 2de persoon

                  zie de fotonull
                  null

                  heb net mijn complete dak zelf vervangen, had een zwart en nu een rode

                  #18352757
                  Jesper
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2018

                    Heel aardig van je, maar zover durf ik eerlijk gezegd niet te gaan. Vooral omdat ik niet zomaar bij die cylinders kan komen.

                    Ken jij een adres waar ze dit voor een zachte prijs zouden kunnen nakijken? Ik ben namelijk bang dat de opeldealer meteen de hoofdprijs vraagt?

                    #18352765
                    miraltje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      in belgie zit iemand, die repareert uitsluitend astra g cabrio daken o.a ook de sluithaken indien defect.

                      hij is denk een stuk goedkoper dan de dealer, klikhier je kunt hem appen en het probleem uitleggen

                      een sluithaak mechanisme kost 850 euro ex btw en montage bij de dealer PER KANT, dealer repareert niet, deze vervangt de complete sluithaak mechanisme.

                      wil je het voor een zacht prijsje dan zul toch echt zelf aan de slag moeten, nieuwe sluithaken kosten op ebay 53 euro inclusief verzendkosten

                      #18354674
                      Jesper
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2018

                        Sorry voor de late reactie. Dank! Hij loopt nog altijd zwaar, bij het eerste ‘stukje’. Maar wat bedoel je precies met voldoende ‘gesmeerd’?

                         

                        Nb: de marktplaats-link werkt helaas niet. Nog andere adressen?

                        #18354727
                        miraltje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          deze is van de zelfde persoon op marktplaats

                          ”    zoek je wat en het staat er niet bij of je hebt problemen met het cabrio dak bel of mail of whatsapp nick 0032494935387 GEEN SMS  “

                          #18356936
                          Hans van der Lieuw
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 June 2017

                            Jesper, ik weet niet waar je woont maar in Zwanenburg / Halfweg (tussen Amsterdam en Haarlem)

                            zit een kleine eenmans garage die vrijwel alleen cabrio’s van alle merken doet. Heeft bij mij net een

                            kapotte hydraulische slang vervangen van de cabrio (Astra G).

                            Kijk maar op Google naar ASCabrio, Zwanenburgerdijk 504 A in Zwanenburg, 020 497 0218

                            En in Naarden zit ook nog een cabrio garage op de Energieweg (naam ben ik even kwijt maar Google maar),

                            succes

                            #18356965
                            Hans van der Lieuw
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 June 2017

                              Jesper, nog even wat aanvulling op het Astra cabrio dak.

                              Zoals ik in eerdere posts al verteld had, bij mij was een hydraulische leiding bij de nippel

                              losgeschoten, olie er uit en druk weg dus dak doet niets meer (behalve handmatig).

                              Gezocht en gezocht, adres in Naarden geweest, verhalen over Neuss / Duisburg gehoord en

                              toen kwam ik heel toevallig (ik woon in Vijfhuizen aan de rand van Haarlem) kwam ik 15 km verderop

                              in Zwanenburg (tussen Amsterdam en Haarlem) terecht bij garage ASCabrio.

                              Vorige week vrijdag er naar toe gereden, ter plekke kapotte leiding er uit gehaald, nieuwe besteld

                              en vanochtend al gemonteerd en het dak doet het weer perfect, kosten 95,- voor leiding en 100,-

                              voor arbeidsloon de- en montage en alles opnieuw inregelen. Gewoon wat weetjes voor een ieder die

                              ook met cabrio problemen zit, de hydraulische druk in het systeem is ca. 4.6 bar en dus nooit te dichten

                              met tape, loctite of i.d.

                              Op dit forum regelmatig de vraag hoe hydraulische olie bij te vullen omdat minimum streepje onder de

                              vulnippel zit. Iemand suggereerde eens de auto op te krikken enz. Het antwoord is heel simpel, het is een

                              gesloten systeem en als er olie lekt en er dus eigenlijk bijgevuld moet worden, dan is er dus ergens een leiding of

                              een aansluiting niet goed. Bijvullen heeft dus geen zin, als dat moet gebeuren dan moet eerst de oorzaak van de

                              lekkage opgezocht en gerepareerd worden. Bijvullen kan door 2 boutjes onder pomp / oliereservoir te

                              verwijderen, dan kun je het geheel kantelen en bijvullen, nou tot zover even.

                              #18357008
                              Hans van der Lieuw
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 June 2017

                                Als er geen lekkage is en je dus ook geen hydraulische olie verliest en dus ook het

                                oliepijl in het reservoir op hoogte blijft, dan resten de bewegende delen. Alles dat scharniert,

                                draait of  beweegt proberen schoon te maken met een doek, een kunststof borsteltje e.d.

                                daarna (een doek er onder) inspuiten met remmen reiniger, laten intrekken en weer schoonvegen.

                                Alles alles schoon is dan kan je al die bewegende delen inspuiten met WD40 maar er zijn ook

                                mensen die zeggen een beetje kogellager vet er op. Dat heeft alleen als nadeel dat vuil, zandkorreltjes e.d.

                                aan het vet blijft plakken en dat is nu juist niet de bedoeling.

                                Alles het openen of sluiten van de kap nog moeizaam gaat dan zou ik toch even langs een cabrio garage

                                gaan om te kijken wat het euvel is, beter nu alles het nog doet nakijken dan straks als het kapot is.

                                #18379251
                                schika02
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 December 2012

                                  Hallo,

                                   

                                  Ik heb een astra g cabrio gekocht. Nu heb ik een vraagje, welke hydraulische olie  heb ik nodig voor het systeem bij te vullen. Ik lees dat het niveau gecontroleerd moet worden als dak open is. Bij gesloten stand heb ik bij de verkoop gezien dat niveau om min stond. Het dak gaat soepel open dat wel.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.