Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 april 2023 om 20:13 In reactie op: Hulp graag vectra B x20xev Aluminium klepdeksel gekocht van aliexpress #18521137
Probleem verholpen
Complete klepdeksel de carterventillatie er vakkundig uitgesloopt door de schroeven los te schroeven ja er zitten schroeven aan de binnenkant van de klepdeksel
Aaah die kunnen loskomen ja bij een mazda mx5 eerste type zit dat ook zo dus gewoon alles weer vastzetten met die schroeven en klaar
Dus wat is nu het probleem bij dat olie geslurp van een x20xev?
De motor trekt behoorlijk vaccuum en daarmee worden de carterdampen meegezogen opnieuw de motor in prima. Maar je wilt niet dat de motor als door een rietje olie aanzuigt en dat je de oliewolken achter je auto hebt en in 10 kilometer een halve liter olie verbruikt. En dat gebeurt dan wel in sommige gevallen
Wat te doen! Een gat boren in dat rietje zo hoog mogelijk want het kreng zuigt inderdaad olie aan door een rietje en dat is de holle paspen van kunststof waardoor eigenlijk de olie terug de motor in hoort te stromen.
Daar begint de motor aan te zuigen. En dat is meteen de oplossing en een rubber flap die zit er helemaal niet in.
Wat je wel kunt doen is een catch tank inbouwen op de grote slang met een mooi filtertje erop. Eventueel
Probleem is hiermee opgelost en motor verbruikt helemaal geen olie meer!
10 juni 2021 om 15:28 In reactie op: Wie heeft er een osciloscoop om krukas en nokkenas signaal te meten? #18422476Dus jij hebt geen osciloscoop?
Nou dan heb ik niks aan jou
Ga mij geen domme vragen stellen wil je
Ik ben nu puntsgewijs alles aan het aflopen en ben nu op het punt aanbeland dat ik met zekerheid kan stellen dat het aan de krukassensor ligt of aan de stekker of aan de bedrading.
De sensor geeft wel signaal af maar ik kan niet zien hoe het signaal er uitziet ik kan ook niet goed zien of het signaal wel aankomt bij de ecu
Dus osciloscoop
9 juni 2021 om 21:00 In reactie op: Wie heeft er een osciloscoop om krukas en nokkenas signaal te meten? #18422415<p style=”text-align: left;”>Vandaag een goede nokkenassensor van de sloop geprobeerd</p>
En die doet het gewoon wederom werkt de nieuwe originele krukassensor niet goedWant het probleem begon met een kapotte bedrading van de 23 jaar oude krukassensor. 3 krukas sensoren verder en 1 nokkenassensor verder en nieuwe distributieriem verder blijkt dat de krukassensor niet goed werkt.
Maar ik heb deze niet bij de opel dealer besteld wel eerst 1 verkeerde bij winparts toen 1 bij fsrs en toen 1 bij een website in Polen op advies van Liviu.
Ik heb nu echter geen idee meer wat het is.
Dus heb een osciloscoop nodig
Wie heeft er een osciloscoop om stekkers te back proben zodat ik kan zien hoe de signalen van de krukassensor en nokkenassensor er uitzien?
6 juni 2021 om 23:36 In reactie op: Wie heeft er een osciloscoop om krukas en nokkenas signaal te meten? #18422194Nokkenassensor gekocht bij fsrs origineel delphi zal wel
Er zit een siemens op met ovale stekker
En ik heb nog een paar goede nieuwe liggen met vierkante stekker maar ja om weer opnieuw die stekker te verbouwen ???
Auto loopt op de nokkenassensor maar als dat signaal zowieso te veel afwijkt van de nieuwe origineel siemens krukassensor loopt de motor nog altijd in de noodloop via de nokkenassensor
Enkel geen idee of het signaal van de krukassensor juist is. Wel met nieuw en orogineel als uitgangspunt.
Gek dan dat de motor wel goed liep met de oude krukassensor zou dat signaal dan echt anders zijn door ouderdom???? En waarom zou nu ineens de nokkenassensor aan de beurt zijn. Ja ok misschien is die ook niet helemaal goed meer, of heeft de soldeerverbinding een te hoge weerstand zou ook kunnen. Dus vandaar nieuwe ovale nokkenassensor met opnieuw het soldeerstekkertje erbij.
Ik gok dus even op de nokkenassensor
Net de belangrijkste stap tot nu toe uitgevoerd:
Genereerd de krukassensor wel een signaal???
Ik heb de signaaldraad gebackprobed en gecontrolleerd of deze signaal afgeeft en opgemeten met een multimeter en verrekt de krukassensor geeft gewoon signaal af. Of dat signaal goed is is even de vraag????
Starten met enkel krukassensor gaat niet en als ik de nokkenassensor stekker eraf haal bij draaiende motor dan slaat de motor netjes af.
Beide signalen van krukas en nokkenas lopen niet synchroon en dat is ook telkens de foutmelding die ik opcom krijg. Ik krijg dus geen specifieke melding dat de krukassensor kapot is of dat de nokkenassensor kapot is.
Enkel dat ze niet synchroon lopen. Beide doen het gewoon
Starten lukt ook niet met beide sensoren aangesloten. Starten met enkel krukassensor lukt niet.
Starten met nokkenassensor lukt wel.
Dus het kan heel goed zijn dat de nokkenassensor on its way out is. Doet het nog wel maar niet heel best.
En dat bevestigen ook de metingen eigenlijk. 14 ohm bij koude motor dus binnen de specs zou 12.5 ohm moeten zijn en 16 ohm met na 3 a 4 minuten de motor laten draaien. 16ohm is buiten de specs. Niet goed dus. Geen idee of dat zo werkt. Het is een soort aanname maar wel in de goede richting. Omdat de nieuwste sensor de krukassensor is en de nokkenassensor is ergens 5 a 6 jaar geleden vervangen.
Gek blijft wel dat mijn originele oude nu kapotte sensor het wel supergoed heeft gedaan. De auto reed echt subliem.
Wat zou het kunnen zijn.
Nog iets anders voor dit probleem wat ook alweer maanden lang speelt heb ik de gasklep positie sensor gewisseld voor een nieuwe dat scheelde echt mega veel met lekker rijgedrag
De motor loopt nu niet heel lekker op cilinder 1 maar ik heb nog geen bougies vervangen. Er zitten wel al nieuwe bougie kabels op.
Ik wil al de hele tijd een REMUS sportuitlaat erop zetten die heb ik bijna nieuw liggen maar het heeft zo nog weinig zin natuurlijk eerst moet de motor weer netjes lopen.
Even alles op een rijtje
Gisteren nieuwe distributieriem dus daar ligt het niet aan
Vandaag gestart met nokkenassensor en slaat aan dus daar ligt het niet aan
Maar 2 metingen gedaan 14.4 ohm op pin 1 en 3 en 2 en 3: 14 ohm %
Dat valt binnen de marge
Maar als de motor een tijdje gedraaid heeft meet ik 16.2 ohm en 16.2 ohm op de nokkenassensor dat is te hoog dus misschien ook niet goed
Het punt is dat ik blijf bij het begin
De krukassensor had snoerbreuk ik heb dat gesoldeerd en daarna perfect maar had alweer snoerbreuk daarna
Dus nieuwe originele bij winparts gekocht de maar die had een andere stekker. Ik heb wat aan de stekker geveild zodat deze het zou doen maar het was niet de juiste dus niet goed
Daarna bij fsrs eentje besteld was ook niet goed dus terug gestuurd
Daarna op advies van liviu eentje in Polen besteld maar die heb ik nu en nog steeds niet
Hulp graag
Gestart met krukassensor doet ie niet! Dus krukassensor het probleem?? Dat ding is origineel en nieuw uit Polen stekker doorgemeten 1.5volt dat is wat ik zie verder niks
Y
Distributieriem is vervangen en het probleem is er nog steeds
Toerenbegrenser op 4500rpm
Nokkenassensor stekker nog niet los gehad moet dat nog proberen
Het punt is dat ik bij fsrs een nieuwe originele krukassensor had gekocht precies dezelfde als ik had. Die deed het niet.
Daarna via Liviu zijn advies een zelfde originele sensor in Polen besteld die doet het ook niet?? Misschien nep
Het gekke is dat mijn originele die erop zat die werkte gewoon helemaal top maar omdat er kortsluiting in zat door ouderdom had ik hem nieuw gesoldeerd daarna deed hij het subliem de auto reed als nieuw punt was dat het motorlampje ging branden en de motor in de noodloop ging. 4500rpm krukas signaal berekend uit nokkenas signaal.
Na solderen en terugplaatsen ging het motorlampje netjes uit en de auto heeft nog nooit zo geweldig mooi gereden perfect
Maar 1 dag later deed hij niks meer. Wederom snoerbreuk en kortsluiting verstoring van het signaal.
Op dat ding uit Polen zat een veel langere kabel dan de originele ik heb die sensor ook niet achter het bracket van de stuurbekrachtigingspomp gelegd maar voorlangs met tie wraps die er “losjes” opzitten
Zou het in de stekker zitten???? Van de krukassensor. Ik heb gisteren de nokkenassensor kabel verlegd zodat deze niet bovenop de kabel van de krukassensor ligt om interferentie te voorkomen. Maar ook dat was het niet.
Dus mijn conclusie is nog steeds krukassensor signaal niet goed maar hoe kan dat?
Toen mij gesoldeerde sensor het wel deed deed de fsrs nieuwe sensor het niet ook het ding uit polen doet het niet??? Beide nieuw en origineel maar dus niet bij de officiele opel dealer besteld maar ja die trekken je ook altijd een poot uit en terugsturen niet mogelijk. Ja omdat die ezel van een magazijnchef er natuurlijk een handeltje op nahoud
Vierkante stekker en gebruik ze niet door elkaar
Handig om te weten!
Wat mij betreft is het nog steeds gewoon de krukas sensor
Ja ik heb het stekkerdeel wat uit de kabelboom komt 180 graden omgedraaid omdat deze ook 180 graden gedraaid zat tov de kabel in de kabelboom misschien zit daar een breuk zou zomaar kunnen omdat ook die kabel 22 jaar oud is
Nu las ik ook ergens dat er ook in de stekker een fout kan zitten maar of dat nu van de krukassensor of nokkenassensor was weet ik niet meer.
Op zich zou ik alles op tijd moeten zetten eerst dus distributie
En daarna de boel doormeten met een osciloscoop die ik niet heb dus kopen en dan kijken wat daar uit komt wel zo handig om te bepalen of ik een juist signaal heb op de krukas sensor
Die puls, blokgolf moet gelijk lopen met de blokgolf van de nokkenas sensor en daarmee een juist rpm signaal maken.
Eerder had ik de tps vervangen gasklep positie sensor en dat heeft heel veel geholpen met het perfect lopen van de motor. Mooi direct op het gas ook.
Misschien moet er ook gewoon een nieuwe nokkenassensor op, die heb ik al eerder vervangen dus ook niet echt een idee of zo. Ik heb er toen een andere stekker op gesoldeerd.
Ik weet niet precies hoe de tandring waar de krukassensor zijn signaal vandaan haalt zit.
Want bij de meriva zit deze tandring op de krukas pulley en als het rubber scheurt dan schommelt de pulley en dus ook deze tand ring en daardoor heb je altijd de p0335 code bij de meriva
Als dat bij de vectra ook zo zit dan heb ik een andere krukas pulley nodig
Maar dat lijkt mij sterk omdat de krukas sensor bij de vectra b x20xev in het onderblok zit met een borg schroefje.
Terwijl deze bij de meriva uitwendig zit op een beugel
Goede opmerking
Ik ga ervanuit van wel
Maar dat kan ik idd even checken
Ik ga de bedrading ook even checken vanuit de kabelboom door deze heen en weer te bewegen en tegelijkertijd meten.
Daarnaast nog even de distributie checken want die is ruim over de intervaltijd en ik rij absoluut niet normaal er wordt altijd flink gas gegeven voor zover dat kan met deze slak ik ben een flink getunede astra coupe turbo gewend
En heb nog een dikke Saab turbo die ook heel veel sneller is dus beetje opgerekte riem zou zomaar kunnen
Stationair loopt ie mooi stil bij gas
Het gekke is dat de motor helemaal top liep na even wat soldeerwerk aan de oude sensor bekabeling, maar die was echt compleet op. Helemaal verpulverd.
P.s. wat is de juiste afstand ook alweer? ik heb het ergens gevonden maar ik weet het niet meer.
<p style=”text-align: center;”>Nog steeds geen succes</p>
Heb nu die krukas sensor van siemens uit polen gekocht die jij mij aangeraden hebt LiviuNog steeds helemaal niks
Inmiddels wil de auto wel starten met krukas sensor stekker aangesloten dat wel maar p0335 blijft ook na resetten komt deze terug
Distributieriem is 4 1/2 jaar oud en 85000km dus misschien dat die vervangen moet worden
Alleen is dat niet logisch omdat mijn originele krukassensor het wel gewoon deed en p0355 kwam op omdat de bescherming van de kabels was verpulverd door ouderdom solderen had ik al gedaan maar dat hielp 1 dag en daarna nooit meer goed. Dus die krukas sensor uit polen is nep van ali express
Alleen de opel dealer levert originele krukas sensoren van Siemens voor de vectra B
Nog steeds geen succes
Heb nu die krukas sensor van siemens uit polen gekocht die jij mij aangeraden hebt Liviu
Nog steeds helemaal niks
Inmiddels wil de auto wel starten met krukas sensor stekker aangesloten dat wel maar p0335 blijft ook na resetten komt deze terug
Distributieriem is 4 1/2 jaar oud en 85000km dus misschien dat die vervangen moet worden
Alleen is dat niet logisch omdat mijn originele krukassensor het wel gewoon deed en p0355 kwam op omdat de bescherming van de kabels was verpulverd door ouderdom solderen had ik al gedaan maar dat hielp 1 dag en daarna nooit meer goed. Dus die krukas sensor uit polen is nep van ali express
Alleen de opel dealer levert originele krukas sensoren van Siemens voor de vectra B
Ik heb een originele siemens nokkenas sensor en nu daarbij een aftermarket valeo krukas sensor gekocht die krijg ik dinsdag
Kan dat die combinatie?
Kenteken is 68dbgx
Heb gewoon opcom er aan gehangen
Kreeg gewoon toerental dat wel
Maar nog steeds p0350 intermittend crank sensor signal
De code van een kapotte krukas sensor
Nieuwe erop gezet maar draad buitenlangs gelegd voor het gemak en foutcode gereset maar kwam weer terug. De motor startte ook niet
Met stekker van deze originele eraf startte de motor in de noodloop wel gewoon
Of moet ik nog langer door starten dan noodloopstart voor nieuwe sensor?
Of moet koelvloeistof op temperatuur zijn??
@Erwin_Astra wrote:
Sonde al uitgesloten,
Is gechipped,
Binnenkort maar even afspraakje makenHeb ook zo een probleem.
Wel z20leh turbo en klasen phase 1 sinds 4 maanden. en meer!lees een mijn verhaal misschien komt je dit bekend voor:
Hallo allemaal,
Ik kan geen gas meer geven op de snelweg met mijn z20let astra coupe turbo.
Ik heb een z20leh turbo, klaasen fase 1 software, rvs voorkat vervanger en 200 cell race katalysator.
wossner gesmede zuigers, motor heb ik al eerder laten reviceren. gaat nu toch echt in de papieren lopen. duur allemaal.Ik heb al vervangen:
Beide lambda sensoren door origineel bosch sensoren
turbo is net nieuw software ook 3 maandenzit ook net nieuwe apk op.
daarbij is de gasklep door de garage schoongemaakt want die was heel vies.
al eerder is de ecu gereset door dezelfde garage… maar daarna reed de auto perfect.Heb zelf nog een nieuwe bosch luchtmassameter gekocht en geinstalleerd met nieuw luchtfilter.
nadat ik deze lmm geinstalleerd is is het gasklephuis schoongemaakt.
Nadat ik 1 week niet met de auto heb gereden kreeg ik dit vervelende probleem.
Het lijkt erop dat de motor niet direct op het gaspedaal reageert.Het gekke is als ik start dan gaat alles gewoon goed. en kan ik gewoon gasgeven tot 7000 toeren+
dat komt door de klasen software. de rev limiter is verhoogd. Dus die klaasen software zit er nog op.Ik snap er niets van. Dus das gasgeven wil niet.
Zou het een injector kunnen zijn of bougie, of de ontsteking?
Verder alleen maar fouten op de uitlaatgassen.
Dus de lambda sondes.De foutcode die de motor geeft is p0130 p0136
dat is al heel lang het geval.
De code was er uit maar komt steeds weer terug.
Ik heb het idee dat dit door de nieuwe uitlaat met katvervanger komt.De motorafstelling is niet goed.
Misschien is de LMM een nep LMM waar Bosch op staat. Maar dat lijkt me sterk.
het is bijzonder frustrerend.
Het lijkt alsof de motor detoneerd.
Heb wel BP euro 98 er in zoals het hoort.
De olie is bijgevuld bij de garage. Maar die is mooi op peil.
Ik weet niet wat ze erin gegooid hebben.Zelf had ik er 10W60 in.
Als zij er wat anders bij hebben gegooid zou dat dit probleem op kunnen leveren.
zodat er bijvoorbeeld olie via de klepsteelrubbers weglekt en de boel vervuild?lijkt me wat sterk maar het kan
Wie heeft een suggestie?
Ik denk zelf het gasklephuis, want daar zijn ze mee bezig geweest.
Ik heb nog een gasklephuis liggen. misschien proberen.
Het gekke is dat ik best 200km/h kan rijden maar dan moet de turbo niet bijkomen want dan gaat de motor weer detoneren. Dat had ik eerder met de LET turbo ook. toen had ik euro 95 getankt. dat was mijn fout. daardoor moest de motor gereviceerd worden.
Nu heb ik weer hetzelfde probleem.
Of ligt het aan de bekabeling van de luchtmassameter. Dit was bij de calibra turbo het bekende probleem.
????????
Dan heb je idd wel iets speciaals voor hier. Zullen er niet veel rondrijden hier.
Die zwarte van jou mag er anders ook wel zijn velgen passen perfect
Interessant dat heb je vast gegoogled
Best wel een mooie grille eigenlijk van chevrolet.
De koplampen en achterlichten zien er ook goed uit van de chevrolet astra.Precies hetzelfde model
In Australië wordt de auto gebouwd door Holden, in Engeland vauxhall.
Hier Opel, en in Brazilië chevrolet.
Zo zijn er vast nog wel andere fabrikanten die dezelfde maakt.king:
Vanmiddag reed ik op de snelweg
95km/h op de cruisecontrol
En 5.5L/100 km 1:18Das best zuinig of niet.
Gemm. Verbruik gescoord van 1:11
Over 1000 km. Niet echt zuinig.
Maar dat komt omdat je toch af en toe
Flink doortrekt tot 200km/h.
Beetje overdreven rijstijl.Wel leuk. Moet niet al te vaak. Liever helemaal niet.
De kenner en ervaringsdeskundigen weten dat je in 12 seconden vol
Het gaspedaal indrukken behoorlijk snel rijdt met een astra coupe turbo.
Ik zat al van 100 op 185 zoiets.Ja klopt. Maakt niet uit.
Ik zit te proberen wat je kan doen enzo op het forum.
Ik vind het een prima forum maar zal niet snel mijn bezit laten zien.
Leuk hoor maar weet jij veel wat voor iemand te weten komt zonder dat je er erg in hebt.
Uiteindelijk gaat het alleen jezelf aan.Nou en om dat te delen dat kan niet met velen. Je ziet het.
Dus op slot met de info verspreiding. LOL.
Bedankt voor de leuke reacties
Gezellig hoor dit forum
-
AuteurBerichten